A Volkswagen elektromos offenzivája újabb sebességre kapcsol: Zwickau-ban
megkezdődik a márka első teljesen elektromos SUV-jának, az ID.4-nek a
sorozatgyártása. Az ID.4 világpremierje szeptember végén lesz. A Volkswagen így
erősíti meg azon törekvését, hogy az e-mobilitás világpiaci vezetőjévé váljon. E
célból a csoport mintegy 33 milliárd eurót fektet be a 2024-ig tartó időszakban,
ebből 11 milliárd eurót különítettek el a Volkswagen márka számára. A márka
várhatóan 1,5 millió elektromos autót fog előállítani
2025-ben.
"Az ID.4 segítségével a Volkswagen
egy teljesen elektromos járművel bővíti kínálatát a kompakt SUV osztályban,
amely a legnagyobb növekedést mutató szegmens" - mondta Ralf Brandstätter, a
Volkswagen márka vezérigazgatója. "Az ID.3 után ez már a második modell, amely a
modulrendszerű elektromos hajtáskoncepción (MEB) alapul. A jövőben az autót
Európában, Kínában és később az USA-ban is gyártjani és értékesíteni fogják. Így
bővítjük a MEB platformot globálisan, így teremtjük meg a gazdasági alapjait az ID.
család sikerének.
Thomas Ulbrich, az e-mobilitás igazgatósági tagja elmondta: "Az előre meghatározott
ütemtervünk szerint haladunk a Volkswagen e-mobilitásra történő átalakulása során.
Az ID.3-at most az ID.4 követi. Tekintettel az elmúlt hónapok legnagyobb társadalmi
kihívásaira az ID.4 sorozatgyártásának sikeres indítása kivételes eredmény, amit
nagyra értékelek és külön köszönöm a szászországi Volkswagen csapatnak és az
ID-csapat összes tagjának. Az ID. család második modellje már gördül le a
futószalagról, ahol még a közelmúltban ICE (belsőégésű motoros) autókat gyártottak.
"
Zwickau kulcsszerepet játszik az e-mobilitásra való rendszerváltásban: első
alkalommal alakult át teljesen egy nagy autógyártó üzem az e-mobilitásra, a
beruházások összértéke mintegy 1,2 milliárd euró tett ki. Az összes átalakítási
munka az ütemezés szerint az idén befejeződik. 2021-ben, az első teljes gyártási
évben, mint EV gyár, körülbelül 300,000, a modulrendszerű elektromos
hajtáskoncepcióra (MEB) épülő elektromos jármű fogja elhagyni a Zwickau-i gyárat.
Ezzel az üzem Európa legnagyobb és leghatékonyabb EV gyárává válik, és úttörő
szerepet játszik majd a Volkswagen globális gyártóhálózatának átalakításában. Az
elektromos SUV nemzetközi szintű bevezetésének előkészületei szintén teljes
lendülettel folynak. Az ID.4 előgyártása már megkezdődött a kínai Anting üzemben, a
Chattanooga telephely 2022-ben kezdi meg az ID.4 gyártását.
A Volkswagen első teljesen elektromos SUV modelljének
bemutatása
Az ID.4 a Volkswagen a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciójára (MEB) alapul.
Ez egy teljesen elektromos platform, amely maximalizálja az e-mobilitás nyújtotta
lehetőségeket. Az alacsony, 0,28-as légellenállási együtthatóval és a skálázható
akkumulátorrendszerrel az ID.4 akár 500 kilométert is képes megtenni (a WLTP
szerint). A jármű tágas belső teret is kínál, és az erőteljes arányok rendkívül
modern megjelenést kölcsönöznek a külsőnek.
A SUV-t kezdetben hátsókerék-meghajtással vezetik be, míg egy összkerék-meghajtású
elektromos verzióval később bővítik a palettát. A nagyfeszültségű akkumulátor a
szendvics-szerkezetű alsó részbe került elhelyezésre, hogy a vezetési dinamika
szempontjából optimális, alacsony súlypontot hozzon létre, és ez rendkívül
kiegyensúlyozott tengelyterhelés-eloszlást is eredményez. Mint az összes, az új
modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióra (MEB) alapuló modell, az ID.4 is a
kompakt elektromos meghajtó technológiának köszönhetően nagyon tágas lesz. A nulla
kibocsátású SUV pilótafülke egyértelműen felépített és következetesen digitalizált;
kezelése nagyrészt érintőfelületeken és az intuitív hangvezérlésen keresztül
történik.
Az ID.4 szén-dioxid-semleges előállítása
A Volkswagen számára az ID.4 és az ID.3 fontos mérföldkövek, mivel a márka 2050-ig
a teljes szén-dioxid-semlegességet tűzte ki célul- a párizsi megállapodás éghajlati
céljaival összhangban. Az ID.3 testvér modelljéhez hasonlóan, az ID.4 elektromos
SUV is új mércét állít fel a fenntarthatóság szempontjából: Szászországban a
termelés szén-dioxid-semleges, az elektromos SUV-t pedig szén-dioxid-semleges
lábnyommal bocsátják az ügyfelek rendelkezésére. Zöld energiát az ID.4 gyártása
során kizárólag az energiaigényes akkumulátorcella-előállításnál használják.
Erős elektromos járművek klaszter a német autóiparban
Az e-mobilitásba való határozott belépésével a Volkswagen jelentős mértékben
hozzájárul az éghajlat védelméhez, és ezáltal hosszú távú kilátásokat teremt
mintegy 100,000 alkalmazott számára németországi gyáraiban. A Zwickau gyárban
végzett gyártáson kívül a Brunswick, Kassel, Salzgitter és Wolfsburgban található
alkatrész gyárak is érintettek az elektromos járművek gyártásában. Kulcsfontosságú
elemeket gyártanak, például az elektromos motorokat vagy az akkumulátor
rendszereket. Az ID.3-t 2021-től a drezdai Gläserne Manufaktur-ban is gyártani
fogják. Az Emdenben és Hannoverben található autógyártó üzemek az elektromos
járművek gyártását várhatóan 2022-től kezdik meg.