Hogyan működik a hőszivattyú?

A fenntarthatóság prioritást élvez Az ID.5 GTX esetében a Volkswagen a CO2-semleges átadás mellett a hűtőközegek kiválasztása során is felelősségteljes döntést hoz a klímavédelem szempontjából. Ez azért van így, mert itt egy olyan hőszivattyút használnak, amely az éghajlatot lényegesen kevésbé terhelő R744-es hűtőközeggel működik (a fluorozott hűtőközeggel szemben). A nagy hatásfok miatt hideg külső hőmérsékletnél ez az elektromos járművek fűtésének egyik energiatakarékos módja.
A belső égésű motorral működő járművekhez képest az elektromos járművekben a hajtás részegységei nem termelnek a belső tér megfelelő fűtéséhez elegendő hőt.
A megoldás: A magas hatásfokú hőszivattyús rendszer nagy nyomáson összesűríti a hűtőközeget. Az ezáltal keletkező hőt használja fel a rendszer az átáramló hideg levegő fűtésére.
Így az akkumulátorból kevesebb energiára van szükség a nagyfeszültségű fűtéshez. Ez pedig azt eredményezi, hogy a hőszivattyú nélküli elektromos járművekhez képest nagyobb hatótávolság érhető el.

 

A Volkswagennél - amennyire csak lehetséges - kerüljük és csökkentjük a CO₂-kibocsátást. Ennek megfelelően a beszállítóinkat is kötelezzük a CO₂-kibocsátás elkerülésére és csökkentésére. Az a CO2-kibocsátás, ami a Volkswagennél és megfelelő kötelezettségvállalások mellett a beszállítói láncban sem elkerülhető és csökkenthető, ugyanolyan mértékű tanúsított éghajlatvédelmi projekttel kell ellensúlyozni.

Az itt bemutatott járművek egyes részletekben eltérhetnek az aktuális osztrák kínálattól. Az illusztráción feláras extra felszereltségek is láthatók. Az árak tájékoztató jellegűek és nem kartellben meghatározott irányárak. Tartalmazzák az osztrák fogyasztási átalányadót (NoVA), 20% áfát, a NoVA-ról szóló törvény 6. §-ában megszabott felárakat és kedvezményeket, valamint a szállítási költségeket. Német nyelvű szövegeink gördülékenyebb olvashatósága érdekében a személyekre csak a nőnemű vagy csak a hímnemű alakot használjuk. Ez semmiképp sem jelenti a másik nem hátrányos megkülönböztetését. Köszönjük megértését.

A megadott fogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a jogszabályi előírások szerinti mérési eljárással (715/2007/EK jelenleg hatályos rendelete) határoztuk meg a járművek típusengedélyeinek kiadásának keretein belül, a WLTP vizsgálati eljárás alapján. Az adatok nem egy konkrét járműre vonatkoznak, és nem képezik az ajánlat részét, csak a különböző járműtípusok közötti összehasonlításra szolgálnak. A jármű fogyasztása és CO₂-kibocsátása nem csak attól függ, hogy a jármű hatékonyan használja-e fel az üzemanyagot, hanem a vezetési stílustól, a megtett távolságtól és más nem műszaki jellegű tényezőktől is. A fogyasztási értékek, a CO2-kibocsátás és a hatótávolság eltérő lehet az extrafelszerelések és tartozékok miatt (pl. gumiabroncsok, vonóhorog, tetőcsomagtartó, stb.), továbbá a vezetési stílus, a sebesség, a kényelmi felszerelések és a mellékfogyasztók használata, a külső hőmérséklet, az utasok száma, a vezetési profil és a domborzati viszonyok miatt. Ezek a tényezők befolyásolják a jármű releváns paramétereit, pl. a tömeget, a gördülési ellenállást és a légellenállást. A fogyasztási átalányadó (NoVA), valamint a természetbeni juttatás a CO2-kibocsátás g/km-ben mért értékei szerint számítandó. 

Bezárás
Menü
Zárja be a menüt
Bezárás

A teljesen elektromos ID.5

  1. 1.

    A következő ábrák extra felszereltségű járműveket mutatnak. Vissza az oldal tetejére

A teljesen elektromos ID.5

  1. 1.

    A következő ábrák extra felszereltségű járműveket mutatnak. Vissza az oldal tetejére

Hoppá!
Úgy tűnik, hogy böngészője nem naprakész. Talán webhelyünk nem működik optimálisan. A legtöbb böngésző (de az MS Internet Explorer 11 vagy annál régebbi nem) továbbra is jól működik.

Javasoljuk, hogy frissítse a böngészőt!
A legújabb verzió biztosítja a jó élményt bárhol az interneten.

Köszönjük látogatását és jó szórakozást,
Az Ön Volkswagen csapata
24px/configurator private vehicles Created with Sketch.