A lehető legjobb weboldal élmény érdekében
Ez a weboldal cookiekat használ a lehető legjobb felhasználói élmény érdekében. A webhely további használatával elfogadja a cookiek (alapvető cookiek) használatát. A hozzájáruláson alapuló cookiek (analitikus cookiek, funkcionális cookiek, személyre szabott tartalom cookiek) csak aktiválásuk után kerülnek használatra. Ha hozzájárul a cookiek használatához, az azonosító adatokat partnereink (cookie-szolgáltatók és IT-szolgáltatók) dolgozzák fel. A weboldalért és a cookiek ért a Porsche Hungaria Kft. a felelős. További információ a használt cookiekról és azok kikapcsolásáról az
Minden cookie aktiválása
Zárja be a menüt
Bezárás

2019.11.20 A Volkswagen továbbra is komolyan invesztál a jövőt meghatározó területekbe

A Volkswagen Csoport továbbra is komolyan invesztál a jövőjét meghatározó területekbe. A 68. tervezési kör részeként meghatározták a 2020 és 2024 közötti időszakra vonatkozó befektetési tervet*. A terv megvitatása és jóváhagyása múlt pénteken, a felügyelőbizottság ülésén történt meg. A konszern közel 60 milliárd eurós költésről határozott, amelyet a jövő meghatározó területein, mint például a hibridizáció, az elektromos mobilitás és a digitalizáció kívánnak befektetni a következő öt évben. Ez az összeg kicsivel több, mint 40 százaléka a vállalat erre az időszakra tervezett, ingatlanbefektetésre, telephelyet és eszközöket érintő befektetésre és a teljes kutatásra és fejlesztésre előirányzott összegének. A Volkswagen Csoport előző tervezési köréhez képest ez közel 10 százalékpontnyi növekedést jelent. A konszern ebből az összegből csak az elektromos mobilitás témakörére 33 milliárd eurót tervez fordítani.

"Eltökélten haladunk tovább a Volkswagen Csoport átalakításával, beruházásainkat pedig a jövő mobilitási megoldásaira összpontosítjuk. Ez része a konszernstratégia módszeres és következetes megvalósításának." - nyilatkozta Hans-Dieter Pötsch, a Volkswagen Csoport felügyelőbizottságának elnöke.

"Az elkövetkező években a beruházásainkkal ismét gyorsítunk a tempón. Kínálatunk hibridizációja, elektromos alapokra helyezése és digitalizációja egyre fontosabb területként jelenik meg az elképzeléseinkben. Előnyt kívánunk kovácsolni a méretgazdaságosságból és a lehető legnagyobb szinergiára törekszünk. Az egyre romló gazdasági helyzet fényében dolgozunk a termelékenységünk, hatékonyságunk és költségbázisunk javításán is, ezzel is biztosítva céljaink elérését." - nyilatkozta Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója.

A 68. tervezési kör során a következő 10 évre vonatkozó hosszú távú terveket is módosították. 2029-re a konszern akár 75 tisztán elektromos modell piaci bevezetésével számol, a hibrid járművek száma pedig elérheti a 60 darabot. Az elektromos járművek tervezett darabszáma közel 26 millióra emelkedik, amely nagyrészt annak köszönhető, hogy a tervezéshez hozzávették a 2029-es esztendőt, így egy évvel bővült a tervezési időszak. A Volkswagen 2029-ig közel 6 millió hibrid jármű értékesítésével is számol.

A 2029-ig tervezett elektromos járművek közül nagyjából 20 millió a konszern modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióját (MEB) használja majd. A fennmaradó 6 millió jármű nagy részének alapjául pedig a nagyteljesítményű platform (PPE) szolgál. Az elektromos járművek Németországon kívül Mlada Boleslav, Chattanooga, Fosan és Anting üzemeiben készülnek. Ezen kívül pedig a vállalat németországi telephelyein, Zwickau, Emden, Hannover, Zuffenhausen és Drezda gyáraiban gördülnek le elektromos autók a gyártósorról. Az emdeni üzemmel kapcsolatos tervek véglegesek, ezek alapján az elektromos A-SUV (ID.Next) gyártása 2022-ben indul majd. Az ID.Next álcázott változata már bemutatkozott az idei Frankfurti Nemzetközi Autószalonon. A tervezett többmárkás gyártási helyszínnel kapcsolatos döntés várhatóan az év végén születik meg.

 

*: a kínai leányvállalatok nem szerepelnek a fent említett tervekben. Ezek a leányvállalatok saját forrásból finanszírozzák az üzemeket és termékeket érintő befektetéseket.