Menü schließen
Bezárás

2019.10.17 Visszaszámlálás az új Golfhoz: Golf II – a tökéletesített koncepció

A Volkswagen 1983-ban vezette be a második Golf-generációt a piacra. A „Golf generáció”, mint ahogy a legnépszerűbb német író, Florian Illies elnevezte kortársait, ebben az autóban tanult meg vezetni. A helyzet az, hogy ez a Golf szintén világszerte sikeres lett: az 1991-es kivezetéséig a Volkswagen 6,3 millió Golf II-est gyártott.

A "Golf generáció" -nak határozottan több hely állt a rendelkezésére az új Golfban. Idézet az 1983-as sajtómappából: "A teljes hossz 170 mm-rel (3,99 m) nőtt, és a jármű 55 mm-rel szélesebb lett (1,42 m)." Annak ellenére, hogy az új Golf generáció jelentősen nagyobb lett, a Volkswagen képes volt javítani a jármű aerodinamikáját: a Cd érték 0,42-ről 0,34-re csökkent.

Az is tény, hogy a Golf II új műszaki referencia értékeket határozott meg a kompakt jármű kategóriájában. Ennél a jármű generációnál vezették be a katalizátort (1984), a blokkolásgátló fékrendszert (ABS, 1986) és a szervokormányt. A Golf elsőként volt elérhető négykerék-hajtással (synco, 1986). Ezenkívül a GTI motorja volt az első négyszelepes technológiájú Golf motor (1986).

A sorozat sportos fénypontját az 1988-ban bemutatkozott Rallye Golf G60 jelentette, amely 160 lóerőt teljesített és G-Lader töltőt tartalmazott. Ugyanebben az évben a Golf gyártása elérte a komoly volument jelentő 10 milliós határt. 1990-ben a négykerék-hajtású Golf Country a modern szabadidő autók (SUV) első ízét is megmutatta nekünk. 1991-től a Golf  II-t nem csak Wolfsburgban, hanem a Zwickau (Szászország) melletti új Mosel-i gyárban is gyártották.


Golf II éves adatok

1983: A második Golf generáció bemutatkozása

1984: Az első Golf katalizátorral

                A második Golf GTI generáció debütálása

1985: 7.000.000. Golf márciusban

1986: Az első Golf (GTI) négyszelepes benzinmotorral

                Első Golf szinkron viszkózus tengelykapcsolóval (összkerék hajtás)

                A Golf Syncro az első modell melyben megjelenik az ABS

1987: Az ABS elérhető minden GT és GTI modellhez

                Katalizátor kisebb motorokhoz is kapható

                Facelift

                A Golf GT syncro lesz az első modell, melyben széria felszereltség az ABS

1988: A Rallye Golf G60 bemutatkozása

                A Golf Limited G60 bemutatkozása

                10.000.000. Golf júniusban

1989: 11.000.000. Golf októberben

                A Golf City Stromer és a Golf Hybrid bemutatása

1990: Minden benzinmotoros Golf-modell február óta katalizátorral rendelkezik

                A Golf Country debütálása

                1.000.000. Golf GTI novemberben

                12.000.000. Golf novemberben

 1991: Márciusban elkészül az első Golf, a Zwickau közelében található Mosel-i gyárban

                A második generáció Nyugat-Európában fokozatosan megszűnt

                6,3 millió egységet gyártottak

 

   

 

 

Hoppla!
Ihr Browser scheint nicht aktuell zu sein. Eventuell funktioniert unsere Webseite nicht optimal. Die meisten Browser (nicht jedoch MS Internet Explorer 11 & älter) funktionieren dennoch problemlos.

Wir empfehlen Ihnen ein Update Ihres Webbrowsers!
Die jeweils neueste Version kann überall im Internet ein gutes Erlebnis sicherstellen.

Danke für Ihren Besuch und viel Spaß,
Ihr Volkswagen Team