Salzgitter (Németország) - 1970. október 20-án egy salzgitteri sajtótájékoztatón
mutatta be a Volkswagen az új K70 modelljét és a kifejezetten számára létesített
gyárat. A sajtóközlemény bevezetője szerint: "Egy új Volkswagen, amely minden
eddigitől eltér - ez a VW K70." A lépcsőshátú limuzin valóban számos tekintetben
jelölt ki új irányt, a Volkswagen pedig új és sikeres korszak küszöbére ért e
modelljével.
Technika - A K70 vízhűtésű motorjával és elsőkerékhajtásával a
Volkswagen a márka számára teljesen újszerű hajtásrendszer-koncepcióra váltott,
amely később a Passat és a Golf sorozatokban is sikeresnek bizonyult. A K70
független kerékfelfüggesztéseivel a korszerű elvárásoknak is megfelelő futóművel
rendelkezett, míg szokatlanul hosszú tengelytávja különösen tágas beltér
kialakítását tette lehetővé és színvonalas menetkényelmet biztosított.
Biztonság - Minden kényelem mellett az aktív és passzív biztonság
is meghatározó tényezőnek számított. Az olyan megoldások, mint a megerősített
utascella, az első és hátsó gyűrődőzónák, a hátul, védetten elhelyezett
üzemanyagtartály, valamint a minden üléshelyhez már alapkivitelben kialakított
biztonságiöv-előkészítés mércéül szolgáltak e téren.
Formavilág - Nem utolsósorban a még ma is modernnek ható,
letisztult vonalvezetésű és célszerű formák is jövőbemutatóak voltak. A lépcsőshátú
limuzint Claus Luthe, kora egyik legjelentősebb autótervezője alkotta, munkája
számos eleme a Volkswagen későbbi modelljein - mint a Golf és a Polo - is
megjelent.
Már a kezdetektől meggyőződéssel - Karl-Günter Queißer azok
egyike, akik már az első naptól végigélték a K70 születését és az áttörést a
Volkswagennél. A ma már 79 éves szakember 1970-ben az új salzgitteri üzem
fényezőjeként kezdte pályafutását a Volkswagennél, s még jól emlékszik az első
évekre, amely az új kezdetek és a változások időszaka volt. "Valami egészen
különleges dolog volt" - foglalja össze a K70 jellemezte időket.
Vízhűtésével és elsőkerékhajtásával, négy ajtajával és mindenekelőtt mind utas-,
mind csomagterének szenzációs térkínálatával az autó őt is gyorsan meggyőzte és már
1971 őszén megvásárolta első K70 modelljét. Addig Bogárral járt - a változás pedig
hatalmas volt. Három K70 után egy Volkswagen Golf került a garázsába: "Az élet
mindig megy tovább" - vallja a szakember, aki üdvözli és örömmel éli meg a
változásokat.
A K70-től az ID.31-ig
Napjainkban mindkettővel - egy K70 LS és egy Golf 8 - jár, s a K70 formájában régi
álma vált valóra. Veteránautójával oldtimer-ralik és -túrák sikeres résztvevője,
szeptemberben pedig egy salzgitteri kirándulás során régi munkahelyére is
visszatérhetett. Valójában rajongói klubjában egy túrával és jubileumi
rendezvénnyel szerette volna megünnepelni a K70 ötvenedik születésnapját, az idén
azonban sajnos nem tették lehetővé a körülmények, így "szűk körben" ünnepelt
Salzgitterben, egy egészen különleges időszak emlékeivel. Újra és újra érdeklődve
álltak meg az ott dolgozók a szokatlan autónál, az egykori kolléga pedig
szenvedélyesen válaszolt minden kérdésükre.
Különösen büszke arra is, hogy eddig a Golf minden generációjával járt, a
"digitális", azaz a Golf 8 formájában pedig ismét tárt karokkal fogadta a változást
és a kihívást - hiszen "az élet mindig megy tovább". Egy dologban azonban már most
biztos Karl-Günter Queißer: az ID.3 is megjelenik majd garázsában.
1) ID.3 - Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km) (NEDC): 15,4-14,5, szén-dioxid-kibocsátás, (g/km): 0; gazdaságossági besorolás: A+