A mild hibrid technológiánk
Az eTSI rövidítés a Volkswagen mild hibrid technológiáját takarja
Járműveink meghajtásának elektromossá tétele fontos lépés a kibocsátásmentes mobilitás útján. A jövőben azonban azok is klímatudatosabban közlekedhetnek, akik nem szeretnének teljesen elektromobilitásra váltani, mivel a Volkswagen által alkalmazott technológiák minden motortípus számára takarékosabbak. Az eTSI technológiával teljesen új, a teljesítményt a hatékonysággal ötvöző meghajtást fejlesztettünk ki.
Mild hibrid meghajtásainkban egy 1,5 literes TSI motor rejlik, amely egy 48 Volt feszültségű elektromos rendszerhez és egy hétsebességes, kettős tengelykapcsolós váltóhoz (DSG) csatlakozik. Ami ebben különleges: a benzinmotor teljesítményét egy 48V-os szíjmeghajtású indítógenerátor és egy 48V-os lítiumion-akkumulátor segíti. A 48 voltos rendszer ezen túlmenően a fékezésekből eredő energiát is eltárolja (rekuperáció). A fent említett két megoldás az eTSI motorokat jelentősen takarékosabbá teszi a szokványos TSI motorokhoz képest.
Több megtakarítás, több élmény
Egy eTSI nem csak takarékosabb, de élvezhetőbb is, főleg a belvárosi araszolások esetén. Mostantól minden piros lámpánál teljesen újfajta vezetési élményt tapasztalhatunk meg. Hogy miért? Elinduláskor a 48 voltos rendszer az első pillanattól kezdve dinamikusan és erőteljesen gyorsítja a járművet. Ezenkívül a belsőégésű motor újraindítása is finomabb. Az elektromos rásegítésnek köszönhetően az eTSI megnyeri a gyorsulási versenyt.
A Volkswagen eHybrid modellek motorizáltságtól függő, kombinált átlagfogyasztása: 1-3,3 l/100 km, CO2-kibocsátása: 24-74 g/km. A megadott értékek a típusjóváhagyás során rögzített, gyári felszereltséggel kerültek megállapításra, és a hirdetés feladásának időpontjában érvényesek. A nevezett értékek nem egyes járművekre vonatkoznak, nem részei a tájékoztatónak, hanem a különböző járműtípusok összehasonlítására szolgálnak, a 715/2007/EK rendelet jelenleg érvényes előírásainak megfelelően. Ezen értékeket egyes többletfelszereltségek, tartozékok, valamint a vezetői szokások és egyéb, nem technikai jellegű tényezők (pl. környezeti feltételek) is befolyásoljak. A képeken látható gépkocsik illusztrációk.