Menü schließen
Bezárás

2019.11.6 Megerősítette éves célkitűzéseit a Volkswagen márka – Jelentősen nőtt a kilenchavi forgalom és eredmény

A folyó üzleti év harmadik negyedévében is folytatta nyereséges növekedését a Volkswagen Személyautók márka. Enyhén csökkenő kiszállítások mentén a Volkswagen-csoport alapmárkája az előző év azonos időszakához képest 4,7 százalékkal 65,4 milliárd euróra növelte forgalmát 2019 első kilenc hónapja során, amely bővülés motorjául mindenekelőtt a kedvező modellek szerinti megoszlás (modellmix) és árhatások szolgáltak. A különleges hatások nélküli működési eredmény 35 százalékkal 3,2 milliárd euróra emelkedett, miután az előző év ugyanezen mutatóját negatívan befolyásolta a WLTP-átállás. A különleges hatások nélküli operatív forgalomarányos nyereség szeptember végével 4,8 százalékra (az előző év: 3,7 százalék) adódott, a dízel témakörből származó különleges hatások pedig kilenc hónap alatt összesen mínusz 722 millió eurót tettek ki (az előző év: mínusz 1,6 milliárd euró).

"A Volkswagen márka eddig nehéz körülmények között is kifejezetten jól teljesített az idei év folyamán és továbbra is a nyereséges növekedés pályáján halad. Termékoffenzívánk, valamint a gazdaságosság és a nyereségesség fokozása érdekében tett intézkedéseink mindinkább eredményesnek bizonyulnak, így jó úton járunk éves célkitűzéseink megvalósítása felé. Ezzel egyidejűleg lépésről-lépésre alakítjuk ki azon nyereségtermelő képességünket, amely stratégiánk sikeres végrehajtásához szükséges" - jelentette ki Dr. Arno Antlitz, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának a pénzügy területéért felelős tagja.

Visszaesést mutató világpiacon további piaci részesedések

A kihívást jelentő makrogazdasági körülmények - különösen a lassuló világgazdaság, valamint a Brexit, illetve az Amerikai Egyesült Államok és Kína között folytatódó kereskedelmi viták okozta bizonytalanságok - ellenére a Volkswagen a világ számos régiójában szerzett további piaci részesedéseket. Összeségében a márka 4 514 600 járművét (az előző év: 4 622 800) szállította ki a január elejétől szeptember végéig terjedő időszak során, amely 2,3 százalékos csökkenés jóval a világméretű teljes piacé (mínusz 5,0 százalék) alatt maradt.

Továbbra is hatásosak a stratégiai szabályzók

A márka minden jelentős piacán folytatta termékoffenzíváját a folyó év során, mégpedig az intenzíven bővülő SUV-szegmensre helyezett súlyponttal. Mindenekelőtt a T-Roc, a Tiguan, a Touareg és az Atlas modellek iránt mutatkozott fokozott kereslet, de az új T-Cross is igen kedvező fogadtatásra talált a piacon. A márka emellett októberben bemutatta Golf VIII1 sorozatát, amelynek első példányait Németországban és Ausztriában a tervek szerint már 2019 decemberben átvehetik az ügyfelek. Mindössze néhány hónappal később érkezik az utakra a szeptemberben bemutatott ID.31, amely kompakt nagysorozatú elektromos járműként a Volkswagen nagyszabású elektromos offenzívájának kezdetét jelzi.

A jövőről szóló megállapodás keretében 2020 végéig tervezett hárommilliárd eurónyi megtakarításból 2019 szeptember végéig mintegy 2,5 milliárd eurót sikerült megvalósítani, ez a volumen az év végére a tervek szerint eléri a 2,6 milliárd eurót.

Jelentősen javuló nettó cash-flow

Az eredmény örömteli alakulása a jóval kedvezőbb nettó cash-flow mutatóban is tükröződik, amelyben a márka kilenc hónap elteltével a dízel témakörrel kapcsolatos kifizetések hatásaitól megtisztított 2,4 milliárd eurós értékkel jelentős javulást produkált a WLTP-témakör által terhelt tavalyi évhez (mínusz 0,5 milliárd euró) viszonyítva. A teljes évre a negyedik negyedév jelentős kiadásai és beruházásai ellenére is több mint egymilliárd euró nettó cash-flow szerepel a várakozásokban.

Megerősített éves előrejelzés és középtávú célkitűzések

A teljes 2019-es évre vonatkozóan a Volkswagen márka továbbra is akár öt százalékos forgalomnövekedésre számít, míg a különleges hatások nélküli operatív nyereségarányt változatlanul a négy és öt százalék közötti céltartományba várja - mégpedig a folytatódó termékoffenzívához kapcsolódó további piaci bevezetési ráfordítások, illetve modellindítási költségekből a negyedik negyedév során várt terhek ellenére is. Ugyancsak megerősítést nyert az operatív forgalomarányos nyereség 2022-re előrejelzett hatszázalékos mértéke is.

A Volkswagen márka mutatói - Áttekintő

 

 

2019 jan. - szept. 2018 jan. - szept. Eltérés
Kiszállítások (Kínával együtt) 4 514 600 4 622 800 -2,3 %
Értékesítés 2 754 000 2 753 000 0%
Forgalom (millió euró) 65 447 62 508 +4,7 %
Működési eredmény* (millió euró) 3 152 2 330 35%
Operatív nyereségarány* 4,8 % 3,7 % +1,1 pp
Nettó cash-flow* (millió euró) 2 425 -460

* Különleges hatások nélkül

 

1 Ez a modell egyelőre nem kapható kereskedelmi forgalomban.

 

Hoppla!
Ihr Browser scheint nicht aktuell zu sein. Eventuell funktioniert unsere Webseite nicht optimal. Die meisten Browser (nicht jedoch MS Internet Explorer 11 & älter) funktionieren dennoch problemlos.

Wir empfehlen Ihnen ein Update Ihres Webbrowsers!
Die jeweils neueste Version kann überall im Internet ein gutes Erlebnis sicherstellen.

Danke für Ihren Besuch und viel Spaß,
Ihr Volkswagen Team