Összehasonlításképpen: Más Volkswagen modellek esetében az új ügyfelek aránya
átlagosan 36%. 2021 első felében az ID.3 és más ID. modellek iránt jelentkező
megnövekedett keresletnek köszönhetően a Volkswagen rövid időn belül piacvezetővé
vált Európában az akkumulátoros elektromos járművek terén. Augusztusban ez volt a
legnépszerűbb elektromos jármű számos piacon, köztük Németországban, az Egyesült
Királyságban, Írországban, Ausztriában és Svájcban. Az új előjegyzések alapján az
ID.3 augusztusban az első helyre került Nyugat-Európában. A megnövekedett kereslet
kielégítése érdekében mintegy 1200 modell gördül le minden nap a zwickaui és
drezdai gyártósorokról a legnépszerűbb elektromos járműből. Zwickauban három
műszakban dolgoznak mindkét gyártósoron. Emellett a helyi piacra történő gyártás
Antingban, Kínában is megkezdődött. Ez év őszén lép be a kínai piacra az
ID.3.
A Volkswagen a közelmúltban felmérést indított az ID.3 németországi ügyfelei
körében vásárlásuk okairól és a felhasználói szokásaikról kérdezve őket. Az ID.3
megvásárlásának vagy lízingelésének legfőbb okai a környezetkímélő működés (60
százalék) és az innovatív technológia (51 százalék) Egy másik fontos vásárlói
szempont a Volkswagen márkakereskedői és szolgáltatáshálózat által nyújtott
személyes támogatás.
A német vásárlók csaknem 80%-ánál az ID.3 a leggyakrabban használt jármű a
háztartásban. "Ez is bizonyítja, hogy a jármű egyértelműen alkalmas a mindennapos
használatra" - jelentette ki Silke Bagschik, az elektromobilitási termékcsalád
értékesítési és marketing igazgatója. A legtöbb járművezető esetében a járművek
otthoni töltése mára már teljesen karbonsemlegesen megoldható. 70 százalékuk
kizárólag saját fotovoltaikus rendszerről vagy áramszolgáltatótól származó
zöldáramot használ, továbbá egyre többen veszik igénybe az új Volkswagen Naturstrom
Connect szolgáltatást is. Tekintve, hogy a zwickaui és drezdai gyárakban is
karbonsemlegesen zajlik az ID.3 gyártása, "hatalmas lépést tettünk célunk elérése
felé, a karbonsemleges mobilitás megvalósításához" - tette hozzá Silke Bagschik. Az
ID. család fontos mérföldköve a Way to Zero (Úton a karbonsemlegesség felé)
sikerének. A Way to Zero fókuszában a márka új ACCELERATE stratégiája áll, amelynek
célja, hogy felvegyük a versenyt az elektromobilitás térnyerésének sebességével. A
célunk az új járműflotta teljesen elektromossá alakítása. 2030-ra az összes
értékesített Volkswagen modell legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású
jármű lesz Európában, ami több mint egy millió járművet jelent. Észak-Amerikában és
Kínában az értékesített elektromos járművek aránya legalább 50 százalék lesz.
Emellett a Volkswagen évente legalább egy új elektromos modellt mutat be.