Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés

Tovább bővíti tevékenységét az intelligens szállítási rendszerek (ITS) területén a Volkswagen-csoport

2018-09-24

A Volkswagen-csoport Koppenhágában, a 25. ITS Világkongresszuson (2018. szeptember 17-21.) mutatja be az intelligens személy- és teherszállítás terén folytatott tevékenységét. A több mint száz partnert tömörítő ERTICO-ITS Europa hálózat tagjaként a vállalatcsoport és márkái - a Stockholm-környéki Järfällától Hamburgon és Barcelonán át, egészen az Amerikai Egyesült Államokbeli Somerville-ig - számos várossal dolgoznak aktívan partneri kapcsolatban a nagyvárosi mobilitás témáin. Az elektromos mobilitás, az automatizált vezetés, a közlekedés minden résztvevőjének digitális hálózatba kapcsolása és az új mobilitási szolgáltatások egyaránt fontos eszközök annak szolgálatában, hogy a személy- és teherszállítás a teljes nagyvárosi ökoszisztéma tekintetében még inkább hosszú távon fenntarthatóvá, hatékonyabbá, tisztább üzeművé és biztonságosabbá fejlődhessen.

Amint Ludger Fretzen, a Volkswagen-csoport új üzleti területek konszernstratégiájának vezetője kiemelte: "A városokkal, ipari partnerekkel, nyilvános intézményekkel és szervezetekkel közösen kívánjuk még hatékonyabbá és még inkább hosszú távon fenntarthatóvá fejleszteni a személy- és teherszállítást a nagyvárosokban. Ennek érdekében következetesen ügyfeleinket és igényeiket helyezzük a középpontba és tovább erősítjük az intelligens szállítási rendszerek területén kifejtett tevékenységünket. Mindezek alapvető feltételei 'TOGETHER - Stratégia 2025' programunk sikeres végrehajtásának, illetve kizárólag autógyártóból vezető mobilitási szolgáltatóvá történő átalakulásunknak. Szponzorként és stratégiai partnerként jelentősen bővíteni kívánjuk részvételüket az ITS szakterületén."

A Volkswagen-csoport 2022 végéig több mint 34 milliárd eurót invesztál a jövő olyan technikáiba, mint az elektromos mobilitás, az automatizált vezetés, a digitális hálózatba kapcsolás és az új mobilitási szolgáltatások. A "Roadmap E" keretében 2025-ig a teljes vállalatcsoportra kiterjedően összesen 80 új elektromos modell érkezik a piacra, közülük 50 tisztán elektromos hajtással. Idén nyáron a Volkswagen AG "Mobility as a Service" leányvállalata, azaz a MOIA, mobiltelefonos alkalmazás alapú, igény szerinti ridesharing-szolgáltatást indított Hannover utcáin, a következő évben pedig Hamburg következik, ahol első ízben a tisztán elektromos hajtásrendszerű MOIA 6+ jármű is szolgálatba áll. A 2019-es évre további vehicle-on-demand szolgáltatások is szerepelnek a tervekben, például a Volkswagen UMI Urban Mobility International leányvállalatának tisztán elektromos "We Share" autómegosztó (carsharing) kínálata. 2019 első negyedévében új, innovatív nagyvárosi járműkoncepciók és mikromobilitási megoldások is megjelennek, például a városi közlekedés azon a bizonyos "utolsó kilométerén" használható, elektromos, zajtalan és helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő Cityskater formájában.

Pontosan ilyen iránymutató az infrastruktúra- és energiamegoldások területén végzett tevékenység. Az IONITY keretében a Volkswagen-csoport a töltő-infrastruktúra bővítésében vesz részt, s a vegyesvállalat 2020-ig mintegy 400 gyorstöltőállomás létesítését tervezi az európai autópályák mentén. Wolfsburgi székhelyén a Volkswagen-csoport jelenleg olyan energiamenedzsment-rendszerek (Micro Grid) alkalmazásán dolgozik, amelyek az energiát intelligens módon szabályozva járulnak hozzá a hálózati stabilitáshoz. A Kuka automatizálási specialistával közösen a vállalatcsoport emellett az elektromos járművek számára készülő első mobil töltőrobot fejlesztésében is részt vesz: "Carla" a jövőben a nyilvános helyen leparkolt elektromos járműveket töltheti gyorsan, egyszerűen és önállóan. A járművek egymás közötti, illetve a környezetükkel folytatott kommunikációjára kifejlesztett WLANp technológia 2019-től tervezett bevezetésével a Volkswagen-csoport széles körben növelheti a közlekedés biztonságát, illetve az utak áteresztőképességét, ezzel is mérsékelve a széndioxid-kibocsátást. A Volkswagen Financial Services saját Mobility Unit részlegével szintén megjelenik olyan területeken, mint például az okosparkolás (Smart Parking), a tankolási és töltőkártya-megoldások, illetve útdíj-szolgáltatások, valamint az autóbérlési és -megosztási modellek. Scania svéd leányvállalatán keresztül a Volkswagen-csoport a rövidesen induló Scania City Solutions keretében olyan megoldásokat is fejleszt, amelyek a személy-, teher- és hulladékszállítást optimalizálják, valamint önálló és zavartalan on-demand közlekedési rendszereket és okos utazási alkalmazásokat (Smart Travel App) - mint a Scania Go! - kínálnak az ingázók számára. A Scania mindezzel jelentősen segíti a nagyvárosok hosszú távú fenntarthatóságot célzó átalakulását.

További központi témakör az automatizált vezetés. A Volkswagen-csoport olyan innovatív járműkoncepciókkal kívánja érzékeltetni a teljes mértékben önállóan közlekedő gépkocsikban rejlő lehetőségeket, mint a SEDRIC (SElf-DRIving Car), az AUDI AICON és a Volkswagen I.D.VIZZION. A hamburgi repülőtéren a Volkswagen, az Audi és a Porsche márkák teljes körű és mobiltelefonos alkalmazással bonyolítható szolgáltatás jellemezte, integrált koncepcióként mutatták be az automatizált parkolást - jelentős lépésként az automatizált vezetés útján. A projekt a Hamburg Szabad és Hanza-várossal folyó, jelenleg legszéleskörűbb stratégiai mobilitási partneri együttműködés része, a 2016-os megállapodás szerinti közös munka célja pedig közös projektek tervezése, konkrét alkalmazások és tesztek szervezése, s ezzel Hamburg mintavárossá fejlesztése a jövő hosszú távon fenntartható és integrált nagyvárosi mobilitása terén. Az együttműködés egyik mérföldköve a vállalat által a 2021-es ITS Világkongresszus hamburgi megrendezéséhez nyújtott kiemelt partneri támogatás.

A jövő mobilitása, mint közösségi feladat
Vezető mobilitási szolgáltatóvá alakulásának útján "TOGETHER - Stratégia 2025" programja keretében a nagyvárosi mobilitás fejlesztése kulcsfontosságú a Volkswagen-csoport számára, a jövő mobilitásának színtere ugyanis mindenekelőtt a nagyváros. Az ENSZ becslései szerint 2050-re a világ népességének közel 70 százaléka metropoliszokban él majd, azaz itt a legsürgetőbb a problémák megoldása, ám a változtatás lehetőségei is itt a legnagyobbak. A Volkswagen-csoport ezért nagyvárosok szorosan együttműködő partnereként kíván tevékenykedni, s világszerte már számos ilyen kapcsolat keretében fejlesztik, tesztelik, illetve valósítják meg a legkülönfélébb projekteket:

• Hannover városával közösen bonyolítja a Volkswagen Haszonjárművek (VWN) "Nagyvárosi logisztika" ("Urbane Logistik") projektkezdeményezését, amelynek célja a tisztaüzemű, csendes, hatékony, s ezzel biztos jövő előtt álló logisztikai koncepciók kialakítása a nagyvárosok számára. Az első lépés a nagyvárosi üzleti forgalom részletes elemzése, a fejlesztési lehetőségek meghatározása, valamint az új koncepciók hatásainak előzetes kiértékelése.

• A Boston agglomerációs környezetében található Somerville-ben a vállalatcsoport márkájaként az Audi modellezi az automatizált és megosztott mobilitási szolgáltatások az utak áteresztőképességére és a városképre gyakorolt hatásait.

• Barcelonában a város és a vállalatcsoport márkája, a SEAT dolgozik közösen egy nagyvárosi mobilitási terven (Urban Mobility Plan), amelynek négy célkitűzése a biztonságos, hatékony, hosszú távon fenntartható és kiegyensúlyozott mobilitás elősegítése. A hatékony és gazdaságos mobilitás területére fejlesztette ki a SEAT Metropolis:Lab Barcelona az "About it" mobiltelefonos alkalmazást, amely egyéb funkciói mellett az elektromos töltőállomásokat és a Bicing kerékpárkölcsönző-rendszer pontjait, illetve a város különösen balesetveszélyes helyszíneit is megjeleníti.

• A Drezda városával folytatott partneri együttműködés keretében egyebek mellett az elektromos autók nyilvános töltőállomásainak infrastruktúrája bővül lépésről-lépésre. A projektpartnerek célja 2022-ig akár 250 töltő-, illetve gyorstöltőállomás létesítése, valamint Drezda az elektromos mobilitás, a digitalizáció és az innovatív járműpark-menedzsment (car-sharing) mintavárosává fejlesztése.