Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés

A Volkswagen újabb elektromos autóval felállított rekordot vett célba, ezúttal a Nürburgring Nordschleife pályáján

2019-01-21

A Volkswagen elképesztő tempóban folytatja elektromos mobilitási stratégiájának megvalósítását, mind a sorozatgyártású modellek esetében, mind pedig a versenypályákon. A Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyen elért rekordidő után a Volkswagen egy újabb csúcsot vett célba: 2019. nyarán elektromos sportautójával, az ID. R modellel a világ egyik legnehezebb terepén, a Nürburgring Nordschleife pályáján száll harcba az elektromos meghajtású járművek körrekordjának megdöntéséért.

Az ID. R a sportos nagykövete annak a tisztán elektromos járműcsaládnak, amelyet a Volkswagen 2020-tól tervez piacra dobni. Az ID. R motorsportos jelenléte a Volkswagen elektromobilitás iránti elkötelezettségét jelzi, és egyben megmutatja, mekkora lehetőség rejlik az elektromos járművek hagyományos körülmények között történő, jövőbeni alkalmazásában. "A Pikes Peak-i rekord után itt az idő a következő nagy kihívásra az ID. R számára: megdönteni a legjobb, elektromos autóval futott köridőt a Nürburgring Nordschleife pályáján." - nyilatkozta a Volkswagen Motorsport igazgatója, Sven Smeets. "Egy körrekord a Nordschleifén órási elismerés bármelyik autó számára, legyen az sorozatgyártású modell vagy versenyautó."

A Volkswagen ID. R finomhangolása a Nordschleife karakterisztikájának megfelelően

A nürburgringi rekordkísérlet során a továbbfejlesztett ID. R modellt két elektromos erőforrás hajtja majd, a rendszer összteljesítménye pedig 500 kW (680 LE) lesz. Az autó súlya - vezetővel együtt - kevesebb, mint 1 100 kilogramm. "Mindenekelőtt az ID. R aerodinamikáján végzünk módosításokat, hogy a Pikes Peak-i körülményektől igencsak különböző igényeknek itt a Nordschleifén meg tudjon felelni." - tette hozzá François-Xavier Demaison, a Volkswagen Motorsport műszaki igazgatója. Az Egyesült Államok legendás versenyének számító Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó rajtja 2 862 méteres tengerszint feletti magasságon indul, a befutónál pedig a versenyzők elérik a 4 302 méteres magasságot. Az Eifel-hegységben található Nordschleife teljesítésénél a szint 320 és 617 méteres magasság között változik, a Döttinger Höhe hosszú egyenesének köszönhetően pedig egészen egyedi karakterisztikával büszkélkedhet az ikonikus német versenypálya. "A rekordkísérletre való körültekintő felkészülés jegyében az ID. R modellel az év elején egy intenzív teszt illetve fejlesztési programba kezdünk, amelyet különböző versenypályákon hajtunk majd végre." - tette hozzá Demaison. A rekordkísérletre várhatóan nyáron kerül majd sor.

A Nordschleife-specialista Romain Dumas ül a volán mögött a rekordkísérlet során

A rekordkísérlet során ismét a sokoldalú tehetség, Romain Dumas foglal helyet az ID. R kormánya mögött. Ő diadalmaskodott 2018. júliusában az ID. R modellel a Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyén, ahol 7:57,148 perces idejével ő lett az első pilóta a verseny több, mint 100 éves történetében, aki 8 percen belül teljesítette a távot. A francia versenyző emellett már négy alkalommal ünnepelhetett győztesként a Nürburgring 24 órás versenyén. "Az ID. R modellel a Nordschleifén vezetni olyan érzés, amitől már most libabőrös leszek. Remekül kiismerem ott magam, de az ID. R versenyautó extrém gyorsulása és elképesztő kanyarsebessége miatt ugyanakkor teljesen új kihívásként élem meg a rekordkísérletet." - nyilatkozta Dumas. "Alig várom az első tesztvezetéseket. A jelenlegi, elektromos autóval teljesített rekord megdöntése egyáltalán nem lesz sétagalopp." A tisztán elektromos autóval felállított jelenlegi rekord 6:45,90 perc, amely kereken 185 km/órás átlagsebességnek felel meg. Az eredményt a brit Peter Dumbreck állította fel 2017-ben egy NIO EP9 volánja mögött.

A korábbi Forma-1 világbajnok Jackie Stewart adta a "Zöld Pokol" elnevezést

Egy viszonylag keskeny aszfaltcsík, amely 20,832 kilométer hosszú, 75 kanyarral, gyakran meredek emelkedőkkel és lejtőkkel az Eifel-hegység erdői között: ez az 1927-ben megnyitott Nordschleife része a Nürburgringnek, amely világszerte egyedülálló és mostanáig kiemelt tesztpályája az autóipari szereplőknek. A korábbi Forma-1 világbajnok Jackie Stewart tisztelete jeléül nevezte egyszer "Zöld Pokolnak". A neves pálya többszöri korszerűsítése ellenére a Forma-1 képviselői már 1978. óra nem versenyeznek itt. Napjainkban a Nordschleife - a modern Grand-Prix pályával együtt - elsősorban a híres 24 órás verseny helyszíneként ismert. Ugyanakkor a világ számos pontjára ellátogató FIA World Touring Car Cup (WTCR) sorozat egyik házigazdájaként is szerepel a versenynaptárban. Mindkét sorozatban a Volkswagen a Golf GTI TCR modellel képviselteti magát.