Menü
Zárja be a menüt
Bezárás

ID. szoftverfrissítés GYIK

Önnek kérdései vannak az ID. szoftverfrissítésével, a folyamattal és a telepítéssel kapcsolatban? Itt találja a válaszokat.

Kérdések és válaszok gyors áttekintése

Itt találja a szoftverfrissítéssel kapcsolatban általánosságban, a távoli frissítéssel és a szervizben történő frissítéssel kapcsolatban feltett gyakran ismétlődő kérdéseket.

Általános GYIK

Miért kell ID. járművemen szoftverfrissítést végrehajtani?

A Volkswagen az esedékes szoftverfrissítés rövid időn belüli végrehajtását javasolja. Csak így profitál a további és továbbfejlesztett funkciókból. Az utolsó elérhető ID. szoftverváltozat a mindenkori előfeltétele annak, hogy a jövőbeni frissítéseket megkapja. 

Hogyan tudom meg, hogy mikor érhető el a szoftverfrissítés ID. járművem számára?

Ha a frissítés a szervizben elérhető, akkor arról a Volkswagen partner tájékoztatja Önt.

Amint járműve számára egy távoli frissítés van tervbe véve, akkor arról azon az e-mail címén keresztül tájékoztatást kap, amellyel a We Connect-nél bejelentkezett. Ha a szoftverfrissítést a járműben telepíteni lehet, akkor üzenetet kap az infotainment rendszerben. A fogadásnak az a feltétele, hogy járműve online üzemmódban legyen, a járműadatok küldése és fogadása a jármű magánszféra beállításaiban aktiválva legyen és a We Connect szerződéssel rendelkező főfelhasználó be legyen jelentkezve a járműben.

Értesítést kaptam a járművemben arról, hogy elérhető egy szoftverfrissítés – ez azt jelenti, hogy egy új szoftverváltozatot telepíthetek?

A távoli frissítés funkcióval különböző fajta frissítéseket lehet a járművére átvinni. Ezek a meglévő In-Car alkalmazások számára, a jármű rendszerei számára, az In-Car Shop számára frissítések, szoftverfrissítések és továbbiak lehetnek. Az Ön számára elérhető frissítésekre vonatkozó részletes információk az infotainment rendszerben a hozzá tartozó változatismertetőben találhatók.

Miről ismerem fel, hogy melyik szoftverváltozat van aktuálisan az ID. járművemen telepítve?

Járműve aktuális szoftverváltozatának ellenőrzéséhez, nyomja meg infotainment képernyőjén az "ID. szoftver" gombot. Ha az "ID. szoftver" csempe nem érhető el, akkor a telepített szoftverváltozatot a rendszerinformációban is meg tudja határozni. 

 

A frissítések számomra költségmentesek?

Igen, a frissítések az Ön számára költségmentesek.

Hogyan történik az igazolás a szoftverfrissítésről?

A szoftverfrissítés után az ID. szoftvercsempe frissítésre kerül, hogy megjelenítse a járműben telepített szoftverváltozatot. Nem mindegyik szoftverfrissítés vezet a szoftverváltozat megnöveléséhez (pl. automatikus térképfrissítés a navigációs rendszer számára, új alkalmazások az In-Car Shop számára, továbbfejlesztett funkciók az operációs rendszerben). A változatszám növekedése a szoftverfrissítés jelölése (pl. 3.2 szoftverfrissítés, stb.) alapján ismerhető fel.

Hogyan frissítsem az In-Car alkalmazásokat?

Kiegészítőleg az ID. szoftverfrissítésekhez a Volkswagen a rendszeralkalmazások számára is kínál frissítéseket, az úgynevezett In-Car alkalmazásokat. Ha a járműve az online üzemmódban van és az aktív We Connect szerződéssel rendelkező főfelhasználó be van jelentkezve a járműben, akkor járműve infotainment rendszere tájékoztatja, amint egy frissítés elérhető. A részletes információkat a frissítés tartalmáról a változatismertetőben találja, amely a telepítés előtt az infotainment rendszere értesítéseiben jelenik meg Önnek.

ID. járművem azt jelzi nekem, hogy főfelhasználóként kell bejelentkeznem. Mit kell tennem?

A ID. szoftver 3.0 frissítéstől lehetőség van további felhasználók hozzáadására és a főfelhasználó és más felhasználók közötti váltásra. A mobil online szolgáltatások használatához az infotainment rendszerbe "főfelhasználóként" kell bejelentkezni.

Továbbiak a felhasználókezeléshez

A szoftverfrissítés telepítése után miért nincs vagy az csak korlátozott a We Connect kapcsolatom?

Lehetséges, hogy az Ön személyes beállításai (pl. tárolt rádióadó vagy ülésfűtés) vissza vannak állítva a gyári beállításokra. Ez főfelhasználókénti újbóli bejelentkezést tehet szükségessé a We Connect-be. Egy részletes film arról, hogyan kell bejelentkeznie járműve főfelhasználójaként, a Felhasználókezelés tartományban található.

Mit tegyek, ha pl. a szoftverfrissítés után már nem működnek az online szolgáltatásaim, mert az ID-m „offline” állapotban van, bár a kijelző szerint a jármű „online”?

Egyes járművekben előfordulhat, hogy az ID. a szoftver Over-the-air frissítése után "offline", bár a jármű az infotainment rendszerben "online"-ként jelenik meg.

Ebben az esetben kérjük, kapcsolja le és újra fel a gyújtást (a kormányoszlop jobb oldalán lévő gomb), hogy az ID. ismét "online" legyen.

Miért nem mutatja az infotainment rendszer kijelzője az Over-the-air szoftverfrissítés aktuális állását?

Ha a "Kijelző vezérlőegysége" is frissül, az aktuális frissítés előrehaladása nem jelenik meg.

Mit tegyek, ha a funkciók egy szoftverfrissítés után már nem jelennek meg az infotainment rendszerben?

Ha az In-Car Shopból letöltött funkciók már nem jelennek meg az infotainment rendszerben, akkor ezek az In-Car Shopból újra letölthetők.

Egy szoftverfrissítés után bizonyos szolgáltatások már nem működnek a járművemben, mit tehetek?

Ha régebbi szoftverről frissít ID. Software 3.0 vagy magasabb verzióra, kérjük, ellenőrizze, hogy We Connect vagy We Connect Plus szerződése aktív-e. Amennyiben nem, kérjük, aktiválja manuálisan az In-Car Shopban.

Ha még nem rendelkezik érvényes We Connect vagy We Connect Plus szerződéssel, akkor az infotainment rendszeren keresztül ingyenesen igényelheti az In-Car Shopban.

Kérjük, végezze el a további lépéseket:

  • Az infotainment rendszerben válassza ki a Shop-ot. A We Connect és a We Connect Plus itt érhetők el.
  • Ismerje meg az információs és adatvédelmi nyilatkozatot, és fogadja el az új általános szerződési feltételeket.

GYIK – távoli frissítések

Mit jelent a távoli frissítés?

A távoli frissítéseknél olyan szoftveraktualizálásokról van szó, amelyek letöltése járműve integrált internetkapcsolaton keresztül történik meg. Ezzel Ön profitál a továbbfejlesztésekből és az új funkciókból.

Saját magam is végrehajthatom a távoli frissítéseket?

ID. járműve az infotainment rendszerben értesíti Önt, amint egy frissítés a telepítéshez elérhető és végigvezeti Önt a telepítési folyamaton.

A jármű regisztrált főfelhasználójaként a távoli frissítést saját maga végrehajthatja.

Miről ismerem fel, hogy egy távoli frissítés elérhető?

ID. járműve az infotainment rendszer fő képernyőjén egy felugró ablakkal értesíti Önt, amint egy frissítés elérhető a telepítéshez.

Az infotainment rendszerben továbbkattintottam az értesítésről. Hogyan jutok el ennek ellenére a telepítéshez?

Az értesítés az infotainment rendszerben csak figyelemfelhívás a távoli frissítés elérhetőségéről. A telepítést a jármű leállítása és a elektromos parkolófék működtetése után "Az elbúcsúzó képernyőn" keresztül lehet elindítani.

Melyik szoftverfrissítések lesznek távolból (online) elérhetők?

Az a célunk, hogy a frissítéseket lehetőleg távoli frissítésként tegyük elérhetővé. Amennyiben szükség van a szervizben tartózkodásra, akkor arról szervizpartnere tájékoztatja Önt.

Mire van szükségem ahhoz, hogy egy távoli frissítést fogadni tudjak?

A távoli frissítések elvileg mindegyik ID. vezető számára elérhetők. Önnek csak aktív We Connect szerződésre és annak az ID. szoftverfrissítésnek az előző változatára van szüksége, amelyet telepíteni szeretne.

Annak a megállapításához, hogy milyen szoftverváltozat van jelenleg ID. járművére telepítve, az infotainment rendszer főmenüjében nyissa ki a "Beállítás" menüpontot. Ezután navigáljon a "Rendszerinformáció" ponthoz.

Az "ID. szoftver" csempe a 3.1 vagy annál nagyobb ID. szoftverrel rendelkező járművekben érhető el - ez az In-Car alkalmazás megmutatja Önnek a járműben aktuálisan telepített szoftverváltozatot.

ID. járművem kapcsolatstátusza releváns a távoli frissítés fogadásához?

A frissítés letöltéséhez internetkapcsolatra van szükség. Ez csak akkor történhet meg, ha ID. járműve online üzemmódban van és a járműadatok küldése és fogadása aktiválva van. Meglévő internetkapcsolat esetén az infotainment rendszer főképernyőjén megjelenik a kapcsolat szimbólum.

ID. járműve kapcsolatstátuszához további információk a kezelési útmutatóban az Adatátvitel → Magánszféra pont alatt találhatók.

Át tudom lépni a távoli frissítést és lehetőség van, csak a következő elérhető távoli frissítés telepítésére?

A távoli frissítések egymásra épülnek. Azért, hogy mindig profitálhasson a legújabb funkciókból és továbbfejlesztésekből, kérjük, hogy az összes frissítést hajtsa végre.

Miért kapok meg egy távoli frissítést, azonban semmilyen változást sem látok?

Nem mindegyik távoli frissítést eredményez látható változásokat. Néha a távoli frissítésnél a háttérben történő funkcióaktualizálásokról és minőségjavításokról van szó. Az adott frissítés tartalmát a változatismertetőben nézheti meg.

Miért nem kapja meg egyidejűleg az összes olyan jármű a távoli frissítést, amelyben végre kell hajtani a szoftverfrissítést?

A távoli szoftverfrissítéseket kampányokban hozzuk nyilvánosságra. A kampányok fel vannak osztva és a hardver alapján meghatározott számú kiválasztott járművet tartalmaznak. Ez azt jelenti, hogy a szoftverfrissítés különböző időpontokban lesz elérhető. ID. járműve értesíti Önt, amint egy frissítés elérhető.

Tudok közlekedni ID. járművemmel, mialatt a távoli frissítés telepítése történik?

A telepítés alatt a járműve nem áll rendelkezésre. A telepítés időpontját Ön kényelmesen az infotainment rendszeren keresztül saját maga határozza meg. 

Mi történik, ha ID. járművemet a távoli frissítés alatt használom (pl. kinyitom vagy töltöm)?

ID. járművét a telepítés alatt ki lehet nyitni és be lehet zárni. A közlekedés és a töltés nem lehetséges.

A Volkswagen Data Plug-om vagy más OBD-olvasómodulom összeköttetését fenntarthatom a frissítés alatt?

Kérjük, hogy a telepítés elindítása előtt távolítsa el az esetleges olvasómodulokat az OBD-csatlakozóból.

Egy töltési folyamat alatt tudom telepíteni a távoli frissítést?

Nem, a telepítés alatt nem lehet tölteni a járművet. Kérjük fejezze be a töltési folyamatot és azután indítsa el a telepítést.

Milyen töltöttségi állapotra van szüksége legalább ID. járművemnek, hogy a távoli frissítést telepíteni lehessen?

ID. járműve nagyfeszültségű akkumulátorának a telepítés elindításához legalább 50%-kal feltöltve kell lenni. 

Egy sikertelen távoli frissítés után újra el tudom indítani a telepítést?

Amennyiben a telepítést meg lehet ismételni, arról ID. járműve az infotainment rendszeren keresztül értesíti Önt. Ellenkező esetben ehhez vegye fel a kapcsolatot Volkswagen partnerével.

Az infotainment rendszeren a következő üzenet látható: „A rendszeraktualizálás már nem érhető el“ – mit jelent ez?

A szoftverfrissítések nyilvánosságra hozatala kampányokban történik és emiatt előfordulhat, hogy a frissítési kampány különböző tényezők miatt a rendszer oldaláról megszakításra kerül. Ha ez az üzenet jelenik meg, akkor az "OK" gombbal igazolni kell - ezáltal járműve hozzáadásra kerül egy következő kampányhoz, hogy a frissítést megkapja. 

GYIK – szervizfrissítések

Hogyan tudok időpontot foglalni, hogy a szoftverfrissítést megkapjam?

Kérjük, vegye fel a kapcsolatot Volkswagen partnerével. Néhány ID. szoftverfrissítésnél Volkswagen partnere az időpontegyeztetéshez jelentkezni fog Önnél. A pontos információkat az eljáráshoz az adott frissítéshez külön kapja meg.

Mobil maradok, mialatt ID. járművem szoftverfrissítést kap a szervizben?

Igen, Volkswagen partnere gondoskodik arról, hogy Ön ez alatt az idő alatt mobil maradjon. Ehhez további információkat Volkswagen partnerénél kaphat.

Hoppá!
Úgy tűnik, hogy böngészője nem naprakész. Talán webhelyünk nem működik optimálisan. A legtöbb böngésző (de az MS Internet Explorer 11 vagy annál régebbi nem) továbbra is jól működik.

Javasoljuk, hogy frissítse a böngészőt!
A legújabb verzió biztosítja a jó élményt bárhol az interneten.

Köszönjük látogatását és jó szórakozást,
Az Ön Volkswagen csapata