Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés

Egyszerűen elvégzi helyetted: a jövő parkolóháza

 

Szöveg  Philipp Bittner          Fényképek  Volkswagen AG

Az idő értékes és a jövőben sokkal kevesebb időt kellene a parkolóhelyek keresésével tölteni. A Volkswagen kifejlesztett egy innovatív koncepciót, ami visszaadja ezt az időt a járművezetőknek: A parkolóház-segédlet megtalálja a szabad helyeket emberi vezető nélkül. További időt takaríthatunk meg, ha elektromos járművünket az üzemidőn kívül töltjük.

Évi 41 óra - ennyit kapnak vissza a németek a jövőben, ha nem kell parkolóhelyet keresgélniük. És még üzemanyagot is spórolnak. Tehát mi lenne, ha adott lenne egy olyan technológia, amely átveszi a töltést és a parkolást is, amíg mi a reptéren, étteremben vagy egy rendezvényen vagyunk? Sci-finek tűnik, de a Volkswagen azon dolgozik, hogy hamarosan valóra váltsa ezt az elképzelést.

 

A Volkswagen parkolóház-segédnek köszönhetően egyszerűen kiszállunk a parkolóház előtt és másra már nem is kell gondolnunk. A jármű automatikusan a parkolóház egyik szabad helyére parkol és az alkalmazásban egy gombnyomásra ismét a kijárathoz rendelhetjük. Egyszerűbb már nem lehet:

 

Emögött az egyszerű manőver mögött olyan komplex technikai folyamatok húzódnak, amelyek minden alkalommal összekapcsolódnak. "Az önvezetés sokkal bonyolultabb egy parkolóházban, mint például egy autópályán" - mondja Daniel Mossau, a Volkswagen parkolóház-segéd projektvezetője. "A parkolóházban többek között rámpák, padkák, falak és mennyezetről lógó táblák találhatók. Mindezeket fel kell ismernie a járműnek. A helyzet értelmezése hatalmas kihívás" - folytatja Mossau. Annak érdekében, hogy ezt megbízhatóan megoldjuk, különböző technológiák mindig más feladatrészt vesznek át a komplex manőver során. Számos érzékelő is szükséges a járműbe. Lézerszkenner, radar érzékelő, ultrahangos érzékelők vagy kamerák - a parkolóház-segéd panorámaképet alkot a jármű körül.




A parkolóház is rendelkezhet opcionálisan kiegészítő infrastruktúrával. Már a hozzáférést biztosító szoftverek esetén is innovatív megoldások jöttek létre. A parkolóház sorompói például önállóan nyílnak és csukódnak, a járművek vezető nélkül is megtalálják a parkolóhelyet. A parkolóházon belüli tájékozódás a QR-kódhoz hasonló szimbólumok alapján történik, amelyeket leolvas a rendszer a járműben. "Ez további infrastruktúrával egészülhet ki a parkolóház üzemeltetőjének igényei alapján" - mondja Mossau. Foglalhatnánk például parkolóhelyeket automata pollerekkel. Az elektromos járműveket problémamentesen a parkolóház töltőállomásaihoz is irányíthatjuk. Minél több infrastruktúrát építünk be, annál több szolgáltatást nyújthat ügyfeleinek a parkolóház üzemeltetője. A fizetési rendszer is módosítható. Egy alkalmazás helyettesíti a klasszikus jegyautomatákat és a parkolási díj kifizetése kényelmesen, okostelefonnal történik.  

 

"Nem csak a járművezetők számára jelent előnyt a parkolóház-segéd" - folytatja Mossau. A parkolóházak üzemeltetői jobban kihasználhatják telephelyeiket. A járművek még kevesebb helyet foglalnak - sokkal szűkebben parkolhatnak, mert senki nem száll ki belőlük parkolás után. A járművek és a parkolóház infrastruktúrája közötti kommunikáció tekintetében a Volkswagen a hivatalos ISO-szabványt alkalmazza. 2019-ben érkezik az első innovatív kommunikációs technológiával rendelkező modellsorozat, amelynek célja, hogy a gyártók egymás között kicseréljék a kiválasztott, közlekedési szempontból releváns információkat. A járművek között, valamint a járművek és a parkolóház infrastruktúrája (Car-to-X) között is információcsere zajlik. Mert egyértelmű: Különböző szolgáltatók különböző rendszereit nem telepítik majd az üzemeltetők.

EGYÜTT - Stratégia 2025

 

A mobilitás jövőjéről először a városokban és metropoliszokban beszélhetünk. Itt a legnagyobb a lehetőség a változásra. Ezért a Volkswagen széles körben beruház az olyan új technológiákba, mint az elektromobilitás, önvezetés, digitális hálózati kapcsolat a közlekedés minden résztvevője között és az új mobilitási szolgáltatások.

 

A Volkswagen partnerként tekint a városokra, hogy velük együtt ötleteljenek, együttműködést alakítsanak ki és olyan bemutatkozó projekteket hajtsanak végre, mint a hamburgi repülőtér autonóm parkolása.


A hamburgi repülőtéren egy terminálhoz közeli parkolóházban Volkswagen járművekkel tesztelték a szakértők az autonóm parkolást. A következő évtized kezdetén tesztelhetik az első ügyfelek az új autonóm parkolási szolgáltatást.

A közeljövőben a parkolóházban automata töltés is lehetséges. Elképzelhető lenne a vezeték nélküli töltési technológia is, amely során a járművet csak egy töltőfelületre kell irányítani. További technikai megoldást jelenthet (a képen is látható) az automatikusan irányított töltőcső.

Hamburgban mutatta be a Volkswagen, milyen messze jutottak szakértőik. A hamburgi repülőtér parkolóházában bizonyították, hogy az autonóm parkolás nem a jövő zenéje többé. A várossal közös mobilitási partnerség keretein belül a Volkswagen-vállalatcsoport járművei, még ha csak az erre a célra lezárt területen is, de önállóan közlekednek a nyilvános parkolóban.

 

A következő évtized kezdetére eljuthatunk addig, hogy a parkolóház-segéd hivatalosan is működésbe léphet. Legkésőbb ekkor már tényleg azon gondolkodhatnak a járművezetők, hogy mihez kezdenek újonnan nyert szabadidejükkel.

 

A jövő technológiái
a Volkswagentől

Az otthoni parkolókban is önállóan közlekedik a jármű - távirányítású parkolás. Okostelefon segítségével a jármű vezetője a "Park Assist" funkcióval megegyező működési elv alapján irányíthatja a járművet. A beparkolás és a kiállás sebessége maximum 5km/h. A jármű magától megáll az akadályoknál, ha a vezető elengedi a megfelelő gombot. Motor leállítása, fék behúzása és az ajtók bezárása - a távirányítású parkolás-funkcióval ez is lehetséges.


Megjelenés: 2019. január

Megjegyzés az 1999/94/EK irányelv jelenleg érvényes változata értelmében: További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és fajlagos CO₂-kibocsátásáról a "Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO₂-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen" (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, CO2-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH társaságtól (D-73760 Ostfildern, Hellmuth-Hirth-Straße 1.) vagy a  www.dat.de internetes oldalról beszerezhető.  

Passat GTE üzemanyag-fogyasztása l/100 km: 1,8 ‐ 1,7 (kombinált); áramfogyasztás (kWh/100 km): 13,7 ‐ 13,2 (kombinált); CO₂‐kibocsátás (g/km): 40 ‐ 38 (kombinált); hatékonysági osztály: A+

Ez is érdekelheti: