A jelenlegi Touareg generáció „FINAL EDITION”-nel zárul
A Touareg belső égésű motoros modell gyártása 2026-ban véget ér. Az alkalom megünneplésére a Volkswagen piacra dobja a „Touareg FINAL EDITION”-t. A modell különleges kiadása 2026 márciusának végéig rendelhető, az ára 32.375.600 Ft-tól kezdődik. A luxuskategóriás SUV 2002 óta lenyűgöző magabiztos karakterével, kiváló kényelmével és csúcstechnológiás funkcióival. A Volkswagen 23 évvel ezelőtt lépett be először a prémium szegmensbe a Touareggel és a Phaeton szedánnal.
Az új különleges kiadású modell exkluzív dizájnelemekkel rendelkezik kívül és belül egyaránt. Minden felszereltségi szinten feltűnő „FINAL EDITION” felirat található a hátsó ajtók ablakkeretein lézergravírozva, valamint a sebességváltó bőrébe dombornyomva. A többszínű hangulatvilágítás az Elegance felszereltségi szinttől felfelé alapfelszereltség, a címke megjelenik a megvilágított műszerfal díszítőelemein és a megvilágított küszöbpanel díszlécein is.
Úttörő technológia, több mint 20 éves globális sikertörténettel. Első terepjárójával a Volkswagen 2002-ben új járműszegmensbe lépett, és ezzel egyidejűleg a márkát magasabb szintre emelte. Méreteivel, felszereltségével és technológiáival a Touareg gyorsan megvetette a lábát a luxuskategóriában. Méretéhez képest mindig is időtlenül visszafogott dizájnt sugárzott. Belső tere minden generációban stílusos volt, magas minőségi színvonalat és kényelmet, valamint számos új technikai funkciót biztosítva. Ezek az innovációk a mai napig a Volkswagen portfóliójának jelképévé tették. A Touareg számos funkciója később a kisméretű járművek szegmensében is megjelent – így a luxuskategóriás technológia mindenki számára hozzáférhetővé vált. Miközben Európa, különösen Németország jelentős értékesítési piacot képvisel, a Touareg ma már 39 országban elérhető. Eddig több mint 1,2 millió darabot adtak el – lenyűgöző szám az SUV C-szegmensben.
Touareg I / 2002. Számos innovációjának, mint például az elektromechanikus gördülésstabilizálás vagy a hatszintű CDC légrugózás, köszönhetően a Touareg azonnal az osztályának egyik legelismertebb SUV-jává vált a 2002 őszi piaci bevezetése után. Ezzel a felszereltséggel akár 58 centiméter mély vízen is át lehetett hajtani, vagy akár 45 fokos lejtők is lehetséges volt. A Touareg sorozat csúcsmodellje a Touareg V10 TDI volt, amely a Volkswagen akkori legerősebb dízelmotorjával volt felszerelve. A 230 kW (313 LE) teljesítményű, 5 literes tízhengeres motor maximális nyomatéka 750 newtonméter volt, és 7,8 másodperc alatt gyorsította fel a 2,5 tonnás Touareget 100 km/h-ra. A végsebessége 225 km/h volt. Ennek a csúcsmodellnek köszönhetően a Volkswagen márka ma a világ egyik vezető teljes körű szolgáltatójává vált, sikeresen lefedve az összes fontos szegmenst a kisméretű járművektől a csúcskategóriás SUV-kig. A Touareg I 2002 és 2009 között készült, és több mint 471 000 eladott darabbal korának egyik legsikeresebb luxuskategóriás SUV-ja volt.
Touareg II / 2010. A Touareg második generációja szélességében és hosszában is növekedett, így hangsúlyozva luxuskategóriás kényelmét. A jármű eleje sportos eleganciát sugárzott az új, aerodinamikus lökhárítókkal és az újratervezett hűtőrácsával. A Volkswagen első hibrid járművét a második generáció bevezetésével egyidőben mutatták be a piacon. A Volkswagen Touareg 3.0 V6 TSI Hybrid egy 245 kW (333 LE) teljesítményű, kompresszoros V6 benzinmotorral és egy 34,3 kW-os (46 LE) elektromos motorral működött. A teljes hibrid jármű elektromos motorja fékezés közben energiát nyert vissza, és ezt az akkumulátorba táplálta. A hibrid kombinált rendszerteljesítménye 279 kW (380 LE) volt, maximális nyomatéka pedig 580 Nm.
Touareg III / 2018. A Touareg harmadik generációja még dinamikusabb karakterrel rendelkezik a modern vonalaknak, a bőséges karosszériaelemeknek és az új, súlycsökkentő anyagokból készült acél és alumínium karosszériának köszönhetően. A vonzó, élettel teli megjelenést erősíti a tengelytáv 2,904 méterre történő növelése és a jármű magasságának hét milliméteres csökkentése. A teljesen megújult vezetőtér digitális innovációkat, valamint csatlakozási és asszisztensrendszereket tartalmaz, és garantálja a kényelmes és biztonságos vezetést. Ezt biztosítja az optimalizált elektromechanikus aktív stabilizáló rendszer is, amelynek asszisztensrendszere folyamatosan érzékeli a gördülési mozgásokat, akár 400-szor másodpercenként, hogy minden terepen optimális beállítást és biztonságos vezetési élményt nyújtson. 2020 őszétől a Touareg R Hybrid a sorozat jelképe: egy plug-in hibrid SUV, amelynek rendszerteljesítménye 340 kW (462 LE), maximális nyomatéka 700 Nm, és maximális sebessége 250 km/h. A Touareg III-ból már több mint 265 000 darabot adtak el világszerte 2018-as debütálása óta. A mai napig a legmagasabb szintű menetkényelmet és a lehető legjobb gyakorlati használhatóságot kínálja – például vontató járműként, akár 3,5 tonnás maximális vontatási súllyal.
Volkswagen Race Touareg – a sorozatgyőztes. A Touareg a tereprali versenyeken is mércét állított fel. A Volkswagen Motorsport által kifejlesztett és versenyeztetett Race Touareggel a Volkswagen a Dakar-rali egyik meghatározó csapatává vált. Ezt többek között három egymást követő összetett győzelem is bizonyítja: 2009-ben Giniel de Villiers, 2010-ben Carlos Sainz és 2011-ben Nasser Al-Attiyah révén. Ezeknek a motorsport-prototípusoknak a legnagyobb előnyei a robusztus kialakítás, az összkerékhajtás és a kivételes megbízhatóság voltak.
Touareg Stanley – az autonóm járművek Grand Challenge győztese. Az autóipar történetének egyik első intelligens járműve, a Touareg Stanley, 2005-ben megnyerte a rangos DARPA (Defence Advanced Research Projects Agency) Grand Challenge versenyt Kaliforniában, az Egyesült Államokban. Összesen 23 jármű vett részt az autonóm járművek versenyén a nevadai sivatagban – mindössze négy érte el a célvonalat. A Touareg Stanley 212 kilométeres útvonalat teljesített hat óra, 53 perc és 58 másodperc alatt emberi beavatkozás nélkül – és elsőként érte el a célvonalat. A Stanley a Volkswagen és más kutatóközpontok közös projektje volt. Lézeres érzékelőkkel, sztereó látóberendezéssel, kamerákkal, GPS-szel és speciálisan kifejlesztett vezérlőszoftverrel felszerelve a Stanley pontosan navigált a nehéz terepen. A győzelem mérföldkő volt az önvezető járművek fejlesztésében, és a részben automatizált asszisztensrendszerek kezdetét jelentette. A Touareg sorozatgyártású modelljének harmadik generációjában mutatkozott be az adaptív sebességtartó automatika előrelátó sebességtartó automatikával, amely – továbbfejlesztve ma már Travel Assist néven – a ma elérhető egyik legjobb részben automatizált vezetési asszisztensrendszer.
A Touareg, amely egy Boeinget vontatott. 2006-ban a Volkswagen világszerte nagy feltűnést keltett és világrekordot állított fel: egy sorozatgyártáshoz közeli Volkswagen Touareg V10 TDI egy körülbelül 155 tonnás Boeing 747-est vontatott egy repülőtéri kifutópályán. A 750 Nm-es erőteljes nyomatékával és módosított futóművével a Touareg több mint 150 méteren mozgatta az óriásgépet – majd biztonságosan megállította azt. Ehhez a rendkívüli kísérlethez a Touareget több mint négy tonna további súllyal terhelték meg, hogy az erő optimálisan hasznosulni tudjon a talajon. Az óriási terhelés ellenére szabványos motor, sebességváltó és légrugózás került felhasználásra – lenyűgöző bizonyítéka a jármű teljesítményének és robusztusságának.
A Touareg, mint a távolság szakértője. 2011-ben a Volkswagen Touareg V6 TDI ismét látványosan bizonyította strapabíró és megbízható mivoltát: mindössze 11 nap, 17 óra és 22 perc alatt a távolsági szakértő, Rainer Zietlow és csapata teljesítette a legendás Panamericana-t – az argentínai Tűzföldtől egészen Alaszkáig. A 22 750 kilométeres útvonal 17 országon és szinte az összes földi éghajlati övezeten át vezetett – a trópusi hőségtől és homokviharoktól a hóig és jégig. Ezzel az úttal a Touareg négy nappal megdöntötte a korábbi világrekordot, és ismét lenyűgözően bizonyította robusztusságát, hatékonyságát és kényelmét.