Az ID.4 erőteljes és sportos, de egyúttal szimpatikus karakterrel is
büszkélkedhet. Ebben nagy szerepet játszik a külső világítás: az elektromos SUV
tervezési koncepciójának szerves részét képezi, és új módon mutatja meg a
járművet.
Mindeddig, amikor az autótervezők fel akarták hívni a figyelmet
részletekre, gyakran használtak króm részeket és csíkokat - belül és kívül
egyaránt. Néhány éve a trend emellett új fényelemek alkalmazása felé halad a jármű
utasterében, de leginkább a jármű külsején. "A fény az új króm" - magyarázza Klaus
Zyciora, mint a Volkswagen-csoport formatervezési vezetője és a Volkswagen Brand
Design korábbi vezetője. "A fénynek nagy szerepe van, különösen egy elektromos
jármű esetében. Ez képviseli az energiát és az áramot, de a meleget és a
biztonságot is. A fény tökéletes jelképe a jövő mobilitásának. "
Zyciora és csapata ezt a filozófiát alkalmazta az ID.4 esetében, új,
összetéveszthetetlen fényhatásokat hozva létre. A nagy fényszórók uralják az
elektromos terepjáró elülső részét, hogy barátságos megjelenést kölcsönözzenek
neki. Már nagyrészt a LED technológiát használják alapkivitelben is. A hátsó lámpa
klaszterek teljesen fénykibocsátó diódákkal vannak felszerelve, és egy piros
fénysáv köti össze őket. A külső tükörházak további fényelemmel rendelkeznek:
logóvetítőket rejtenek, amelyek az ID. modellek tipikus motívumát, egy gyémánt
alakú mintát vetítenek a földre az ajtók kinyitásakor.
A Volkswagen csúcstechnológiája: IQ.Light.
Bárki, aki egy bizonyos "je ne sais quoi-t" (mit tudom én mit)
keres, a jövőben megrendelheti az opcionálisan elérhető IQ.Light-ot LED-es mátrix
fényszórókkal. Fénymoduljai tizenegy különálló LED-ből állnak, amelyek külön-külön
kikapcsolhatók és tompíthatók. Következésképpen intelligensen irányított,
folyamatos távolsági fényt bocsátanak ki, mindig a lehető legvilágosabban
megvilágítva az utat, anélkül, hogy elvakítanák a többi közlekedőt.
A modulok nagyon hasonlítanak az emberi szemekre. Világító gyűrűk, melyeket
ellapított alsó rész vesz körül - ezek az IQ.Light funkcióval rendelkező ID.
modellek jellegzetes elemei. A modulok házában lévő méhsejt alakú nyílások és a
teljeskörű száloptikai kábelek generálják a nappali menetfényt. Ha a világítás be
van kapcsolva, egy fénycsík fut át az autó első részén, hogy összekapcsolja a
fényszórókat egymással.
A fényszórókban található fénymodulok még azelőtt jeleznek a vezetőnek, hogy az
ID.4 elindulna: amikor a sofőrök a kulccsal közelítik meg a járművet, a lámpák
elektromosan felfelé mozognak alulról, hogy így felpillantva üdvözöljék őket. A
fedélzeti Keyless Advanced beléptető rendszerrel a jármű továbbfejlesztett üdvözlő
forgatókönyvvel rendelkezik: ebben az esetben a fénymodulok "kinyitják a szemüket",
majd oldalra fordulnak - azt a benyomást keltve, hogy a jármű szemkontaktust keres
a közeledő sofőrrel.
Globális innováció: opcionális 3D LED-es hátsó lámpa egységek.
Az ID.4-ben a Volkswagen márka először használ 3D-s hátsó lámpa
egységeket. Hátsó lámpájuk lapos görbét képez, és különösen homogén és élénk hatást
fejt ki. Mindegyik esetben kilenc száloptikai kábelfelület szokatlanul élénk vörös
színben bocsátja ki a fényt. Úgy tűnik, hogy ezek a több, vékony rétegből álló
lemezek fekete háttér előtt lebegnek. A féklámpák "X" alakban világítanak.
A fények gyors ütemű animációi a logóból indulnak, hogy üdvözöljék a vezetőket vagy
elbúcsúzzanak tőlük. Az ügyfelek kétféle dizájn között válthatnak. A 3D LED-es
hátsó lámpa klaszterek emellett dinamikus irányjelzőt is tartalmaznak - belülről
kifelé haladva így egyértelműen közvetíti, hogy a jármű melyik irányba tart. Klaus
Zyciora azzal folytatja, hogy "az ID.4 fénye nem öncélú. Intelligens módon lát el
létfontosságú funkciókat, és a külső kialakítás szerves részét képezi. "
Elektromosan a jövőbe.
A Volkswagen elektromos offenzíva tovább gyarapodik az új ID.3 és
ID.4 modellekkel. Az ID.3 most jelenik meg az első európai piacokon, míg az egyre
bővülő kompakt SUV szegmensben elérhető ID.4 világpremierje, szeptember
23-án less, és az első járműveket még ez év vége előtt szállítják ki.
A Volkswagen ezzel is alátámasztja azon törekvését, hogy globális vezetővé váljon
az elektromos mobilitás piacán. Ebből a célból a csoport 2024-ig mintegy 33
milliárd eurót fektet be, melyből csak a Volkswagen márka 11 milliárd euróval
részesedik. Németországban a zwickaui telephely lesz Európa legnagyobb és
leghatékonyabb elektromos járműgyára, amely úttörő szerepet tölt be a Volkswagen
világméretű gyártási hálózatának átalakításában. Az E-SUV bevezetésének
előkészületei nemzetközi szinten is javában folynak. Az előgyártás már megkezdődött
a kínai antingi gyárban, míg az amerikai Chattanooga telephelyen az ID.4 gyártása
2022-ben indul.