Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés

Berlinben elindítja e-mobilitási autómegosztó szolgáltatását a Volkswagen

2018-08-28

We Share almárkája alatt a Volkswagen széles körű, tisztán elektromos autómegosztó szolgáltatással (Carsharing) jelentkezik egyes nagyvárosokban. Az első járműflotta a német fővárosban, Berlinben kezdi meg működését, s a szolgáltatás 2019 második negyedévi elindításakor eleinte 1500 e-Golf1 gépkocsiból áll majd, amelyeket a későbbiekben további 500 e-up!2 követ, 2020-tól pedig a flotta fokozatosan az új Volkswagen I.D. család első tagjaira áll át. Jürgen Stackmann, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az értékesítés területért felelős tagja így fogalmazott: "Fiatal, nagyvárosi felhasználókat szeretnénk meghódítani az e-mobilitás számára. We Share járműmegosztó kínálatunkkal a berlinieket 'villanyozzuk fel' elsőként".

A We Share az új "Volkswagen We" ökoszisztéma első szolgáltatása, amely az autóval nem rendelkezőket kívánja megszólítani. Amint Jürgen Stackmann kiemelte: "Berlin jelentős népességével és nagy népsűrűségével ideális piac és a legnagyobb lehetőségeket rejti az autómegosztó szolgáltatások számára. Az itteniek közül már sokan kipróbálták a gépkocsik megosztásának gyakorlatát - s egyre többen lesznek." A Volkswagen a We Share flotta kétezer gépkocsijával- mely a mindennapi forgalomban is jól látható - az e-mobilitás előnyeire is fel kívánja hívni a figyelmet. Jürgen Stackmann: "Célunk, hogy 'demokratizáljuk' az elektromos mobilitást. A We Share 2020-tól új, tisztán elektromos hajtásrendszerű I.D. modelljeink piaci bevezetését is támogatja majd, jelentősen hozzájárulva a Volkswagen márka elektromos mobilitási offenzívájához."

A We Share úgynevezett Free Floating Carsharing szolgáltatásként kezdi meg működését, oly sok elektromos járművet kínálva, hogy az ügyfelek szinte mindenkor találhassanak egyet a közelükben. Egy későbbi időpontban a We Share kisebb, az úgynevezett mikromobilitás területére készült járművekkel bővíti elektromos flottáját.

Philipp Reth, a Volkswagen UMI, Urban Mobility International leányvállalatának - amely a vállalaton belüli start-up cégként Berlinből irányítja az autómegosztás operatív tevékenységét - igazgatója szerint: "Nagyon jók a vehicle-on-demand szolgáltatások kilátásai, Európában a legkonzervatívabb előrejelzések szerint is 15 százalékos növekedés várható éves szinten. Tovább kívánjuk fejleszteni a piacot, még szélesebb felhasználói kör számára téve elérhetővé e mobilitási formát."

A berlini indulást követően a We Share eleinte Németország további nagyvárosaiban, 2020-tól pedig a tervek szerint a legjelentősebb európai piacokon, illetve az Amerikai Egyesült Államok és Kanada bizonyos nagyvárosaiban is megjelenik. A középpontban a több mint egymillió lakosú nagyvárosok állnak.

1) e-Golf - elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 12,7; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0; gazdaságossági besorolás: A+

2) e-up! - elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 11,7; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0; gazdaságossági besorolás: A+