Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés

Újabb kihívással néz szembe a Volkswagen ID.R

01.08.2019

A legendás Pikes Peak hegyi felfutó verseny, a híres Nürburgring-Nordschleife, az ikonikus Goodwood Festival of Speed - pusztán nevük hallatára végigfut a hideg bármely autórajongó hátán. A teljesen elektromos Volkswagen ID.R azonban nem retten meg a kihívásoktól, és látványos rekordokkal büszkélkedhet a motorsport nagy presztízsű helyszínein. A Volkswagen szeptemberben újabb feladatra vállalkozik, s az elektromos versenyautó ezúttal egy teljesen új terepen, a kínai Tianmen hegyen írhatja be magát a történelemkönyvekbe. A különleges távol-keleti kirándulás fontos mérföldkő lehet az elektromos autók gyártásában, egyúttal támogatást nyújthat a Volkswagen kínai e-stratégiájában, amely már idén is látványos növekedést mutatott. A wolfsburgi márkavezetés tervei alapján Kínában 2035-re 50 százalékos arányt érhetnek el az elektromos autók az értékesítésben.

"Az elektromos hajtású járművek hírnökei az autógyártás új korszakát jelzik. A rövidesen piacra kerülő ID sorozattal a Volkswagen jelentősen hozzájárul ehhez a fejlődéshez, amelynek az ID.R-t egy kiemelt nagykövetének tekintem" - nyilatkozta Dr. Frank Welsch, a Volkswagen személyautó márka műszaki fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tagja. "Az ID.R fejlesztése, valamint az ikonikus helyszíneken elért sikerek még tovább erősítették a technológiai tapasztalatok cseréjét a Volkswagen Motorsport és a Volkswagen gyártásfejlesztési osztályai között, elsősorban az elektromos hajtás terén. A motorsport szakértők például az akkumulátorcellák kialakítása és az autón belüli nagyfeszültségű alkotóelemek kezelése terén szerzett tapasztalataikkal járultak hozzá a gyártásfejlesztéshez."

Pikes Peak 2018: Meglepő merészség a "hegyi felfutón"

A Volkswagen a mindössze 250 nap alatt kifejlesztett ID.R-rel meggyőző technikai szaktudásról tett tanúbizonyságot a Pikes Peak hegyi felfutó versenyen: 2018. június 24-én Romain Dumas maga mögé utasított mindenkit, aki valaha versenyzett az "Amerika hegyeként" is ismert Pikes Peak-en. A francia pilóta és a Volkswagen ID.R körülbelül 16 másodpercet vert rá a hegyi verseny korábbi rekord idejére. Dumas az ID.R-rel beállított 7:57,148 másodperces időeredménnyel most először átlépte a nyolcperces álomhatárt. Emellett, az ID.R lett az első olyan teljesen elektromos autó, amely abszolút pályacsúcsot futott a legendás "hegyi felfutón".

Nürburgring-Nordschleife: Elektromos rekord a történelemkönyvek számára

A fenti siker a sport és a technológia szintjén is kulcsfontosságú tényező volt abban a döntésben, amely bizalmat szavazatott az ID.R további fejlesztésének, és szembenézett az új kihívásokkal. A történelmi Nürburgring versenypályáját a "Jeder lobt, was Nürburgring-erprobt" nagybetűs felirat díszíti - magyarul ez annyit jelent, hogy egy termék csak akkor válhat elismertté, ha helytáll a Nürburgring teszten. A 20,8 kilométeres kör a világ legnehezebb pályája. A cél: az elektromos autók új körrekordja volt. A fenti kihívás teljesítéséhez a mérnököknek módosítaniuk kellett az ID.R-ben található technológiát, hogy az megfeleljen a Nordschleife különleges feltételeinek. Ez főként az alváz-hangolást, az energiagazdálkodást és a rekord kísérlethez szükséges gumiabroncsok optimális kiválasztását jelentette. A Pikes Peak-től eltérően, a "zöld pokol" nagy sebességre alkalmas, hosszú, egyenes szakaszokkal jellemezhető - az ID.R eredeti változatát pedig nem erre tervezték. Az erőfeszítések kifizetődtek: 2019 júniusában Romain Dumas újból történelmet írt az ID.R volánja mögött, amikor 6:05.336 perces időeredményével mintegy 40 másodperccel megdöntötte az elektromos autók korábbi rekordidejét.

Goodwood Festival of Speed 2019: Gyorsabb a Formula 1-nél

A következő kihívást a dél-angliai híres sprint verseny, a Goodwood Festival of Speed jelentette. Dumas már elsőre megdöntötte az elektromos autók rekordidejét az eseményen az ID.R volánja mögött 2018 júliusában. Pontosan egy évvel később a páros ismét startvonalhoz állt - és még magasabbra tette a lécet: Dumas 39,90 másodperces időeredményével 1,7 másodperccel túlszárnyalta a McLaren MP4/13 Formula 1 autó 20 évvel ezelőtti abszolút pályacsúcsát.

"Az általunk eddig beállított rekordokkal csúcsra járattuk az e-mobilitáshoz fűződő technológiát az ikonikus helyszíneken" - nyilatkozta Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport igazgatója. "Ezzel szerettük volna megmutatni, mire képesek az elektromos autók. A rekordok és az egyhangú pozitív fogadtatás megmutatta, hogy az e-mobilitás már a közeljövőben pozitív hatást fog gyakorolni mindennapjainkra. Örömmel tölt el bennünket, hogy elöljárók lehetünk ezen a területen az ID.R-ben található, Volkswagen által fejlesztett úttörő technológiának köszönhetően.

Tianmen hegy: Úttörőmunka a Távol-Keleten

Az ID.R az Amerikai Egyesült Államokban és Európában elért kiemelkedő eredményeit követően most Kínát is szeretné meghódítani, méghozzá egy olyan terepen állítana fel rekordidőt, amelyen korábban autó még nem versenyzett. Tianmen Shan Big Gate Road egy látványos hegyi aszfaltút, amely 99 fordulóval vezet fel az 1519 méter magas Tianmen hegyre. Az út tengerszint felett 200 méterről indul, majd hihetetlenül szűk, meredek sziklás terepen kanyarog fel a csúcsra, az úgynevezett "mennyei kapuhoz".

Az ID.R eddig sikeresen játszotta az ID. család úttörőjének szerepét, és ez minden bizonnyal folytatódik.