Zárja be a menüt
Bezárás

2020.9.24 Az új Volkswagen ID.4 - A teljesen elektromos hajtású SUV világpremierje

Függöny fel: digitális világpremierjét ünnepli az ID.4, amely a Volkswagen első tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-modelljeként helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik és szén-dioxid-semleges mérleg mentén készül. Az ID.4 a világ legnagyobb piaci szegmensébe, a kompakt-SUV-modellek kategóriájába érkezik.

"Az ID.4 érzelmekben gazdag és sokoldalú modell, amely gazdaságos üzemű elektromos hajtásrendszerével, nagyvonalú térkínálatával, a legkorszerűbb vezetői segédrendszerekkel és erőteljes formavilágával számos vásárlót meghódít majd" - hangsúlyozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka igazgatótanácsának elnöke. "E modell globális elektromos autóként elsőként jelenik meg világszerte a kifejezetten az elektromos mobilitás céljaira kifejlesztett MEB-platformunkon. A Volkswagen ezzel a volumenpiacon ismét igazolhatja az innováció, a technika és a minőség terén elfoglalt vezető szerepét."

Az SUV-modellek mind népszerűbbek az ügyfelek körében, s az Amerikai Egyesült Államokban és Kínában - kiváló kilátást, illetve színvonalas biztonságot és kényelmet kínálva - egyaránt a legnépszerűbb járműszegmenst alkotják. Európában és Németországban is folyamatosan nő piaci részesedésük, mindenekelőtt kompakt változataik keresettek. Az ID.4 formájában a Volkswagen első ízben kínál tisztán elektromos SUV-modellt. Bőséges térkínálata és magasfokú sokoldalúsága mellett mindazon további erényekkel is szolgál, amelyeket oly nagyra értékelnek ügyfelek az SUV-modellekben.

Az ID.4 igazi sokoldalú tehetség, amely sportos, emellett könnyen és kényelmesen vezethető. Akkumulátora akár 77 kWh (nettó) energiamennyiséget is tárolhat, akár 520 kilométer (WLTP) hatótávot is lehetővé téve, s az utascella alatt kapott helyet, ami alacsony tömegközéppont-pozíciót biztosít. A hátsó tengelyen működő elektromos gép teljesítménye 150 kW (204 LE), ami 8,5 másodperc alatti 0-100 kilométer/órás gyorsuláshoz és 160 kilométer/óra végsebességhez is elegendő. Hátsókerékhajtása intenzív vonóerőátadási képességeivel és a 21 centiméteres szabadmagassággal az elektromos SUV-modell könnyű terepen is jól teljesít.

Dinamikus fellépés

Az ID.4 külső megjelenését atletikus arányok határozzák meg és különösen modern hatást kelt. Letisztult formavilágát és lágyan ívelő vonalait a természet ihlette, s 0,28-os légellenállási együttható (cw) jellemezte, kiváló aerodinamikai tulajdonságokról gondoskodnak. Fényszórói már alapkivitelében csaknem teljes mértékben, míg hátsó lámpái kizárólag fénykibocsátó diódákból épülnek fel. Még progresszívebb technikát képviselnek az interaktív IQ.Light LED-Matrix csúcs-fényszórók, amelyek lencsemoduljaik elforgatásával üdvözlik a vezetőt, távolsági fényük pedig intelligens szabályzással működik. Mindezt az új 3D-LED hátsó lámpák egészítik ki, ahol a hátsó helyzetjelző világítást különösen homogén és intenzív vörös fény jellemzi. Az egyéni karaktert nagyméretű, akár 21 col peremátmérőjű kerekek is hangsúlyozzák.

Beltér-koncepció - hosszú tengelytáv, bőséges hely az utasok és csomagjaik számára

A 4,58 méter hosszú ID.4 a Volkswagen moduláris elektromos platformjának (MEB) architektúrájára épül, egészen újszerű módon osztva fel a teret ember és technika között - a bennülők javára. A belső térkínálat már az eggyel nagyobb kategóriájú, hagyományos SUV-modellekét idézi, az anyagválasztás és a színvilág pedig egyszerre modern és otthonos. A csomagtartó térfogata a hátsó üléstámlájának pozíciójától függően 543 és 1575 liter között alakul. Az ID.4 felszereltségi kínálatában elektromos mozgatású hátsó ajtó, vonóberendezés és tetősínek is szerepelnek.

Az elektromos SUV-modell kezelési koncepciója fizikai gombok és kapcsolók nélkül, alapvetően két képernyőre - az egyik akár 12 col képátlójú érintőképernyő - és a "Hello ID" természetes hangvezérlésre épül. Az újszerű ID.Light a szélvédő alatt húzódó keskeny fénysáv, amely intuitív módon támogatja a vezetőt. Extrafelszerelésként kiterjesztett valóság (Augmented Reality) alapú Szélvédő-kijelző (Head-up Display) is rendelkezésre áll, amely bizonyos tartalmakat a valósággal ötvözve jelenít meg, a bekanyarodást jelző navigációs nyilak például pontosan a megfelelő forgalmi sávban az útra vetítve tűnnek fel. A Discover Pro navigációs rendszer a We Connect Start online-szolgáltatásait is elhozza a fedélzetre. Az IQ.Drive vezetői segédrendszerei még nyugodtabbá teszik a vezetést, ami különösen érvényes a Menetasszisztens (Travel Assist) technikájára. Az ID.4 szoftver és hardver-rendszereit egyaránt teljesen újszerű architektúra szerint alakították ki, amellyel az ügyfél a vásárlás után is kaphat frissítéseket autójához.

We Charge - töltés otthon, útközben és a hosszú túrák során

ID. modelljeivel együtt, We Charge néven az elektromos autók kényelmes, hálózatba kapcsolt és hosszú távon fenntartható töltésének átfogó csomagjával is megjelenik a Volkswagen a piacon, amely mindenütt a megfelelő megoldással szolgál - otthon, útközben és hosszú túrák során egyaránt. Az egyenáramú (DC) gyorstöltő-állomásokon az ID.4 már mintegy 30 perc alatt feltölthető a következő 320 kilométerre (WLTP-ciklus szerint mérve és 125 kW töltőteljesítménnyel).

Mindezzel párhuzamosan a Volkswagen a hosszú távon fenntartható elektromos mobilitás ökoszisztémáját is kiépíti ID. modelljei köré. Az ID.4 vásárlói olyan autót vehetnek át, amelyet szén-dioxid-semleges mérleg mentén gyártottak, ha pedig hosszú távon fenntartható módon előállított elektromos árammal - mint például a Volkswagen Naturstrom - töltik fel, akkor üzemében is klímasemleges marad.

A Volkswagen stratégiája - a mobilitás jövője elektromos

A Volkswagen a közelmúltban ID. sorozatával, azaz új, önálló termékcsaláddal egészítette ki a márka hagyományos portfólióját, a kompakt ID.32 után az ID.4 SUV már a második tisztán elektromos hajtásrendszerű modellje. Az ID.4 révén a Volkswagen immár a kompakt-SUV-modellek világszerte erőteljesen bővülő piaci szegmensében is megjelenhet, amely során az új e-SUV egyfajta elektromos világautóvá léphet elő, ugyanis nemcsak Európában, hanem Kínában és később az Amerikai Egyesült Államokban is gyártják, illetve értékesítik majd. "Transform 2025+" stratégiája keretében a Volkswagen márka 2024-ig összesen tizenegy milliárd eurót kíván az elektromos mobilitás szakterületébe invesztálni.

1ID.4 - Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (NEDC) (kWh/100 km): 16,9-16,2;

szén-dioxid-kibocsátás (g/km): 0; gazdaságossági besorolás: A+

2ID.3 - Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (NEDC) (kWh/100 km): 15,4-14,5;

szén-dioxid-kibocsátás (g/km): 0; gazdaságossági besorolás: A+

Hoppá!
Úgy tűnik, hogy böngészője nem naprakész. Talán webhelyünk nem működik optimálisan. A legtöbb böngésző (de az MS Internet Explorer 11 vagy annál régebbi nem) továbbra is jól működik.

Javasoljuk, hogy frissítse a böngészőt!
A legújabb verzió biztosítja a jó élményt bárhol az interneten.

Köszönjük látogatását és jó szórakozást,
Az Ön Volkswagen csapata