Menü
Zárja be a menüt
Bezárás

2023.8.29 A Volkswagen Csoport átszervezi a félvezető-beszerzést

A Volkswagen Csoport átszervezi az elektronikai alkatrészek és félvezetők beszerzését, hogy hosszú távon biztossá tegye az ellátást, és ezáltal bebiztosítsa vezető pozícióját mind a technológia, mind a versenyképesség tekintetében. Ennek érdekében a konszern új stratégiát dolgozott ki az elektronikai alkatrészeket tartalmazó alkatrészek beszerzésére.

"A félvezető-értéklánc nagy fokú átláthatósága - a felhasznált alkatrészek pontos ismerete - lehetővé teszi számunkra, hogy jobban meghatározzuk ezen alkatrészek globális keresletét és elérhetőségét. Ezt a kockázatkezelés is alátámasztja, amely a jövőben az egyes elektronikai alkatrészek szintjére is kiterjed, segít az ellátás szűk keresztmetszeteinek korai felismerésében és elkerülésében. A stratégiailag fontos félvezetők, sőt a jövőben a csoport saját tervezett fejlesztései esetében is a félvezetőgyártóktól való közvetlen beszerzésre támaszkodunk" - mondta Dirk Große-Loheide, a Volkswagen Személyautók márka beszerzésekért felelős igazgatótanácsi tagja és a Csoport igazgatóságának tagja.

Korábban az olyan elektronikai alkatrészek, mint a szabályzóegységek beszerzése során az első szintű beszállítók nagyrészt szabadon dönthettek arról, hogy milyen alkatrészeket használnak fel. A jövőben az elsődleges beszállítókkal szoros együttműködésben és partnerségben a Csoport beszerzése határozza majd meg, hogy milyen félvezetőket és egyéb elektronikai alkatrészeket használjanak.

"Ráadásul ezt minden márka esetében a kifejezetten erre a célra létrehozott Félvezető-beszerzési Bizottság (Semiconductor Sourcing Committee, SSC) végzi, amelynek munkájában a márkák beszerzési és fejlesztési részlegeinek, valamint a Volkswagen Group Components és a CARIAD képviselői vesznek részt. A félvezetőkkel kapcsolatos átláthatóság továbbá azt jelenti, hogy az ellátási lánc szűk keresztmetszetei esetén gyorsabban azonosíthatók és bevezethetők az alternatív műszaki megoldások. További pozitív hatás, hogy a hardverek sokféleségének csökkenése a szoftverek összetettségének egyszerűsödését eredményezi" - mondta Karsten Schnake, a Škoda AUTO beszerzésekért felelős igazgatósági tagja, valamint a márka- és funkcióközi COMPASS (Cross Operational Management Parts & Supply Security, azaz Átfogó Alkatrész- és Ellátásbiztonsági Üzemeltetési Menedzsment) munkacsoport vezetője az előnyökről.

 

A félvezetők nélkülözhetetlenek az autóiparban: nemcsak a sorozatgyártáshoz elemi fontosságúak, hanem egyúttal az innováció motorjai és az új termékek piacra dobásának kulcsai is.

A félvezetők iránti kereslet legnagyobb mértékű növekedése a járművek fokozódó villamosításának és az asszisztensrendszerek egyre szélesebb körű, egészen a teljes önvezetésig irányuló használatának tendenciájából adódik. Az ehhez szükséges innovációk a legmodernebb félvezetők használatát is eredményezik majd, miközben az elterjedtebb félvezetők iránti kereslet megmarad, sőt tovább nő. A járműipari innovációkat nagymértékben jellemzi a félvezetők használata: 1978-ban egy Porsche 911 szabályzóegységébe mindössze nyolc félvezetőt építettek be. Ma már egy Škoda Enyaq körülbelül 90 szabályzóegységet tartalmaz, mintegy 8000 elektronikai alkatrésszel.

Ez a fejlődés a járműben található elektronikai alkatrészek értékére is hatással bír, amelyek összértéke 2030-ra több mint kétszeresére emelkedik majd a mai, járművenként átlagosan 600 euró körüli értékről. A Csoport kiértékelése és a vonatkozó elemzések egyaránt arra mutatnak, hogy növekszik az autóipar jelentősége a félvezetőipar vásárlójaként is. Ma az autóipar az ötödik helyen áll a nagy vevők között, és a félvezetők terén a globális beszerzés nagyságrendje mintegy 47 milliárd amerikai dollár. A várakozások szerint 2030-ra iparágunk a harmadik helyet foglalja majd el, mintegy 147 milliárd dolláros piaci volumennel.

A Covid-19-világjárvány és a hozzá kapcsolódó csiphiány hatásai még mindig érezhetők. E hatalmas kihívások megoldása és a félvezető-ellátás biztosítása érdekében a Volkswagen Csoport elindította 2022 elején a COMPASS-kezdeményezést. A munkacsoport működésének fókuszában kezdetben a járműprogram biztosítása állt. A félvezetőválság során levont tanulságok alapján stratégiai cselekvési területeket határoztak meg, valamint hosszú távú megoldásokat dolgoztak ki és vezettek be.

Hoppá!
Úgy tűnik, hogy böngészője nem naprakész. Talán webhelyünk nem működik optimálisan. A legtöbb böngésző (de az MS Internet Explorer 11 vagy annál régebbi nem) továbbra is jól működik.

Javasoljuk, hogy frissítse a böngészőt!
A legújabb verzió biztosítja a jó élményt bárhol az interneten.

Köszönjük látogatását és jó szórakozást,
Az Ön Volkswagen csapata