Az új Taigóval a Volkswagen megalapozza első SUV-kupéját ebben az árérzékeny kategóriában. A vásárlók szeretni fogják a crossover karosszériastílusát, a megemelt üléspozíciót, a mindennapi használatra való korlátlan alkalmasságot és az ebben a volumenszegmensben teljesen újszerű életérzést, nem is beszélve a rendkívül magas színvonalú felszereltségi jellemzőkről. Az ötüléses Taigo hátul kupé stílusban hátrafelé dől, anélkül, hogy az utastérben a fejtér korlátozódna. A Volkswagen így egy harmadik karosszériaváltozattal bővíti a moduláris keresztirányú készleten (MQB) alapuló kompakt és elsőkerék-hajtású Polo (ferdehátú) és T-Cross (SUV) modellek portfólióját, amely eddig szinte kizárólag a magas árfekvésű járműveknek volt fenntartva. A Taigo középpontjában a dizájn, az egyéniség és az érzelmek állnak. Az alapfelszereltségként teljes LED-es fényszórókkal, teljesen digitális pilótafülkével és a legújabb generációs Infotainment rendszerekkel (MIB3) felszerelt, majdnem 4,26 méteres SUV-kupé új technológiai mércét állít fel kategóriájában.
A modell gyártása a spanyolországi Pamplonában történik. A sportos új crossover a Polóhoz és a T-Crosshoz hasonlóan egész Európában kerül forgalomba, az értékesítési piacok között 28 uniós ország, valamint Dél-Afrika és Törökország is szerepel. Brazíliában Nivus néven kínálják és gyártják a Taigo-t, piackonkrét változatokkal.
Dizájnja egyedi és erőteljes. A modell formatervezéséért Marco Pavone, a Volkswagen márka külső formatervezésért felelős vezetője felel. Ikertestvérével, José Carlos Pavone-val, a Volkswagen Design Center vezetőjével együtt már számos projektet valósított meg a márka számára. Marco és José Carlos Pavone már diákkorukban elhatározták, hogy a Volkswagen formatervezői csapatában fognak dolgozni. Akkoriban adták be jelentkezésüket a jövő autóinak első tervezési vázlataival. Ma, mintegy 35 évvel később, a testvérek folyamatosan kapcsolatban állnak a márka legújabb formatervezési fejlesztéseivel.
Az európai Taigo formatervét erőteljes arányok jellemzik. Különösen szembetűnő a kupé-szerű sziluett, az erősen előreugró C-oszloppal. A magasabb járműosztályok SUV-kupéitól inspirálva, ez teszi a Taigo-t egyedivé a szegmensében. Az oldalnézetre is nagyon pontos és éles vonalak jellemzőek, amelyek a nagyméretű kerekekkel és az eltolt kerékjárati burkolattal együtt hangsúlyozzák a Taigo crossover jellegét. A hátsó túlnyúlást szándékosan meghosszabbították, hogy hangsúlyozzák a jármű funkcionalitását.
Sportos, életstílus-orientált, városias és mégis robusztus - a karizmatikus Taigo már ránézésre is érzelmeket ébreszt egyedi formájával. A Volkswagen új SUV-kupéja elsősorban a trendimádó, dizájnorientált fiatal és fiatalos vásárlókat, valamint az aktív szabadidős életmódot folytatókat célozza meg. A csomagtér térfogata lenyűgöző 438 liter. Ez azt jelenti, hogy az új Taigo kupészerű sziluettje ellenére teljes üléshelyzetben majdnem annyi tárolóhelyet kínál, mint a kompakt SUV T-Cross tologatható hátsó ülésekkel (385-455 liter). Az A0 modellcsaládon belül az első és hátsó kialakítás rendkívül markáns. A fényszóróktól a hátsó lámpákig minden külső világítóelem szériafelszereltségként LED-technikával rendelkezik. Az új világítási kialakításnak köszönhetően ez különösen karizmatikus nappali és éjszakai arculatot eredményez. A Style felszereltségi szinttől kezdve a Taigo szériában az új IQ.LIGHT LED-mátrix fényszórókkal és a megvilágított hűtőrács keresztléccel együtt. Így stílusában kapcsolatot teremt a Volkswagen ID. modelljeivel, valamint az új Golf, Arteon, Tiguan Allspace és Polo modellekkel - amelyek szintén opcionálisan vagy a felszereltségi specifikáció részeként rendelkeznek ezzel a jellegzetes LED-es fénycsíkkal. A feltűnő, hátul végigfutó fénycsík a jármű szélességét és karakterét hangsúlyozza. Emellett a Life vonaltól kezdve szériatartozék a külső tükrökben elhelyezett, figyelemfelkeltő, méhsejt szerkezetű vetületi lámpa.
Belül a Taigo alapfelszereltségéhez tartozik a kifinomult kialakítású multifunkciós kormánykerék és a modern kezelőszervek. Az infotainment rendszerek a Modular Infotainment Building Kit (MIB3) legújabb generációján alapulnak, beleértve az online vezérlőegységet (eSIM) és az App-Connect Wireless-t (a felszereltségi specifikációtól függően). Az opcionális Climatronic érintőképernyős funkcióval ellátott, purista kezelőfelületével zökkenőmentesen illeszkedik a nagyméretű kijelző modern megjelenésébe. A kezelőpanel érintésérzékeny kezelőszervekkel és csúszkákkal rendelkezik. Ezt hasonló formában a nagyobb modellekben, például a Tiguanban, a Passatban és az Arteonban is kínálják, ezzel is aláhúzva a Taigo belső terének magas színvonalát.
Részlegesen automatizált vezetés opcióként az új Taigónál
IQ.DRIVE utazási asszisztens. Az új crossover a vezetői asszisztensek tekintetében is nagyon közel áll a Volkswagen magasabb szegmensbeli modelljeihez. Az új Taigo fedélzetén opcionálisan elérhető az IQ.DRIVE Travel Assist: itt az új prediktív ACC (automatikus távolságtartó automatika a sebességhatárok és a navigációs rendszerből származó útvonaladatok kiegészítő hivatkozásával) és a sávtartó asszisztens más elemekkel egy új asszisztensrendszerré egyesül, amely a rendszerfüggő 210 km/h maximális sebességig lehetővé teszi a félautomatizált vezetést. Ebben az esetben az új és széria multifunkciós kormánykerék kapacitív felületekkel van felszerelve. Ezek regisztrálják azt a tényt, hogy a vezető a kezével megérinti a kormánykereket, amikor az IQ.DRIVE Travel Assist aktív - az EU-ban az automatizált vezetés 2. szintjére meghatározottak szerint. Minden Taigo alapfelszereltségként olyan asszisztens rendszerekkel van felszerelve, mint a Front Assist környezetfigyelő rendszer, beleértve a városi vészfékezési funkciót és a sávtartó asszisztenst. Ebben a járműkategóriában kevés modell kínál hasonlóan innovatív asszisztencia-rendszereket ilyen magas szintű kényelem és biztonság érdekében.
Négy felszereltségi sor egyedi alapfelszereltséggel
Taigo, Life, Style és R-Line. A Volkswagen minden modellsorozatban újratervezte a felszereltségi sorokat, és a nagyobb áttekinthetőség érdekében racionalizálta azokat. A legtöbb vásárló által kedvelt funkciók, mint például a LED fényszórók és a Digital Cockpit mostantól szériafelszereltségként szerepelnek a Taigóban - ahogyan az új Polóban is. A Volkswagen új felszereltségi mátrixa alapján az egyes komponensek közötti esetleges választási konfliktusok gyakorlatilag megszűntek. Ezáltal a kínálat sokkal áttekinthetőbbé és a vásárló szempontjából kevésbé véletlenszerűvé válik. Az új crossover modell esetében a konfigurátor a Taigo alapváltozattal kezdődik, ezt követi a Life, majd a Style és az R-Line Y struktúra szerint. Mind a négy felszereltségi vonal méltányos áraival nyűgöz le, és vonzó felszereltségi csomagokkal vagy egyedi extrákkal tovább bővíthető és testre szabható.
Nyolc szín és tetőcsomag. Az új Taigo nyolc színben - két egyszínű, öt metálfényű és egy gyöngyházfényű - kerül forgalomba. A mélyfekete kivételével valamennyi karosszériaszín kombinálható kontrasztos fekete tetővel, amely a Roof Pack opcióként választható. A kerékméret a kiválasztott felszereltségi vonaltól függ, és 16 és 18 col között változik. A számos opció között megtalálható a nagyméretű panoráma toló- és dönthető napfénytető, a Digital Cockpit Pro 10,25"-os kijelzővel, az ArtVelour üléshuzatok, a hangvezérlés, az R-Line modellhez tartozó Black Style dizájncsomag és a 300 wattos, 6 hangszórós "beats" hangrendszer. Az erősítő a helytakarékosság érdekében a pótkeréknyílásban kapott helyet, így a csomagtér továbbra is korlátlanul sokoldalúan használható (Varibo funkció).
Hatékony TSI motorválaszték a piaci bevezetéskor
A Volkswagen a Taigo alapvetően elsőkerék-hajtású modellként, 70 kW (95 LE), 81 kW (110 LE) és 110 kW (150 LE) teljesítményű, rendkívül hatékony benzinmotorokkal dobja piacra. A maximális sebesség 183 km/h, 191 km/h és 212 km/h. A sebességváltás a motortól függően kézzel, 5 fokozatú/6 fokozatú kézi sebességváltóval vagy 7 fokozatú duplakuplungos sebességváltóval (DSG) történik. A takarékos és alacsony károsanyag-kibocsátású TSI benzinmotorok jelentősen hozzájárulnak a környezetbarát járművek felé való átmenethez.