Annak érdekében, hogy lehetővé váljon az elektromos járművek gyártása a CO2-kibocsátás optimalizálásával, szakértői csapatunk meghatározta a járművek kritikus CO2-pontjait. Ehhez a legkorszerűbb méréstechnológiával állapították meg a környezeti életciklust (Life Cycle Assessment, röviden LCA - életciklus-elemzés). Ez az ISO-szabványnak megfelelő módszer (DIN EN ISO 14040 és DIN EN ISO 14044) a jármű valamennyi alkatrészére kiterjed, és meghatározza azt is, hogy az autó teljes életciklusa során - a nyersanyagok kitermelésétől a gyártáson, az összeszerelésen és a használati szakaszon át a bontásig és a felhasznált anyagok újrahasznosításáig - hogyan hat a környezetre.
Az életciklus-értékelések különböző hatáskategóriákat vizsgálnak. Ezek egyike a globális felmelegedési potenciál, amely során a környezeti hatásokat úgynevezett CO2-egyenértékre (CO2e) számítják át, és az éghajlatra gyakorolt hatásuk ezzel a mértékegységgel összehasonlíthatóvá válik.
A környezeti hatásokat egy speciális szoftverrel határozzák meg, amely egy olyan adatbázist tartalmaz, ami az átlagos upstream ellátási láncra vonatkozó információkat tartalmazza. Az így kiszámított értékek bizonytalanok, és a számítási módszerek rendszeres változtatásai miatt változhatnak. A gyártás különösen energiaigényes lépéseinél, például az akkumulátorcellák gyártása esetében a Volkswagen a beszállítók konkrét adatait használja az ID. modellekhez az átlagértékek helyett. Ezt az eljárást konkrét életciklus-értékelésnek is nevezik. Összességében tehát látható, hogyan hatnak a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében tett intézkedéseink és az, hogy valójában mekkora az ellensúlyozandó CO2e mennyisége.
A járművek szállítása a kereskedőkhöz Európában, az akkumulátor első feltöltése az ügyfelek részére történő átadás előtt, valamint az elektromos autó újrahasznosítás céljából történő bontása (nagyfeszültségű akkumulátor nélkül) szintén része ennek a számításnak. Csak a további használat és karbantartás során keletkező CO2-egyenértékek nem szerepelnek benne. Az életciklus-értékelés eredményeit a TÜV NORD Cert független módon ellenőrzi és tanúsítja.
1 Beszállítói lánc / 2 Gyártás / 3 Logisztika / 4 A nagyfeszültségű akkumulátor első töltése
A Volkswagen mindezeket figyelembe veszi az ID. család elektromos járműveinek ökoegyensúly-számításakor.
Miután tisztában vagyunk vele, mennyi CO2-kibocsátással jár az ID. modellek gyártása, még egy lépést teszünk és kompenzáljuk ezt. Ez az Ön számára azt jelenti, hogy ID. modelljét CO2-semleges mérleggel adjuk át Önnek, ezt tanúsítvány és pecsét igazolja1. A TÜV Nord Cert független szervezet a járművet átadáskor "klímasemleges termékként" jelöli meg.
A Volkswagennél - amennyire csak lehetséges - kerüljük és csökkentjük a CO₂-kibocsátást. Ennek megfelelően a beszállítóinkat is kötelezzük a CO2-kibocsátás kerülésére és csökkentésére. Azt a CO2-kibocsátást, amely a Volkswagennél és megfelelő kötelezettségvállalások mellett a beszállítói láncban sem elkerülhető és csökkenthető, ugyanolyan mértékű tanúsított éghajlatvédelmi projekttel ellensúlyozzuk.
Az itt bemutatott járművek egyes részletekben eltérhetnek az aktuális magyar kínálattól. Az illusztráción feláras extra felszereltségek is láthatók. Ez semmiképp sem jelenti a másik nem hátrányos megkülönböztetését. Köszönjük megértését.
A megadott fogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a jogszabályi előírások (715/2007/EK rendelet jelenleg hatályos változata) szerinti mérési eljárással határoztuk meg a járművek típusengedélyeinek kiadásának keretein belül, a WLTP vizsgálati eljárás alapján.
Az adatok nem egy konkrét járműre vonatkoznak, és nem képezik az ajánlat részét, csak a különböző járműtípusok közötti összehasonlításra szolgálnak.
A jármű fogyasztása és CO2-kibocsátása nem csak attól függ, hogy a jármű hatékonyan használja-e fel az üzemanyagot, hanem a vezetési stílustól, a megtett távolságtól és más nem műszaki jellegű tényezőktől is.
A fogyasztási értékek, a CO2-kibocsátás és a hatótávolság eltérő lehet az extra felszerelések és tartozékok miatt (pl. gumiabroncsok, vonóhorog, tetőcsomagtartó stb.), továbbá a vezetési stílus, a sebesség, a kényelmi felszerelések és mellékfogyasztók használata, a külső hőmérséklet, az utasok száma, a vezetési profil és a domborzati viszonyok miatt.
Ezek a tényezők befolyásolják a jármű releváns paramétereit, pl. a tömeget, a gördülési ellenállást és a légellenállást.
A fogyasztási átalányadó (NoVA), valamint a természetbeni juttatás a CO2-kibocsátás g/km-ben mért értékei szerint számítandó.