Menü schließen
Bezárás

2020.2.28 Sportautó ikonok világpremierjei Genfben: új Golf GTI, Golf GTE és Golf GTD

Három Golf verzió, három karakter, három hatékony hajtásrendszer - egy dizájn és felszereltségi filozófia. Közelít az új Golf GTI, Golf GTD és Golf GTE világpremierje a Genfi Autószalonon (2020. március 5-15.). 44 évvel ezelőtt a Volkswagen megalkotta a Golf GTI-t, egy sportautó ikont. Ezt 1982-ben követte az első Golf GTD, 2014-ben pedig az első Golf GTE, amely plug-in hibrid hajtással rendelkezik.

Golf GTI. Az autó ikonná válik, amikor a tervezési DNS-e és karaktere évtizedek óta felismerhető marad - mint ahogyan ez a Golf GTI esetében történik. A Volkswagen már 44 éve fejleszti a sportos, kompakt autók ikonját - egyik nemzedékről a másikra. A Golf GTI nyolcadik generációja most ünnepli debütálását. Újonnan tervezett és kifejlesztett - teljesen digitalizált és hálózatba csatlakoztatott. Az új Golf GTI-t egy 180 kW (245 LE) 2,0 literes turbófeltöltős közvetlen befecskendezéses motor hajtja. A maximális nyomaték 370 Nm. A négyhengeres motor alapkivitelben egy 6 fokozatú kézi sebességváltóval van felszerelve. Opcionálisan 7 sebességes dupla tengelykapcsolós váltóval (DSG) is elérhető.

Golf GTE. A Golf GTE plug-in hibrid hajtása egy 110 kW (150 LE) teljesítményű TSI négyhengeres motorból, egy 85 kW (115 LE) teljesítményű villanymotorból, egy 6 fokozatú DSG sebességváltóból és egy új lítium-ion akkumulátorból áll. A hajtómű 180 kW (245 LE) teljesítményt nyújt, és a rendszer maximális nyomatéka 400 Nm. Az elődhöz képest a teljesen elektromos hatótávolság jelentősen megnőtt, immáron 60 km-re. A távolság növekedését az új Golf aerodinamikájának javításával és az akkumulátor energiakapacitásának 50% -kal, 13 kWh-ra történő növelésével sikerült elérni. A Golf GTE akár 130 km/h sebességgel is vezethető tisztán elektromos üzemmódban.

Golf GTD. A hosszútávú sportautó egy 2,0 literes, négyhengeres TDI teljesítményű egységet kínál, 147 kW (200 LE) teljesítménnyel. A Golf GTD motorjának maximális 400 Nm nyomatéka több mint meggyőző. A TDI ezt a teljesítményt már nagyon alacsony motorfordulatszámon biztosítja. Mint minden új turbófeltöltésű dízelmotor esetében, így az új Golfban is, a Golf GTD hajtásrendszere két SCR katalizátorhoz kapcsolódik (SCR = Selective Catalytic Reduction). Ez az új, kettős adagolású SCR rendszer kettős AdBlue befecskendezéssel jelentősen csökkenti a nitrogén-oxid-kibocsátást elődjéhez képest. A Volkswagen a Golf GTD-t alapkivitelben egy 7 fokozatú, dupla tengelykapcsolóval ellátott DSG sebességváltóval kínálja.

Három Golf modell, három karakter. A három új, sportos Golf modell dizájnja tükrözi a hamisítatlan karizmát, ami különösen szemből nézve szembetűnő. A széria LED fényszórók alacsonyan helyezkednek el, és a hűtőráccsal együtt uralják a ragyogó orr részt. A motorháztető alatti keskeny él, amely az első rész teljes szélességén végigfut, a dedikált három szín egyikében lett kialakítva: piros a GTI számára, kék a GTE számára és ezüst a GTD számára. A nappali menetfények bekapcsolásakor a Volkswagen logóig húzódó két folyamatos LED-csík kihangsúlyozza ezt a feltűnő vonalat. Ez hozza létre a Golf GTI, GTE és GTD teljesen új, félreérthetetlen fényszóró-kialakítását. Ugyanolyan feltűnő és eltéveszthetetlen: az alul húzódó nagy, folytonos, légbevezető rács, amely a modellre jellemző tipikus méhsejtmintázatot kapta, valamint a beépített ködlámpa (opcionális).

Noha a Volkswagen példátlan mértékben fokozza a nyolcadik generációs Golf - és ezzel együtt a GTI, GTE és GTD - digitális és hálózati képességeit, az eredeti GT emblémák sokasága még mindig megtalálható a fedélzeten. A korábbi évek sportkormányát azonban egy új, multifunkciós bőr sportkormánnyá alakították érintőkapcsolókkal és opcionálisan beépített Travel Assist gombbal, amely segít a nagy teljesítményű Golf modelleknek támogatott vezetés mellett is elérni a 210 km/h maximális sebességet, amikor a Travel Assist működik. A kormányon levő három ezüst küllő megmarad - a GTI-ben a központi hangszóró belseje piros színű, míg a GTE és GTD kék és ezüst felülettel rendelkezik. A sportülések klasszikus kockás mintája is megmarad. Az új kockás minta neve Scalepaper. A szürke és a fekete belső dizájn elemein a varratok pirosak a GTI-ben, kékek a GTE-ben és világosszürkék a GTD-ben.

Hoppla!
Ihr Browser scheint nicht aktuell zu sein. Eventuell funktioniert unsere Webseite nicht optimal. Die meisten Browser (nicht jedoch MS Internet Explorer 11 & älter) funktionieren dennoch problemlos.

Wir empfehlen Ihnen ein Update Ihres Webbrowsers!
Die jeweils neueste Version kann überall im Internet ein gutes Erlebnis sicherstellen.

Danke für Ihren Besuch und viel Spaß,
Ihr Volkswagen Team