Önnek kérdései vannak az ID. szoftverfrissítésével, a folyamattal és a telepítéssel kapcsolatban? Itt találja a válaszokat.
Kérdések és válaszok gyors áttekintése
Itt találja a szoftverfrissítéssel kapcsolatban általánosságban, a távoli frissítéssel és a szervizben történő frissítéssel kapcsolatban feltett gyakran ismétlődő kérdéseket.
Általános GYIK
A Volkswagen az esedékes szoftverfrissítés rövid időn belüli végrehajtását javasolja. Csak így profitál a további és továbbfejlesztett funkciókból. Az utolsó elérhető ID. szoftverváltozat a mindenkori előfeltétele annak, hogy a jövőbeni frissítéseket megkapja.
Ha a frissítés a szervizben elérhető, akkor arról a Volkswagen partner tájékoztatja
Önt.
Amint járműve számára egy távoli frissítés van tervbe véve, akkor arról azon az
e-mail címén keresztül tájékoztatást kap, amellyel a We Connect-nél bejelentkezett.
Ha a szoftverfrissítést a járműben telepíteni lehet, akkor üzenetet kap az
infotainment rendszerben. A fogadásnak az a feltétele, hogy járműve online
üzemmódban legyen, a járműadatok küldése és fogadása a jármű magánszféra
beállításaiban aktiválva legyen és a We Connect szerződéssel rendelkező
főfelhasználó be legyen jelentkezve a járműben.
A távoli frissítés funkcióval különböző fajta frissítéseket lehet a járművére átvinni. Ezek a meglévő In-Car alkalmazások számára, a jármű rendszerei számára, az In-Car Shop számára frissítések, szoftverfrissítések és továbbiak lehetnek. Az Ön számára elérhető frissítésekre vonatkozó részletes információk az infotainment rendszerben a hozzá tartozó változatismertetőben találhatók.
Járműve aktuális szoftverváltozatának ellenőrzéséhez, nyomja meg infotainment képernyőjén az "ID. szoftver" gombot. Ha az "ID. szoftver" csempe nem érhető el, akkor a telepített szoftverváltozatot a rendszerinformációban is meg tudja határozni.
Igen, a frissítések az Ön számára költségmentesek.
A szoftverfrissítés után az ID. szoftvercsempe frissítésre kerül, hogy megjelenítse a járműben telepített szoftverváltozatot. Nem mindegyik szoftverfrissítés vezet a szoftverváltozat megnöveléséhez (pl. automatikus térképfrissítés a navigációs rendszer számára, új alkalmazások az In-Car Shop számára, továbbfejlesztett funkciók az operációs rendszerben). A változatszám növekedése a szoftverfrissítés jelölése (pl. 3.2 szoftverfrissítés, stb.) alapján ismerhető fel.
Nem, a gyártói garancia nem szűnik meg.
Kiegészítőleg az ID. szoftverfrissítésekhez a Volkswagen a rendszeralkalmazások számára is kínál frissítéseket, az úgynevezett In-Car alkalmazásokat. Ha a járműve az online üzemmódban van és az aktív We Connect szerződéssel rendelkező főfelhasználó be van jelentkezve a járműben, akkor járműve infotainment rendszere tájékoztatja, amint egy frissítés elérhető. A részletes információkat a frissítés tartalmáról a változatismertetőben találja, amely a telepítés előtt az infotainment rendszere értesítéseiben jelenik meg Önnek.
A ID. szoftver 3.0 frissítéstől lehetőség van további felhasználók hozzáadására és a főfelhasználó és más felhasználók közötti váltásra. A mobil online szolgáltatások használatához az infotainment rendszerbe "főfelhasználóként" kell bejelentkezni.
Lehetséges, hogy az Ön személyes beállításai (pl. tárolt rádióadó vagy ülésfűtés) vissza vannak állítva a gyári beállításokra. Ez főfelhasználókénti újbóli bejelentkezést tehet szükségessé a We Connect-be. Egy részletes film arról, hogyan kell bejelentkeznie járműve főfelhasználójaként, a Felhasználókezelés tartományban található.
Egyes járművekben előfordulhat, hogy az ID. a szoftver Over-the-air frissítése után "offline", bár a jármű az infotainment rendszerben "online"-ként jelenik meg.
Ebben az esetben kérjük, kapcsolja le és újra fel a gyújtást (a kormányoszlop jobb oldalán lévő gomb), hogy az ID. ismét "online" legyen.
Ha a "Kijelző vezérlőegysége" is frissül, az aktuális frissítés előrehaladása nem jelenik meg.
Ha az In-Car Shopból letöltött funkciók már nem jelennek meg az infotainment rendszerben, akkor ezek az In-Car Shopból újra letölthetők.
Ha régebbi szoftverről frissít ID. Software 3.0 vagy magasabb verzióra, kérjük, ellenőrizze, hogy We Connect vagy We Connect Plus szerződése aktív-e. Amennyiben nem, kérjük, aktiválja manuálisan az In-Car Shopban.
Ha még nem rendelkezik érvényes We Connect vagy We Connect Plus szerződéssel, akkor az infotainment rendszeren keresztül ingyenesen igényelheti az In-Car Shopban.
Kérjük, végezze el a további lépéseket:
- Az infotainment rendszerben válassza ki a Shop-ot. A We Connect és a We Connect Plus itt érhetők el.
- Ismerje meg az információs és adatvédelmi nyilatkozatot, és fogadja el az új általános szerződési feltételeket.
GYIK – távoli frissítések
A távoli frissítéseknél olyan szoftveraktualizálásokról van szó, amelyek letöltése járműve integrált internetkapcsolaton keresztül történik meg. Ezzel Ön profitál a továbbfejlesztésekből és az új funkciókból.
ID. járműve az infotainment rendszerben értesíti Önt, amint egy frissítés a
telepítéshez elérhető és végigvezeti Önt a telepítési folyamaton.
A jármű regisztrált főfelhasználójaként a távoli frissítést saját maga
végrehajthatja.
ID. járműve az infotainment rendszer fő képernyőjén egy felugró ablakkal értesíti Önt, amint egy frissítés elérhető a telepítéshez.
Az értesítés az infotainment rendszerben csak figyelemfelhívás a távoli frissítés elérhetőségéről. A telepítést a jármű leállítása és a elektromos parkolófék működtetése után "Az elbúcsúzó képernyőn" keresztül lehet elindítani.
Az a célunk, hogy a frissítéseket lehetőleg távoli frissítésként tegyük elérhetővé. Amennyiben szükség van a szervizben tartózkodásra, akkor arról szervizpartnere tájékoztatja Önt.
A távoli frissítések elvileg mindegyik ID. vezető számára elérhetők. Önnek csak
aktív We Connect szerződésre és annak az ID. szoftverfrissítésnek az előző
változatára van szüksége, amelyet telepíteni szeretne.
Annak a megállapításához, hogy milyen szoftverváltozat van jelenleg ID. járművére
telepítve, az infotainment rendszer főmenüjében nyissa ki a "Beállítás" menüpontot.
Ezután navigáljon a "Rendszerinformáció" ponthoz.
Az "ID. szoftver" csempe a 3.1 vagy annál nagyobb ID. szoftverrel rendelkező
járművekben érhető el - ez az In-Car alkalmazás megmutatja Önnek a járműben
aktuálisan telepített szoftverváltozatot.
A frissítés letöltéséhez internetkapcsolatra van szükség. Ez csak akkor történhet meg, ha ID. járműve online üzemmódban van és a járműadatok küldése és fogadása aktiválva van. Meglévő internetkapcsolat esetén az infotainment rendszer főképernyőjén megjelenik a kapcsolat szimbólum.
ID. járműve kapcsolatstátuszához további információk a kezelési útmutatóban az Adatátvitel → Magánszféra pont alatt találhatók.
Nem, a telepítés alatt szükség van az internetkapcsolatra.
A távoli frissítések egymásra épülnek. Azért, hogy mindig profitálhasson a legújabb funkciókból és továbbfejlesztésekből, kérjük, hogy az összes frissítést hajtsa végre.
Nem mindegyik távoli frissítést eredményez látható változásokat. Néha a távoli frissítésnél a háttérben történő funkcióaktualizálásokról és minőségjavításokról van szó. Az adott frissítés tartalmát a változatismertetőben nézheti meg.
A távoli szoftverfrissítéseket kampányokban hozzuk nyilvánosságra. A kampányok fel vannak osztva és a hardver alapján meghatározott számú kiválasztott járművet tartalmaznak. Ez azt jelenti, hogy a szoftverfrissítés különböző időpontokban lesz elérhető. ID. járműve értesíti Önt, amint egy frissítés elérhető.
A telepítés alatt a járműve nem áll rendelkezésre. A telepítés időpontját Ön kényelmesen az infotainment rendszeren keresztül saját maga határozza meg.
ID. járművét a telepítés alatt ki lehet nyitni és be lehet zárni. A közlekedés és a töltés nem lehetséges.
Kérjük, hogy a telepítés elindítása előtt távolítsa el az esetleges olvasómodulokat az OBD-csatlakozóból.
Nem, a telepítés alatt nem lehet tölteni a járművet. Kérjük fejezze be a töltési folyamatot és azután indítsa el a telepítést.
ID. járműve nagyfeszültségű akkumulátorának a telepítés elindításához legalább 50%-kal feltöltve kell lenni.
Amennyiben a telepítést meg lehet ismételni, arról ID. járműve az infotainment rendszeren keresztül értesíti Önt. Ellenkező esetben ehhez vegye fel a kapcsolatot Volkswagen partnerével.
A szoftverfrissítések nyilvánosságra hozatala kampányokban történik és emiatt előfordulhat, hogy a frissítési kampány különböző tényezők miatt a rendszer oldaláról megszakításra kerül. Ha ez az üzenet jelenik meg, akkor az "OK" gombbal igazolni kell - ezáltal járműve hozzáadásra kerül egy következő kampányhoz, hogy a frissítést megkapja.
GYIK – szervizfrissítések
Kérjük, vegye fel a kapcsolatot Volkswagen partnerével. Néhány ID. szoftverfrissítésnél Volkswagen partnere az időpontegyeztetéshez jelentkezni fog Önnél. A pontos információkat az eljáráshoz az adott frissítéshez külön kapja meg.
Igen, Volkswagen partnere gondoskodik arról, hogy Ön ez alatt az idő alatt mobil maradjon. Ehhez további információkat Volkswagen partnerénél kaphat.