Amint Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója kiemelte: "A Golf immár fél évszázada a Volkswagen márka szíve: sokak számára megfizethető mobilitás a legmagasabb műszaki színvonalon. Pontosan erre építünk most új fejlesztési szakaszában is, mégpedig tovább fokozott gazdaságossággal, kényelemmel, igényességgel és új kezelési koncepcióval. Ennél 'több Golf' már aligha kínálható."
Imelda Labbé, a Volkswagen igazgatótanácsának az értékesítés, a marketing és az aftersales területeiért felelős tagja hangsúlyozta: "Egyedülálló sikertörténetet írtunk a Golffal, amely minden más modellnél jobban képviseli a Volkswagen márkát. Autó minden generáció számára - mégpedig immár 50 esztendeje. Az új Golf folyamatos műszaki fejlesztésével most újabb fejezet indul e sikertörténetben."
Átdolgozott orr- és farkialakítás, illetve új fénydizájn
Az új Golf és az új Golf Variant1 új tervezésű elejéről is felismerhető,
amelynek vizuális jellegzetességei az első ízben a Golfon kínált megvilágított
Volkswagen-embléma2 és az új tervezésű LED-fényszórók. Utóbbiak
csúcsváltozataként az IQ.LIGHT - LED-Matrix fényszórók2 akár 500 méter
hatótávú, új, nagyteljesítményű távolsági fényt is kínálnak. Ugyancsak
újratervezték mindkét karosszériaváltozat IQ.LIGHT 3D LED-technikájú hátsó
lámpáit2.
Új infotainment-világ és chat GPT integráció
Belterében új fejlesztésű és intuitíven kezelhető infotainment-rendszer jellemzi a
modellsorozatot, vizuálisan szabadon álló hatást keltő, akár 32,8 centiméter
képátlójú2 érintőképernyővel, amelyhez alul a hőmérséklet- és
hangerőszabályzás ergonómiailag optimalizált és megvilágított érintőcsúszkái
csatlakoznak.
Szintén újdonság a továbbfejlesztett multifunkciós kormánykerék és az új IDA hangasszisztens2, amely természetes nyelvezetet használva nemcsak olyan funkciók vezérlését teszi lehetővé, mint a légkondicionálás, a telefon vagy a navigáció, hanem szinte minden elképzelhető témával kapcsolatos online-információk is lehívhatók segítségével, az időjárás-előrejelzéstől egészen az ismeretanyaggal kapcsolatos kérdésekig. Emellett a legújabb generációs infotainment-rendszerrel készülő Golf modellekben a jövőben a mesterséges intelligencia alapú ChatGPT chatbot is az IDA hangasszisztens része lehet. A január elején a Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) alkalmával bemutatott funkció harmonikusan csatlakozhat a mesterséges intelligencia folyamatosan bővülő adatbázisához. Az utasok természetes, hétköznapi használatú nyelvezettel kommunikálhatnak az autóval, és menet közben akár fel is olvastathatják maguknak a kikeresett tartalmakat.
Könnyű parkolás az új asszisztensrendszerek2
révén
Olyan új vezetéstámogató rendszerek könnyítik a manőverezést a Golf és a Golf
Variant volánja mögött, mint például a továbbfejlesztett Parkolási asszisztens
plusz (Park Assist Plus), amely mellette elhaladva érzékeli, kellően nagy-e a
hossz- vagy keresztirányú parkolóhely, és ennek megfelelően indítja el a parkolási
folyamatot3. Ennek során egyaránt átveszi a kormányzás, valamint a
gázadás és fékezés feladatát3, a vezetőnek csupán felügyelnie kell a
parkolást. Mindezeken túl a Golfhoz először kínált Parkolási asszisztens pro (Park
Assist Pro)2 okostelefonnal3 is lehetővé teszi a be- és
kiállást, az autó így például akár távirányítással is kiállhat a nagyon szűk
helyekről. Szintén újdonság a Környezetmegfigyelő rendszer (Area View)2,
amely a négy kamera együttműködésével előállított képet az infotainment-rendszer
érintőképernyőjére továbbítva 360 fokos körbetekintést tesz lehetővé az autó körül
- jól észlelhetővé téve például a járdaszegélyeket és a parkolók útburkolati jeleit
is.
Hajtásrendszerek megújult választéka
Megnövelt teljesítményt és mintegy 100 kilométer tisztán elektromos hatótávot
kínálnak a Golf új, hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerei,
amelyek már egyenáramú (DC) gyorstöltőfunkcióval is rendelkeznek. Az otthoni
falitöltővel (Wallbox) még nem rendelkezők számára különösen érdekesek lehetnek a
48 voltos, kifejezetten gazdaságos enyhe-hibrid (Mild Hybrid) hajtások. Piaci
bevezetése szakaszában összesen kilenc motorváltozat - enyhe-hibrid (Mild Hybrid)
(eTSI), hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) (eHybrid1 és
GTE1), turbófeltöltésű benzines (TSI) és turbófeltöltésű dízel (TDI) -
sorakozik a modellsorozat palettáján. Még sportosabbá vált a Golf GTI1,
amelynek teljesítménye növekedett elődjéhez képest. A Golf további változatai
fokozatosan érkeznek 2024 folyamán.
A Golf 50 éve - a "bestseller" története
Az első
sorozatgyártású Golf 1974 március végén készült el a Volkswagen wolfsburgi
gyárában, hivatalos piaci bevezetése pedig májusban vette kezdetét. Korábban
évtizedeken át a Bogár, s így a farmotor és a hátsókerékhajtás határozta meg a
Volkswagen márkát. Az első Golf, illetve Passat, Scirocco és Polo sorozatokkal
azonban a hetvenes évek elején az orrmotor és az elsőkerékhajtás korszaka érkezett
el. A korszerű és biztonságos hajtáskoncepció, valamint a nagyméretű csomagtérajtó
és a lehajtható hátsó üléstámla kínálta magasfokú variálhatóság, illetve az új
formavilág olyan meggyőzőnek bizonyult, hogy 1976 októberében már az egymilliomodik
Golf gördülhetett le a szerelőszalagról.
Mindez azonban a kezdet volt csupán, mert elkövetkező hét generációjában mindig is a Golf volt az, amely a legmagasabb műszaki színvonalon tette lehetővé sokak számára a megfizethető mobilitást - olyan technikáival, mint például a szabályozott katalizátor és a gazdaságos hajtásrendszerek, de olyan biztonsági funkcióival is, mint a blokkolásgátló, a légzsákok és a sorozat első összkerékhajtása. Szintén a Golf sikerének titkához tartozik, hogy az első Golf génjeit utódaira is mindvégig átörökítették a tervezők, így őrizve meg a klasszikus Golf-formavilágot.
A kényelem, a minőség és az innovatív vezetéstámogató rendszerek minden generációval egyre nagyobb jelentőségre tettek szert, napjainkban is mércéül szolgálnak. Az elmúlt 50 év során a Golf csúcstechnikájú kompaktmodellé fejlődött, bár már néhány év elteltével nevét is adta a "Golf-kategória" számára. A modellsorozat számtalan díjat és összehasonlító tesztet nyert Németországban és azon kívül is. Sorra érkeztek a különféle változatok, s a Variant, a Cabriolet, a Sportsvan, a tisztán elektromos e-Golf és a sportos GTI4, GTD5 és GTE6 jelzésű modellek, valamint a Golf R7 csúcsmodell, amelyek egyaránt gyorsan népszerűvé váltak. A Golf a Menetasszisztens (Travel Assist) technikájával piaci szegmense egyik első modelljeként tette lehetővé a támogatott vezetést3, míg a sorozat további újdonsága a veszélyekre előretekintően figyelmeztető Car2X technológia3 bemutatkozása.
Napjainkig nyolc generációjában több mint 37 millió Golf kelt el. A Golf a Volkswagen márka szilárd pillére, miközben az innováció motorjaként mindig képes a változásra. A sorozat új fejlesztési szakaszában is pontosan erre épít a márka - még nagyobb hatékonysággal, kényelemmel, igényességgel és még intelligensebb kezelési koncepcióval.
1 Szériaközeli modell
2 Európában: felszereltségi szinttől függő vagy extrafelszerelés
3 A rendszer működési határain belül.
4 Golf GTI - Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,3-7,0;
szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 166-160
5 Golf GTD - Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,4-5,2;
szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 142-136
6 Golf GTE - Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 1,2;
elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 15,1-14,9;
szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 28-27
7 Golf R - Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 8,2-7,8;
szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 185-178
Ezekhez a járművekhez csak a WLTP szerinti fogyasztási és károsanyag-kibocsátási
értékek állnak rendelkezésre, az NEDC szerintiek nem. A fogyasztási és a
szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a választott
járműfelszereltség függvényeként alakulnak.