"A MEB platformon alapuló ID. Családunk meg fogja változtatni a játékszabályokat, és forradalmasítani fogja a NEV piacát. A MEB egyedülálló sokoldalúságot kínál, és hihetetlenül rugalmas platform a járműgyártáshoz, vagyis rendkívül vonzó elektromos modellek széles választékát kínálhatjuk az ügyfeleknek, a kompakt városi autóktól a tágas buszokig vagy a szabadidő autókig (SUV) "- mondta Dr. Stephan Wöllenstein, a Volkswagen Group China vezérigazgatója. "A gyártás megkezdése Kínában az első két MEB-üzemben igazi mérföldkő, és e-mobilitási lendületünket a fő áramlattá fogja tenni, és sok ember számára megfizethetővé teszi az új energiával működő minőségi gépkocsikat."
Szabványosítás a hatékony felfutás érdekében
Az Anting-i MEB gyár a Volkswagen-csoport első zöldmezős MEB-üzeme
a világon a 100% -ban tiszta elektromos járművek gyártásával foglalkozik. A
szabványosítási intézkedések révén az új Anting-üzem infrastrukturális beruházása 5
százalékkal csökkent a korábbi autógyárakhoz képest, annak ellenére, hogy a
helyspecifikus követelmények jelentősen magasabb költségeket jelentettek.
A Foshan-i gyárat az eredeti gyártóüzemek helyén újították fel, mint a globális
termelési hálózat egyik legrugalmasabb üzemét. Ez lehetővé teszi mind az MQB
platformon alapuló konvencionális ICE modellek, mind az MEB platformon alapuló
tiszta elektromos modellek gyártását ugyanazon a gyártósoron. A rendkívül rugalmas
felépítés 6-8 MEB termék egyidejű gyártását teszi lehetővé. A
hegesztőműhelyben több mint 1 200 robot üzemel, és a festékműhelyben a közel
100%-os automatizálási arány mellett a Foshan Kína egyik legtermelékenyebb
üzeme.
Mindkét projekt 2018 második felében indult, és mindössze két éven belül teljesen
be is fejeződött, kész a sorozatgyártás megkezdésére.
Mérce a kínai klímalatbarát járműgyártásra
Az Anting-i üzem 28 energiatakarékos és környezetbarát intézkedést
hajtott végre, ideértve a napelemes fotovoltaikus energiatermelést, a
továbbfejlesztett hőcserélő rendszereket, az intelligens fényszabályozást és a
hulladékkezelést, valamint az esővíz újrafeldolgozását. Ennek eredményeként az
energiafelhasználás, a vízfelhasználás, a szén-dioxid-hulladék, az illékony szerves
vegyületek (VOC) és az általános hulladék 20% -kal csökkent más hasonló méretű
járműgyárakhoz képest.
A Foshan gyárnál az összes MEB járművet megújuló energiával állítják elő, így a
gyártási folyamat széndioxid semleges lesz. Ezenkívül 2000 00 négyzetméternyi
napelemet telepítettek, hogy a gyárnak 8,2 MW teljesítményt biztosítsanak, és
évente 9 000 MWh megújuló energiát termeljen. Ez évi 7 900 tonna CO2-megtakarítást
eredményez. A vízet újra feldolgozó rendszeren keresztül a gyártási folyamatban
felhasznált víz 44 százalékát újrahasznosítják. 2018 óta a Foshan-i gyár 9 országos
környezetvédelmi díjat kapott zöld és energiatakarékos termelési módszerekért.
1) A járművek még nem kerültek forgalomba az EU-ban