Menü
Zárja be a menüt
Bezárás

A vidéki levegő és a nagyvárosi szerelem között. A JELEN VÍZIÓI:
Viertel Vor Mag

A vidéki levegő és a nagyvárosi szerelem között. A JELEN VÍZIÓI:
Viertel Vor Mag

Lorem ipsum vix at error vocibus, sit at autem liber? Qui eu odio moderatius, populo pericula ex his. Mea hinc decore tempor ei, postulant honestatis eum ut. Eos te assum elaboraret, in ius fastidii officiis electram.

"A nyugalom tényleg teljesen ellazít minket, ezért vagyunk olyan szívesen itt kint." Meglátogattuk Annát és Marcust vidéken, hogy beszélgessünk velük az ottani életükről, fenntartható gondolkodásmódjukról és mobilitáshoz való hozzáállásukról. Van egy tanyájuk Brandenburgban, öt birkával és egy macskával. Azért jöttek ide, hogy lássák a gyümölcsök és zöldségek növekedését. Itt szinte hallani a csendet az alig 100 km-re fekvő Berlinhez és Neuköllnben található lakásukhoz képest.

Anna és Marcus valójában szeretik a nagyvárosi életet és hozzá vannak szokva a hangos kocsmákhoz, multikulti éttermekhez és az embertömeghez. Erről árulkodik a fehér tornacipőjük is, amely egyáltalán nem illik az ökotanyához. "Távol akartunk lenni a néha már túlterhelő hatásoktól és dolgoktól" - mondja Anna. Kevesebb ház, kevesebb ember, kevesebb nehézség. A neuköllni lakásban a minimalizmus szimbóluma egy óriási fehér fal. "Szinte egy muzeális helyiség - szabadnak érzi magát az ember" - bólint Marcus. Itt azonban hektárméretű kertjére lát ablakából, amelyet még több mező követ. Színtiszta szabadság. Több természet, több család, több nyugalom. "Itt közelről megtapasztalhatjuk az olyan változásokat és folyamatokat, mint az évszakok váltakozása vagy ahogy az állatok a nyári bundájukat télire cserélik... Láthatjuk meddig is tart tulajdonképpen az ilyesmi."

Lejátszás

Ezt az értékszemléletet támasztja alá mottójuk: a kevesebb több - és ez nem csak Anna és Marcus magánéletét járja át, de az online magazinjukban is nagy szerepet játszik. A "Viertel vor Mag" magazin a fenntarthatóság minden területével foglalkozik. És nem, ebben nem horgolással kapcsolatos útmutatókat osztanak meg egymással. Ehelyett keményen kritizálják az egyszer használatos fogyasztói társadalmat és a fast fashion jelenséget, és új, innovatív címeket és kezdeményezéseket mutatnak be. Anna és Marcus tisztában vannak azzal, hogy a fenntarthatóság nem következik be társadalmunkban csak úgy egyik pillanatról a másikra.

Dizájn, minőség és fenntarthatóság

"Az emberek már nem azért vásárolnak, hogy megtartsák a dolgokat. Egyszerűen csak azért vásárolnak, mert hirtelen jónak találják és ennyi. És ez butaság" - mondja Anna és belekortyol kávéjába. A bolygó szeméttel való elárasztása helyett olyan hosszú élettartamú termékeket szeretnének, amelyek kinézetükkel is közölnek valamit. "A dolgokat a mainstreamből vásárolják, mert szépek - ezért a dizájn nagyon fontos" - fejti ki Marcus. Ha egy terméknek tényleg jó a dizájnja, akkor az tetszik az embereknek és hosszabb élettartamú lesz. Marcus szerint ha ez a termék ráadásul jó minőségű is, akkor tulajdonképpen már fenntartható. Habár tetszik nekik idilli vidéki életünk, hiányzik nekik barátaik közelsége. Annak érdekében, hogy mindkét világból átéljék a legjobb dolgokat, sokat utaznak ide-oda. A szabadság számukra egyenlő azzal, hogy szabadon mozoghatnak.

Ma Berlin, holnap Brandenburg.

Ökológiai lábnyomukkal természetesen tisztában vannak, és mindig új lehetőségeket keresnek annak csökkentésére. "Számunkra az első, amit egy autónak tudnia kell, hogy a lehető legkevesebb CO2-kibocsátással rendelkezzen" - mondja Marcus. Tehát egy elektromos jármű. Lehetőleg nagy hatótávolságú. Interjúnk közben mosolyogva ül és a jövőre vonatkozó víziójáról mesél. Ebben a vízióban a belső égésű motorok rendkívül hangosak, és az elektromos jármű csendben és elegánsan bekanyarodik a sarkon. Mindegy, hogy az a neuköllni macskaköves burkolaton gurul, vagy közvetlenül a birkák mellett parkol. Amit Marcus ezen kívül még szeretne, hogy az elektromobilitás ne csak a tehetősek számára legyen elérhető: "Ha a társadalomban gondolkodásmód-váltásra van szükség, az autónak is elérhetőnek kell lennie." Anna ekkor ér vissza a szobába, és hevesen bólogat, amikor az alacsony kibocsátású járművet mindenkinek téma szóba kerül. Mert mindketten úgy vélik, hogy a fenntarthatóságnak nem kellene luxusnak lennie.

Elektromos hatékonyság.

"És mindenekelőtt úgy gondolom, ha a társadalomban gondolkodásmód-váltásra van szükség, az autónak is elérhetőnek kell lennie. Mert alapvetően az a véleményem, vagy véleményünk, hogy a fenntarthatóság nem lehet luxus."

Anna és Marcus eredetileg a kommunikációs szektorból jönnek, Anna újságíró, Marcus fényképész / videó-rendező, és 2016-ban eldöntötték, hogy saját útjukat járják. Ezt az új utat úgy hívják, hogy Viertel Vor Mag, egy online magazin, ahol olyan innovációkat, embereket és termékeket mutatnak be, amelyek számukra megtestesítik az "ami valójában fontos" gondolatot. A Viertel Vor Mag név abból a szimbolikus 15 percből származik, amely az emberiség számára marad ahhoz, hogy megváltoztassa gondolkodásmódját azzal kapcsolatban, hogyan bánjunk a bolygónkkal. @viertelvormag

Hoppá!
Úgy tűnik, hogy böngészője nem naprakész. Talán webhelyünk nem működik optimálisan. A legtöbb böngésző (de az MS Internet Explorer 11 vagy annál régebbi nem) továbbra is jól működik.

Javasoljuk, hogy frissítse a böngészőt!
A legújabb verzió biztosítja a jó élményt bárhol az interneten.

Köszönjük látogatását és jó szórakozást,
Az Ön Volkswagen csapata