A Giorgetto Giugiaro által kifejlesztett Golf I-nek rendkívül magas elvárásoknak
kellett megfelelnie a legendás Bogár utódjaként, amelyet több mint 21,5 millió
példányban gyártottak. A Golf I-nek kellett ugyanis folytatnia az addig minden idők
legsikeresebb autójának számító modell sikertörténetét. A modern és biztonságos
hajtási koncepció, a tágas rakodótér csomagtér fedéllel és a hátsó ülés
háttámlájának döntési lehetőségével, valamint az autó dizájnja annyira meggyőzőek
voltak, hogy már 1976 októberében ünnepelhették az 1.000.000. Golf
elkészültét.
Akkoriban a Volkswagen a következőket írta az új modellről: "A Golf maximálisan
kihasználható helyet és biztonságot kínál. Kompromisszum nélkül nyújtja a
praktikumot. Az alacsony övvonal zavartalan kilátást nyújt a járművezetőknek, és a
lejtős motorháztető garantálja, hogy a jármű előtt álló út mindig látható legyen.
Az alacsony hátsó ablak megkönnyíti a hátramenetet. " Ez mind a mai napig
érvényes.
Csakúgy, mint a következő Golf nemzedékek, már az első generáció is tükrözte az
adott kor korszerű műszaki fejlődését és az autóipar trendjeit. Például a
Volkswagen dinamikusabbá tette a járműosztályt az első Golf GTI (1976)
bevezetésével. 1979-ben a Volkswagen elindította a Golf Cabriolet-et - mely egy
ideig a világ legkeresettebb kabriója volt -, és ez friss levegő hozott abba a
járműosztályba, amelyet akkoriban már a Golf kategóriájaként emlegettek. Az összes
változattal együtt, mint például a Cabriolet és a Jetta (akkoriban azonos
megjelenésű változatként), 6,99 millió darabot adtak el a világ minden sarkában -
így Golf bebizonyította, hogy méltó utódja a Bogárnak.
Golf I kronológia:
1974: az első Golf bemutatkozása
1976: az 500.000. Golf márciusban
az 1.000.000. Golf októberben
at első Golf GTI
az első Golf dízelmotorral
1978: a 2.000.000. Golf júniusban
az amerikai Rabbit változat bemutatása júliusban
1979: a 3.000.000. Golf szeptemberben
alső Golf Cabriolet
a Caddy furgon debütálása
Facelift
1982: az 5.000.000. Golf februárban
az első Golf turbófeltöltésű dízelmotorral (GTD)
1983: Nyugat-Európában fokozatosan megszűnik az első generáció
6,99 millió darab gyártása után