Képzelje el, milyen lenne, ha autója megértené, amit mond és felismerné gesztusait, és ez lenne az autóvezetés teljesen természetes és ösztönös módja. Képzelje el, hogy ez az autó még Ön helyett is tudna vezetni. Tisztán elektromos meghajtással. Több ideje jutna olyan dolgokra, amelyeket szeret. Az ID. családdal ez a jövőkép hamarosan valósággá válik. Az ID. VIZZION prototípusa vezető szerepet játszik az elektromos járművek új generációjában.
A Volkswagen 2015-ben kezdte el fejleszteni a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióját (MEB), egy olyan platformot, amely alapján mostantól az elektromos autókat fogják gyártani. Az ID. VIZZION világbemutatóján a Genfi Nemzetközi Autókiállításon megelevenedett a jövő: "Az ID. VIZZION első pillantásra ékes példája, hogy a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (MEB) mekkora szabadságot biztosít a belső és külső formaterveket illetően" - árulta el Dr. Herbert Diess, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke.
LÁTNI ÉS LÁTHATÓNAK LENNI.
"Az ID. VIZZION ismérve a formaterv, valamint az, hogy utasai számára háborítatlan kilátást nyújt. Ezért döntöttek úgy a tervezők, hogy kiveszik a B-oszlopokat és nagyobb ablakokat, valamint egy panoráma tolótetőt álmodnak az autóba. Az ID. modellek karakterisztikus formatervi jellegzetességei kiemelik a szedán elegáns sziluettjét. Ezt a hűtőrácstól az autó oldalán és az ajtónyitókon keresztül a hátsó lökhárítóig futó LED fénycsíkok még inkább hangsúlyozzák. A megfelelő hatás elérésére érdekében a fények pulzálni kezdenek, amint az autó felismeri a közelében lévő ismerős utasokat. Az ID. VIZZION-ba arcfelismerő rendszert építettek, amely segítségével felismeri "gazdáját" az utcán felé közeledve.
Egy másik újdonság a lounge-szerű belső tér. A tervezők elképzelése mindig is az volt, hogy egy olyan autó alkossanak, amelyet körülvesz a szabadság. Annyira kényelmes, hogy maga jármű egy élménnyé válik. És annyira tágas, hogy az ilyen méretű luxusautó átlagos korlátait jóval túlszárnyalja. Az ajtó kinyitását követően egy ajtótól ajtóig húzódó műszerfal tárul a szemünk elé, kormánykerék és műszerek nélkül. Gombnyomás helyett teljesen ösztönös módon kommunikálhatunk az autóval. Például egy kézmozdulattal, ilyen egyszerű. Mintha csak a jövőből érkezett volna, csakúgy mint a virtuálisan működő berendezések és a képernyők, amelyeket a belső térben vetítenek a kiterjesztett valóság segítségével. Ezeket is hasonló gesztusokkal lehet működtetni és kevert valóságos szemüvegek (HoloLens*) segítségével láthatók.
Az ID. VIZZION nemcsak egy elképzelés, hanem egy sorozatgyártásra szánt jármű tervrajza. 2020-ra tervezik a gyártás indítását, kezdetben még hagyományos vezérlőkkel, kormánykerékkel és pedálokkal. Az önvezető üzemmódot egy későbbi fejlesztési szakaszban fogják bemutatni.
VEZESS ÉS ENGEDD, HOGY VEZESSENEK
2022-ban megkezdődik a hagyományos vezérlőrendszerrel működő ID. VIZZION sorozatgyártása. Ám a legújabb prototípus már megmutatja, hogy mit tart lehetségesnek a Volkswagen 2030-ra. Például a teljesen automatizált vezetést. Éppen ezért az ID. VIZZION az első olyan Volkswagen-modell, amelynek nincs kormánykereke vagy pedáljai. Egy "digitális sofőr" navigál és vezet Ön helyett. Emellett felismeri Önt és preferenciáit. Ez a praktikus funkció lehetővé teszi, hogy autója az Ön kívánságai alapján állítsa be a világítást és a hőmérsékletet az érzékelőhálózatból érkező információk alapján, amely lézerszkennereket, ultrahangérzékelőket, radarérzékelőket tartalmaz elöl és hátul, valamint kamerákat, amelyek 360°-os kilátást biztosítanak a közvetlen környezetére.
A belső térben a Volkswagen által kifejlesztett eddigi legkorszerűbb technológiák kaptak helyet. Ilyen a mesterséges intelligencia alapján működő rendszer a jármű központi számítógépében, amely valós idejű képeket készít a jármű körüli területről, így lehetővé teszi, hogy megfelelően reagálhasson a veszélyhelyzetekre vagy hogy más közlekedőkkel kommunikálhasson. A fényszórókban található 8000 egyenként irányítható HD Matrix LED izzó képeket is tud vetíteni az ID. VIZZION elé. Például zebracsíkokat, amellyel jelezheti a járókelőknek, hogy biztonságosan átkelhetnek az úton.
A szórakoztatórendszer teljes mértékben intuitívan működtethető gesztusokkal és hangvezérléssel. Pillanatok alatt megváltoztathatja úticélját vagy a belső tér hőmérsékletét. A robotpilóta segítségével pedig több időt szentelhet saját magára vagy munkájára.
EGY ÚJ VILÁG HAJNALA.
Az első és hátsó tengelyen elhelyezkedő motorokkal az ID. VIZZION rendszerteljesítménye 225 kW. A 111 kWh kapacitású akkumulátor akár 665 kilométer távolság megtételére is képes. Összkerékhajtású rendszere minden terepen megállja a helyét. "A MEB segítségével az autó számos technikai sajátossága és műszaki specifikációja a különböző felhasználói igényekre szabható" - magyarázta dr. Frank Welsch, a Volkswagen fejlesztési tanácsának tagja: "Az ID. modellcsalád mögött álló technikai irányelv elképesztő: a méret, az akkumulátor és a meghajtási rendszer mind bővíthető. Ezáltal a kompakt autóktól egészen a luxusjárművekig számos területen jelen lehetünk és eleget tehetünk vásárlóink igényeinek." Talán most még sci-fibe illőnek hangzik, de hamarosan ez lesz a valóság, hiszen az ID. VIZZION-ba beépített technológia szinte mindegyike már vagy létezik, vagy fejlesztés alatt áll a Volkswagennél. "Terveink szerint 2025-re évente egy millió tisztán elektromos autó fog legurulni a futószalagokról. A kompakt ID. és ID. CROZZ SUV gyártása 2020-ban fog elkezdődni. Őket követi majd 2022-ben az ID. BUZZ kisbusz és a ID. VIZZION, amelynek prototípusát Genfben mutattuk be" - mondta dr. Diess. A Volkswagennél a jövő egy karnyújtásnyira van.