Előny az ügyfélnél
Minden németországi Volkswagen márkakereskedés aláírta a teljesen
elektromos ID. járműcsaládra vonatkozó, új értékesítési modellről szóló
szerződéseket. Az ID.3 értékesítésével a magánszemélyek és kisvállalati ügyfelek
számára is elindul a nagyvállalati ügyfelek esetében már évek óta jól működő
kiskereskedelmi ügynöki modell. A vásárlók zökkenőmentesen válthatnak az online és
offline csatornák között, valamint közvetlenül rendelhetnek a Volkswagentől,
miközben az általuk választott márkakereskedő marad a helyi kapcsolattartó. A
márkakereskedő ebben az új modellben ügynökként vesz részt, és ezért a
Volkswagentől jutalékban részesül.
Az értékesítés kezdetétől az ügyfelek közvetlenül a Volkswagentől rendelhetik meg
az ID. járműcsalád modelljeit. Ezzel egyidejűleg kiválaszthatják a számukra
megfelelő márkakereskedést, amely személyes támogatást nyújt és helyszíni
szolgáltatásokkal áll az ügyfelek rendelkezésére. Az ügynöki modellben a
márkakereskedők közvetítőként vesznek részt a magánszemélyek és kisvállalati
ügyfelek számára történő értékesítésben. Gondoskodnak az akvizícióról, a
tesztvezetések lebonyolításáról, az üzletfejlesztésről, valamint a Volkswagennel
együttműködésben a járművek átadásáról. Az ügyfél által választott márkakereskedés
az értékesítési folyamat kezdetekor a bemutatóteremben történt szerződéskötéskor
megszokott jutalékot és bónuszt kapja abban az esetben is, ha a járművet online,
közvetlenül a Volkswagennél rendelik. A jármű árát a Volkswagen határozza meg,
ezáltal nincs szükség bonyolult ártárgyalásokra, a márkapartnerek tervezhető
díjazással számolhatnak - függetlenül attól, hogy az ügyfél a járművet online vagy
a márkakereskedésben vásárolja meg.
Előny a kereskedőnél
Holger B. Santel, a márka németországi értékesítési és marketing
vezetője elmondta: "Márkakereskedő partnereink 100 százaléka egyetért és elfogadta
az ügynöki modellt, ami komoly jelzés a jövőre nézve. Az ügyfél szemszögéből a
Volkswagen és a márkakereskedők egy egységet alkotnak az ügynöki szerződések
megkötésével. Pontosan ezt a zökkenőmentes, minden kapcsolódási ponton összehangolt
vásárlói élményt várják el ügyfeleink." A Volkswagen finanszírozza is a járműveket
és vállalja a maradványérték és a járművek visszaküldésének kockázatát. Santel így
nyilatkozott erről: "A kereskedőknek nem kell többé előfinanszírozniuk a
járműveket. A raktározási és kiállítási költségeket is átvállaljuk. A kereskedők
egy vonzó lízingkoncepció keretében jutnak hozzá a kiállított járművekhez."
Dirk Wendingen von Knapp, a Volkswagen és Audi partnerszervezet, a Volkswagen und
Audi Partnerverband (VAPV) elnöke így fogalmaz: "Az ügynöki modell - főként a
jelenlegi helyzetben - anyagilag jelentősen tehermentesíti a kereskedőket. Így
partnereink arra összpontosíthatnak, ami a kereskedéseket pótolhatatlanná teszi: a
személyre szabott, szakavatott ügyfélszolgálatra. Örülök, hogy a közösen
kidolgozott szerződésünket minden partnerünk aláírta. Ez jelzi számunkra az ügynöki
modellbe és a szervezetbe vetett bizalmat."
Magyarországon egyelőre nem tervezik a bevezetését
"Hamarosan hazánkban is megkezdődik a Volkswagen ID.3 forgalmazása"
- mondta el az új értékesítési kísérlet kapcsán Dalnoki Balázs, a Volkswagen hazai
márkaigazgatója. "A jelentős eseményre készülve, kísérleti jelleggel és kizárólag
Németországban az ID. család magánszemély vásárlóira is kiterjesztik az egyébként
már ismert, flottavásárlók esetében jól bevált ügynöki modellt. Az új értékesítési
forma számos előnnyel járhat nem csak az ügyfelek, de a márkakereskedések számára
is. Nem véletlen, hogy az új modell bevezetésére az érintett márkapartnerek 100
százalékának egyetértésével kerül sor a Volkswagen németországi piacán. A Porsche
Hungaria ugyanakkor egyelőre nem tervezi ezen értékesítési modell átvételét, jelen
álláspontunkat csak a németországi tapasztalatok ismeretben, évek múlva tervezzük
felülvizsgálni" - tette hozzá a márkavezető.