Kedvezményezett
Mindazon személy(ek), aki(k) a Mobilitás garanciával ellátott Járművet jogosultan használják, és eleget tesznek bejelentési, valamint igazolási kötelezettségüknek, segítségnyújtásra jogosult(ak) a jelen általános szolgáltatási feltételek szerint.
Szolgáltatók
A Volkswagen Haszonjármű márkaszervizek, a Magyar Autóklub és a nemzetközi ARC Transistance S. A. franchise partnerek nyújtanak segítséget a kedvezményezettnek. A mindenkori magyarországi Volkswagen Haszonjármű márkaszervizek elérhetősége a www.vwh.hu oldalon olvasható.
Igazoló dokumentumok
A Mobilitásgarancia szolgáltatás igénybevételére való jogosultság a Jármű forgalmi engedélyének és szervizfüzetének (ennek hiányában a Mobilitásgarancia kötés eredeti számlája) bemutatásával igazolható. Ezen dokumentumok hiánya esetén szolgáltatás csak készpénzfizetés ellenében vehető igénybe.
Meghibásodási kategóriák: műszaki meghibásodás, baleset, egyéb esetek
A Mobilitásgarancia-szolgáltatásai műszaki meghibásodás, baleset és egyéb
kategóriában megadott esetekre kínálnak segítséget.
Műszaki meghibásodásnak minősül a Jármű bármely hirtelen, előre
nem látott, Eredeti ®alkatrészei meghibásodásából eredő hibája, beleértve a
mechanikai vagy elektromos meghibásodást, amely a Jármű azonnali menetképtelenségét
eredményezi, vagy a közlekedés biztonságát veszélyezteti. A közlekedés biztonságát
veszélyeztető meghibásodás a fék, szervokormány, első ablaktörlő, biztonsági öv,
irányjelző- és féklámpák, világítás, vezetőoldali ülés beállítási meghibásodása, a
műszerfali kontroll- lámpák továbbhaladást tiltó piros jelzése - piros és sárga
jelzés magyarázatát lásd a fedélzeti irodalomban a "Kezelési tudnivalók,
figyelmeztető és ellenőrző lámpák" fejezetben.
Közlekedési baleset (például - de nem kizárólag - ütközés,
borulás, zuhanás, kiégés, robbanás, villámcsapás stb.), amelynek következtében a
Jármű menetképtelenné válik, illetve a Jármű bármely meghibásodása, amelynek
következtében a Jármű bezárhatatlanná válik.
Egyéb esetek kategóriába kizárólag a felsorolásban szereplő
meghibásodási formák tartoznak, mint lemerült akkumulátor, üzemanyaghiány, hibás
üzemanyagfajta kiválasztása az üzemanyagkúton (benzin-gázolaj), Adblue
félretankolás, kizárás a Járműből, pótkerék, emelő vagy kerékkulcs hiánya, valamint
a gumiabroncs-defekt és a kavics beszorulása a fékhez. Az olyan műveletek
azonban, mint a karbantartás - akár időszakosan, akár másként -, a Jármű
vizsgálata, vagy az előre tervezett szervizlátogatás nem tekintendő
meghibásodásnak, továbbá a karbantartáshoz, javításhoz szükséges pótalkatrész
hiánya sem kezelhető annak. Mobilitásgarancia-szolgáltatás esetén, ha a
meghibásodás: lemerült akkumulátor, akkor az autó beindítása után - az ismételt
meghibásodás elkerülése érdekében - az elektromos rendszer ellenőrzése céljából a
lehető legrövidebb időn belül (munkanapon maximum 24 óra) az autóval egy
márkaszervizbe kell menni. Ha az ügyfél a szervizben nem jelenik meg, akkor a
következő lemerült akkumulátor esetet már nem tudjuk az ingyenes Mobilitásgarancia
szolgáltatás keretén belül kezelni.
A forgalomba helyezés időpontja
A forgalomba helyezés időpontja az a dátum, amelyet a Jármű forgalmi engedélyében a forgalomba helyezés napjaként feltüntettek. Ez a meghatározás kizárólag a Jármű első forgalomba helyezésére vonatkozik.
A jogosultság érvényességi ideje:
- A Mobilitásgarancia az új gépkocsi 1. forgalomba helyezésének napjától - a gyárilag előírt - 1. Ellenőrző / LongLife szerviz esedékességéig érvényes.
- Az ügyfél a Mobilitásgarancia szolgáltatásokra vonatkozó meghosszabbított jogosultságot egy Ellenőrző / LongLife szerviz elvégzésén keresztül szerezheti meg. Az ott feltárt esetleges hibák kijavításával, és a Mobilitás csomag megvásárlásával - a gyártó által előírt - a következő esedékes Ellenőrző / LongLife szervizig érvényes a szolgáltatás.
* További információk: 11. oldal "Korlátozások és Kizárások".
A meghibásodás napja
A meghibásodás napja az a naptári nap, amikor a jelen általános szolgáltatási feltételek szerinti műszaki meghibásodás, menetképtelenség, baleset, rongálás vagy feltörés bekövetkezik.
A szolgáltatás igénybevétele
A kedvezményezett a Mobilitásgarancia-szolgáltatásokat a Jármű meghibásodása esetén a Mobilitásgarancia Segélyhívó Központhoz történő haladéktalan, de legkésőbb a meghibásodás észlelését követő 24 órán belül történő bejelentés után, az igazoló dokumentumok szolgáltatóknak történő felmutatásával veheti igény be. A bejelentés során a kedvezményezett köteles közölni a Jármű forgalmi engedélyében és szerviz füzetében szereplő adatokat, valamint a meg hibásodás természetének és a bekövetkezése földrajzi helyének megállapításához szükséges információkat. A szolgáltatások a megadott értékhatáron belül térítésmentesek a kedvezményezett számára, az azokat meg haladó költségek kiegyenlítésének kötelezettsége a kedvezményezettet terheli.
Jármű
A Mobilitásgarancia azokra a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. (1139 Budapest, Fáy
u. 27.) által közvetlenül vagy a márkakereskedői hálózatán keresztül értékesített
vagy szervizelt Volkswagen haszonjárművekre és a haszonjárművekből kialakított
személygépkocsikra érvényes, melyek engedélyezett szállítási kapacitása legfeljebb
9 fő, és utánfutóval együtt számítva is megfelelnek az alábbi feltételeknek:
Max. Magasság: 3,2 m
Max. Szélesség: 2,55 m
Max. Hosszúság: 16 m
Max. Össztömeg: 5 000 kg
A szolgáltatásba a gyártó által beépített alkatrészeken, felszereléseken kívül csak
azok az alkatrészek vonhatók be, amelyek a Porsche Hungaria Kft.től származnak és
Volkswagen Haszonjármű márka szerviznél kerültek beszerelésre.
Területi hatály
A Mobilitásgarancia az alább felsorolt országokban érvényes:
Belgium, Bosznia Hercegovina, Bulgária, Dánia, Németország, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Nagy-Britannia, Írország, Olaszország, Kanári szigetek, Horvátország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Macedónia, Hollandia, Norvégia, Ausztria, Lengyelország, Portugália, Svédország, Svájc, Szerbia és Montenegró, Szlovákia, Szlovénia, Spanyolország, Csehország, Magyarország, Románia , Belarusz Köztársaság
A szolgáltatások rendelkezésre állása
A Mobilitásgarancia-szolgáltatásai az év 365 (366) napján, a hét minden napján, a nap 24 órájában azonos szinten állnak a kedvezményezett rendelkezésére. A szolgáltatási szintek átlagos földrajzi, éghajlati és közlekedési viszonyokat feltételeznek, ország csoportonként különbözőek. A szolgáltatás menetében külföldön hosszabb várakozási idő is adódhat.
Kiszállási idő
A hívástól számítva átlagosan 45 percen belül történik kiszállás a helyszínre.