Egy-egy jármű üzemanyag-fogyasztása eltérhet a gyártója által megadott értékektől, ezért mindig is sok kritika érte az Új Európai Menetciklus (NEDC) során felvett adatok megbízhatóságát. Ennek oka, hogy a valós körülmények közötti fogyasztás erősen függ az egyéni vezetési stílustól és a jármű felszereltségétől, de például attól is, hogy egy adott jármű városban, országúton vagy autópályán közlekedik sokat. Ezen eltérések megfelelő kezelése érdekében az NEDC-ciklus elméleti feltételeit egy dinamikusabb, statisztikai adatokra és az átlagos használói profilok kiértékelésére épülő menetprofil váltja fel, amelyet összességében intenzívebb gyorsítások, megemelt átlagsebesség, illetve nagyobb csúcssebesség jellemez. A városi és a városon kívüli közlekedés kombinált szimulációja helyett a járműveket itt négy fázisban, más-más sebességtartományokban vizsgálják.
2017. szeptember 1-től már ezeket a WLTP-ciklus során felvett kipufogógáz-emissziós és üzemanyag-fogyasztási értékeket kötelező megadni minden újonnan megjelenő személygépkocsi-modell és -motor mellé, minden európai, illetve számos további országban is.