Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés

Kérdések és válaszok

Előítéletek helyett tények Az elektromobilitás megváltoztatja az életünket. Sok minden egyszerűbb, intelligensebb, fenntarthatóbb lesz. Ennek ellenére még vannak előítéletek. Ezek közül sok már idejétmúlt és nem érvényes. Ennek oka például a technológiánk nagy mértékű fejlődése. Ezen a ponton szeretnénk megmutatni a legnagyobb előítéleteket. És egyúttal a tényeket is, hogy lásd: A mobilitás jövője elektromos.

"Az elektromos autók nem nagy hatótávolságúak."

Akár 550 km (WLTP)1

Az egyik leggyakoribb előítélet, hogy az elektromos járművel nem lehet messzire utazni. Ez az állítás már rég idejétmúlt. Mert a moduláris elektromos hajtáskoncepción (MEB) alapuló ID. család új elektromos autóinak hatótávolsága sokkal nagyobb, mint gondolták. Az új elektromos járművekkel a hatótávolság kb. 330-550 km a WLTP-szabványnak megfelelően - ez függ az akkumulátor méretétől, az abroncsoktól és az adott jármű felépítésétől.  

1 Hatótávolság a "Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure" (könnyű járművek világszinten összehangolt vizsgálati eljárása, WLTP) szerinti ciklusok elvégzése görgős próbapadon. A tényleges hatótávolság a gyakorlatban függ a vezetési stílustól, sebességtől, kényelmi/mellékfogyasztók alkalmazásától, külső hőmérséklettől, utasok számától/rakománytól és domborzati viszonyoktól. De a járművezetők 80%-a használati profiltól függően a kisebb akkumulátorváltozattal 230-330 km-t, valamint a legnagyobb akkumulátorváltozattal 390-550 km-t tudott megtenni utántöltés nélkül.

"Túl kevés töltőállomás van."

Áramot szinte bárhol tudsz tankolni  

Ideális esetben az elektromos járművedet éjszaka mindig feltöltöd otthon a fali töltőkészülék segítségével. Így reggelente beülsz a teljesen feltöltött autódba és a napot tele energiával kezded. A Németországon belüli ellátás teljes lefedettséget biztosító kiépítése folyamatban van, és a nyilvános töltőállomások száma is exponenciálisan nő.

Ha például úton vagy, a városban, a parkolóházakban, bevásárlóközpontok előtt vagy plázákban már számos töltési lehetőséget találsz. Ezen kívül egyre több munkáltató teszi lehetővé alkalmazottaiknak, hogy járművüket a vállalat saját töltőállomásainál töltsék fel.

Hosszabb utazások alkalmával is kényelmesen megoldható az árammal való feltöltés. Az IONITY, a német autóipar és a Ford közös vállalkozása, sok más szolgáltató és energiaellátó vállalat mellett gyorstöltő állomásokból álló sűrű hálózatot (link: VD töltőállomás-kereső) épít ki egész Európában az autópályákon és főbb közlekedési tengelyeken. Így 2019 végére Európa-szerte csak az IONITY 400 új töltőparkot hoz létre parkonként 4-12 gyorstöltő állomással (max. 125 kW). Ez kb. 120 kilométerenként egy IONITY töltőparkot jelent.


"Az elektromos autó otthoni feltöltése meglehetősen bonyolult."

Csak töltőkábelre és áramcsatlakozásra van szükség

A legegyszerűbb módja annak, hogy reggelente teljesen feltöltött elektromos járművel indítsd a napot, ha van egy töltőállomás a bejárati ajtód előtt. Ez a lehetőség nemcsak a háztulajdonosok számára áll rendelkezésre, hanem a többlakásos társasházak garázsai számára is. Fel lehet szerelni ugyanis egy úgynevezett fali töltőkészüléket (Wallbox) és csak egy töltőkábelt kell csatlakoztatnod az elektromos autódhoz. Természetesen a feltöltéshez használhatod a mellékelt kábelt is. Valamivel tovább tart, de ugyanolyan egyszerűen működik.

"Mi történik akkor, ha lemerül az akkumulátor?"

Az elektromos járműved időben figyelmeztet

Az elektromos autód akkumulátora normális esetben - és az utasítások figyelembevétele mellett - már nem tud lemerülni, mert időben felhívja a figyelmedet arra, hogy az áramtároló majdnem üres. Ezenkívül járműved automatikusan energiatakarékos üzemmódba kapcsol. Ehhez még hozzájön, hogy a töltőállomás-hálózat a következő egy-két évben exponenciálisan nőni fog, és navigációs rendszered mindig kényelmesen elvezet a következő töltőállomáshoz. Egyébként elektromos jármű vezetőjeként igénybe veheted a Mobilitásgarancia Segélyhívó Központ szolgáltatását a +36 80 204 143, belföldről ingyenesen hívható számon. A Volkswagen Mobilitásgaranciával napi 24 órában biztos lehetsz abban, hogy segítséget kapsz. 

"Az elektromos autók drágák."

Éppen ellenkezőleg - köszönhetően a beszerzési támogatásnak és adókedvezménynek. 

Az elektromos autók ma még költségesnek számítanak. A beszerzési ár jelenleg valóban valamivel magasabb, mint egy hasonló benzines vagy dízeles autónál. Ennek oka az akkumulátor magas előállítási költsége. A támogatások, adókedvezmények, valamint az alacsonyabb fogyasztási költségek és az elektromos járművek kevesebb karbantartást igénylő technológiája viszont részlegesen, ill. gyorsan (Németországban inkább részlegesen, más országokban részben gyorsan) kiegyenlítik a többletköltségeket.

"Túl sokáig tart a töltés."

Gyorstöltő állomásokon az akkumulátorod kb. 30 perc alatt 80%-ra töltődik.

A töltőállomástól függ, mennyi ideig tart az elektromos autód teljes feltöltése. AC-töltés esetén az otthon vagy munkahelyeden felszerelt 11 kW-os fali töltőkészülékkel elektromos autód 5-8 óra alatt teljesen feltöltődik. Tehát - vezetési stílustól függően - hetente csak egyszer vagy kétszer kell töltened, de a töltést eloszthatod még rövidebb töltési folyamatokra is. Az IONITY nyilvános gyorstöltő állomásainál akkumulátorod akár kb. 30 perc alatt 80%-osra töltődik2

"Az akkumulátor élettartama nem túl hosszú."

De, meg fogsz lepődni, milyen hosszú.

Az elektromos autód akkumulátorának élettartama függ a feltöltés és lemerítés gyakoriságától is. De általában több ezerszer is feltöltheted és lemerítheted az elektromos járművedet, mielőtt a teljesítmény említésre méltóan csökkenne. A Volkswagen egyébként garanciát vállal arra, hogy az akkumulátor 8 év vagy 160 000 km után - attól függően, melyik következik be hamarabb - a használható kapacitás értékének legalább 70%-a rendelkezésre áll. 

"Az elektromos autó feltöltése veszélyes."

Eső és nedves környezeti viszonyok esetén is biztonságos az elektromos járműved.

Már gyerekként megtanultuk, hogy az áram veszélyes, különösen vízzel kombinálva. Ennek ellenére teljesen veszélytelen az elektromos autót például esőben tölteni. Mert ha az akkumulátor és a töltőállomás megfelelnek a szabványoknak, az áram nem folyik addig, amíg nem jött létre a biztonságos kapcsolat. Probléma nélkül áthajthatsz az autómosón vagy felnyithatod a motorháztetőt, amikor esik. Vihar esetén is ugyanolyan biztonságos az elektromos autód, mint bármelyik más.

"Az elektromos autók unalmasak."

Az elektromos autókban több vezetési élmény rejtőzik, mint gondolnád.

Sokan azt hiszik, hogy az elektromos autók a nagy akkumulátoruk miatt nehézkesek és lomhák. De pont az ellenkezőjéről van szó. Mert egyrészről nincs szükségük se belső égésű motorra, se váltórendszerre. Másrészről az akkumulátor közvetlenül a jármű padlólemezébe van beépítve. Ez lejjebb helyezi a súlypontot és jobb súlyeloszlást tesz lehetővé. Ehhez jönnek hozzá a kis méretű, nagy teljesítményű elektromotorok közvetlenül a tengelyeknél. A sebességváltás és így lassulás nélküli gyorsítással tehát olyan vezetési élményt kapsz, mint egy gokart autóban - és mindezt az elektromobilitásra jellemző csendben. Az unalmas egy kicsit másképp hangzik.

Ez is érdekelhet:

Teljesen felvillanyozva Amszerdamban

Üdvözöllek az elektromos autók világában

Milyen messze utazhatok?

Hol tölthetem fel?

Hogyan tölthetem fel?