Egyszerűen elmagyarázzuk: az ID.-család akkumulátorrendszere
Az ID.-család újonnan kifejlesztett moduláris elektromos hajtáskoncepciója (MEB) kifejezetten elektromos járművekhez készült. Ennek a középpontjában egy gyorstöltésre is képes akkumulátorrendszer áll, számos akkumulátormodulból, amelyek száma - a kívánt hatótávolság függvényében - eltérő. Minden egyes ilyen modulban 12 lítiumion-akkumulátorcella található. Az MEB esetében úgynevezett zacskós akkumulátorcellákat alkalmaznak. Ezek több egymásra halmozott vagy hajtogatott aktív rétegből állnak, amelyeket egy rugalmas külső fóliába zárnak. Így a zacskós cellák jobb formai rugalmasságot kínálnak, és optimálisan az adott követelményekhez szabhatók. Ezenkívül a sima felületüknek köszönhetően jó hőelvezetést biztosítanak.
Az MEB elektromos platform akkumulátorrendszere
1 Akkumulátorcellák
2 Akkumulátormodulok
3 Akkumulátorrendszer
4 Akkumulátor
5 Hajtáslánc
Egyszerűen felvillanyozó: a lítiumion-akkumulátorok
Egy lítiumion-akkumulátorcella mindig négy komponensből áll: anód, katód, szeparátor és elektrolit. Töltésnél a lítiumionok a katódról az anódra vándorolnak, amely tárolja azokat. Így az elektromos hálózatból származó elektromos energiát kémiai energiává alakítja. A kisütés során - például a villanymotor meghajtásakor - pont fordított a folyamat: a lítiumionok most az anódról visszajutnak a katódra, és a kémiai energia visszaalakul elektromossá.
A lítiumion-akkumulátorok előállításához öt alapvető nyersanyag szükséges: a katódhoz kobalt, nikkel és mangán vegyülete (hogy szerkezetükkel megkössék a töltést hordozó lítiumot), az anódhoz grafit, valamint természetesen lítium, amely az elektrolitban található.
1 Anód
2 Katód
3 Szeparátor
4 Elektrolit
5 Feltöltés
6 Kisütés