Számos Volkswagen modell már rendelkezik az SCR-dízel technológiával, és ez a szám napról napra növekszik. Ez a technológia jelentősen csökkenti a káros nitrogén-oxid-kibocsátást, és lehetővé teszi az Európai Unió szigorú károsanyag kibocsátási határértékeinek (Euro 6) betartását. A Volkswagen első, SCR technológiával felszerelt járműve már 2009-ben megjelent a piacon.
Az AdBlue® az SCR-dízeltechnológia alapvető folyadéka. Ez egy szintetikusan előállított, szagtalan oldat, amely 32,5 százalékban karbamidból és 67,5 százalékban desztillált vízből áll. A szintetikusan előállított oldatot a jármű egy külön tartályába töltik. Az AdBlue® tartály külön betöltőnyítása a járműmodell függvényében a tanksapka fedél alatt, a csomagtartóban vagy a motortérben található.
- A kipufogógázok áthaladnak az oxidációs katalizátoron és a dízel részecskeszűrőn.
- Eközben hozzáadagolják az AdBlue® folyadékot.
- Termikus reakció hatására az AdBlue® folyadék ammóniává bomlik.
- Az SCR-katalizátorban az ammónia reakcióba lép a nitrogén-oxidokkal. Ez a reakció környezetbarát nitrogénné és vízzé alakítja a gázokat.
- Takarékos: Egy személygépkocsi 1000 km-enként 1,5–2,8 l AdBlue®-t fogyaszt. A tartály űrtartalma a modelltől függően 11 és 19 l között van.
- Könnyen utántölthető: Kérdezze meg Volkswagen márkaszervizét, használja utántöltő flakonjainkat, vagy keresse fel a benzinkutak speciális töltőoszlopait.
- Szinte minden hőmérsékletre felkészülve: Automatikus fűtőrendszer gondoskodik arról, hogy az AdBlue® mindig a megfelelő üzemi hőmérsékleten legyen. Fontos: Ne töltsön fagyállót vagy más folyadékot az AdBlue®-tartályba.
- Szabályozható fogyasztás: Az AdBlue®-fogyasztás jelentősen függ a vezetési stílustól. Ha különösen sportosan vezet, akkor gyakrabban kell utántölteni.
- Magas környezetvédelmi tényező: Az AdBlue® csökkenti a dízeljárművek kipufogógázaiban található káros nitrogén-oxidok mennyiségét.
A Volkswagene AdBlue®-fogyasztása a vezetési stílustól, a rendszer üzemi hőmérsékletétől és a környezeti hőmérséklettől függ. Hogy ne érje kellemetlen meglepetés, 2400 km-rel és 1000 km-rel az AdBlue® utántöltése előtt figyelmeztető jelzés tájékoztatja.
Tippek az AdBlue® feltöltéséhez
- AdBlue® nélkül semmi sem működik: Ha a tartály üres, akkor a motor nem indul el, de természetesen csak addig, amíg AdBlue®-t nem töltenek utána.
- AdBlue® került a dízel üzemanyagtartályba (félretöltés): Semmilyen körülmények között ne indítsa el a motort, hanem forduljon Volkswagen márkaszervizhez.
- Tartsa tisztán: Kerülje a szennyeződéseket. Ne töltsön más folyadékot az AdBlue® tartályba.
- Volkswagen Eredeti Alkatrészek® termékek: Használja az eredeti, DIN 70070 és ISO 22241/1 szabványnak megfelelő, AdBlue® logóval ellátott terméket, felbontatlan flakonból.
- Egy kicsit félrement? A kiömlött AdBlue®-t a lehető leggyorsabban távolítsa el egy nedves ruhával és bő hideg vízzel. Ha már kikristályosodott, akkor meleg vízzel és szivaccsal törölje le.
- AdBlue® utántöltés a Volkswagen szervizben: Az AdBlue®-t gyorsan, tisztán és problémamentesen feltöltik minden Volkswagen szervizben. Természetesen ellenőrzött minőségű AdBlue®-val.
Volkswagen modellek AdBlue®-val
Az AdBlue® rendszerrel felszerelt modellek a külön AdBlue® betöltőnyílásukról felismerhetőek. Ez a töltőnyílás a dízel üzemanyag töltőnyílás mellett, a csomagtartóban, vagy a motorterben (kizárólag a Volkswagen Caddy modellnél) található.
Az AdBlue® ugyanis nem üzemanyag adalék, hanem az üzemelést segítő folyadék, ezért az üzemanyagtól függetlenül, külön kell betölteni.
AdBlue® gyorsszerviz
Ellenőrizzük járművén az SCR hatótávolságot, és szükség esetén feltöltjük az AdBlue® tartályt. Így gyorsan folytathatja útját.
A márkaszerviz előnyei
- Tapasztalt szerviztechnikusok és a legmodernebb műhely berendezések a kiváló minőség érdekében.
- Volkswagen Eredeti Alkatrészek® és tartozékok a biztonsága érdekében.
- Éjjel nappal hívható Mobilitásgarancia segélyhívó szolgálat 06-80 204-143
- Gyors szolgáltatás – időmegtakarítás