A lehető legjobb weboldal élmény érdekében
Ez a weboldal cookiekat használ a lehető legjobb felhasználói élmény érdekében. A webhely további használatával elfogadja a cookiek (alapvető cookiek) használatát. A hozzájáruláson alapuló cookiek (analitikus cookiek, funkcionális cookiek, személyre szabott tartalom cookiek) csak aktiválásuk után kerülnek használatra. Ha hozzájárul a cookiek használatához, az azonosító adatokat partnereink (cookie-szolgáltatók és IT-szolgáltatók) dolgozzák fel. A weboldalért és a cookiek ért a Porsche Hungaria Kft. a felelős. További információ a használt cookiekról és azok kikapcsolásáról az
Minden cookie aktiválása
Zárja be a menüt
Bezárás

Magasabbra, gyorsabban, halkabban.

Magasabbra, gyorsabban, halkabban.

Mire képes valójában a Volkswagen elektromos sportautója, a legendás Pikes Peak-i hegyifutam 2018-as nyertese? Nos, arra biztosan, hogy rekordidő alatt beérjen a 4302 méter magasságban lévő célba. Ráadásul ugyanazzal a technológiával, amely a Volkswagen ID. család többi tagjában is megtalálható.

1440 méteres szintkülönbség, 156 szűk kanyar és 19,99 kilométeres távolság 7 perc és 57,148 másodperc alatt. 31 év kihagyás a versenyzésből és 8 hónap fejlesztés után az a teljesítmény, amelyet a Volkswagen az ID. R Pikes Peak elektromos prototípusával megvalósított, szó szerint a csúcsra vitte az autót. Méghozzá a Sziklás-hegység tetejére a világ leghíresebb hegyi futamán, amelynek neve: verseny a fellegekben. Ez a coloradói motorsportverseny valóban legendás. Az állandóan változó időjárási körülmények, nulla fok alatti hőmérséklet és a levegő alacsony oxigéntartalma miatt ez egy igazán megterhelő próbatétel.

"Tökéletes körülmények" - mondta dr. Frank Welsch, a Volkswagen személyautók igazgatói tanácsának tagja, aki a technikai fejlesztésekért felelős. Számára ez a páratlan visszatérés egyben a Volkswagen elektromobilitás szektor csúcsára való feltörését szimbolizálja.

Szerpentin a Sziklás-hegységben

Míg a robbanómotoros autók megszenvednek ekkora magasságban, az elektromos autóknak nem jelent akadályt a ritkább levegő. A hegyibetegség csak a pilótát viselheti meg, ebben az esetben a 40 éves francia Romain Dumas-t. Amikor a Volkswagen utoljára Pikes Peaken járt 1987-ben, Dumas még kisfiú volt egy nagy álommal, amely akkor vált valóra, amikor Forma-1-es pilóta lett. És a Porsche gyári pilótája, majd rallyversenyző, oldtimer autóvezető és nyolcszoros 24 órás autóverseny-bajnok, többek között Le Mans-ban, a Nürnburgringen és a Spa-Francorchamps versenyen. 2016-ban a harmadik leggyorsabb időt futotta a Pikes Peak 102 éves története alatt.

Motorsport-történelmet írt a tapasztalt pilóta, Romain Dumas.

Mindezek ellenére Dumas még most is hatalmas tisztelettel beszél a hegyről: "az elektromos motorok nagy kihívást jelentettek," mesélte. Az egész vezetési stíluson változtatnia kell, hiszen az autó máshogy reagál. De pontosan ez az izgalom és az extrém körülmények azok, amelyek beszippantották. Már harmadik győzelmét aratta ezen a legendás futamon. A kevés otthon tartott trófeái között ott vannak a Colorádóból elhozott díjak is. A legtöbbjüket elajándékozza. Erre a Pikes Peak-i történelmi rekordra sokáig emlékezni fog.

És ha már szó esett a történelemről: a Pikes Peak a második legrégebbi, máig megrendezett verseny az Egyesült Államokban. Amikor 1916-ban először megtartották, három napig tartott, és bárki nevezhetett rá. Pontosabban akinek volt megfelelő autója vagy motorkerékpárja. Ez aztán olykor furcsa, házilag barkácsolt járművek győzelméhez vezetett. Mint 1922-ben, amikor egy, a roncstelepről összegyűjtött alkatrészekből összeeszkábált jármű aratott győzelmet. A valószínűtlen bajnok kocsiját a mai napig meg lehet tekinteni a Colorado Springs-i múzeumban.

Az első versenyautó 1953-ban indult a futamon. A Volkswagen leányvállalatai, a Porsche és az Audi azóta is gyakran kerültek dobogós helyekre, egészen addig, amíg a Volkswagen vissza nem tért, elhozva az aranyérmet. 2018-ban 56 autó és 27 motorkerékpár nevezett hat kategóriában - az ID. R Pikes Peak az "Unlimited" kategóriában indult, amelyben csupán egy kitétel van: az autónak négy kerékkel kell rendelkeznie. Igazi kalandnak hangzik, és valóban az. Hiszen bármi más engedélyezett, ami a technikát vagy motorokat illeti. Ideális játszótér a jövő technológiájának, például az elektromos meghajtás szélsőséges körülmények közötti tesztelésére.

"Az ehhez hasonló terhelési próba rendkívüli kihívást jelent. Más versenyekkel ellentétben itt nem az a cél, hogy a legnagyobb teljesítmény érjék el, hanem hogy megtalálják a tökéletes egyensúlyt. Az arany középutat a sebesség és kormányozhatóság, valamint a teljesítménysűrűség és a súly között. Persze az autónak ettől függetlenül gyorsnak kell lennie: az ID. R Pikes Peak 500 kW-os motorja 680 lóerőnek felel meg, amelynek köszönhetően 2,25 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra 650 Nm forgatónyomatékkal. A szükséges energia csaknem 20%-a vezetés alatt keletkezik. Még a fékezési energiát is újrahasznosítja és a lítiumion-akkumulátorokban tárolja. Éppen ezért mindét elektromos motor generátorként is funkcionál. Ez egy olyan technológia, amely egy nap standardnak minősül majd az elektromos járműveknél. "Bízunk benne, hogy előrukkoltunk pár olyan ötlettel, amely segíti a jövő modelljeinek fejlesztését" - mondta Welsch.

A Volkswagen a tisztán elektromos, sorozatgyártásra tervezett ID. modellcsaládot 2020-ban rajtoltatja, amelyet több mint 20 szett követ 2025-ig. A ID. R Pikes Peak elsöprő teljesítménye önmagáért beszél. Vár a következő hegy.

További lehetőségek