Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés

Három Volkswagen világpremier: progresszív hibrid-, földgáz- és dízelrendszerek mutatkoztak be a Bécsi Motorszimpóziumon

2018-05-10

Teljes egészében új fejlesztésű innovatív hajtásrendszerekkel bővíti modellprogramját a Volkswagen. Ezek között 48 voltos technikával működő, széles körben megfizethető hibridhajtások, új, ugyancsak hibridrendszerként kialakított dízelmotorok és a jelenleg világszerte legkorszerűbb földgázhajtás is szerepel. Az első információkat a Bécsi Motorszimpózium (április 26-27.) alkalmával hozta nyilvánosságra a Volkswagen e fejlesztéseiről. A Bécsben világpremierként bemutatkozó technikák egyaránt meghatározó elemek a Volkswagen progresszív hajtásrendszer-stratégiájában, amely a legkorszerűbb Otto-, dízel és CNG-motorok, valamint új hibridrendszerek és tisztán elektromos hajtások együttese. Az új kombinációkkal a Volkswagen egyebek mellett az Európai Unióban 2020-tól előírt 95 g/km flotta-széndioxid-kibocsátási határértéket is teljesítheti.

Világpremier I. - 48 voltos mild-hibrid rendszer:
az egyik legfontosabb új hajtásrendszer a 48 voltos mild-hibrid konstrukció, amely első ízben a Golf következő generációjával érkezik a piacra. Új 48 voltos technikájával a Volkswagen igen széles ügyfélkör számára teszi elérhetővé a hibridhajtást. Ezek a műszaki megoldások egyaránt jelentősen csökkentik az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, boost-funkciójuk és különösen dinamikus elindulási képességeik révén pedig a dinamika és a kényelem terén is jelentős pluszt kínálnak. A Volkswagen lépésről-lépésre teljes járműpalettájára ki kívánja terjeszteni a hagyományos hajtásrendszerek elektromossá alakítását. E világméretű elektromos offenzíva kiindulópontjául a következő Golf-generáció szolgál.

Világpremier II. - az 1.5 TGI Evo (EA211 evo) földgázmotor: további Bécsben bemutatkozó műszaki különlegesség az új 1.5 TGI Evo földgázüzemű motor. A változó turbinageometriával működő, legújabb generációs turbófeltöltéssel szerelt, 1,5 literes, közvetlen befecskendezésű erőforrás az 1.5 TSI ACT BlueMotion1/2/3/4 aggregát műszaki alapjaira épül. Az ugyancsak 96 kW/130 LE teljesítményű földgázmotor szintén a különösen gazdaságos TSI/TGI Miller-ciklust alkalmazza. A Volkswagen számára az új 1.5 TGI Evo motor a márka földgáz-offenzívájának meghatározó eleme. A megfogalmazott célkitűzés itt a gazdaságos és messzemenőkig részecskekibocsátás nélkül üzemelő földgázmotorok mennyiségének további növelése. A német piacon a földgázüzemű erőforrások már ma is a legdinamikusabban növekvő hajtásrendszer-fajtának számítanak. A TGI Otto-motorok mindemellett e-Gas üzemanyaggal, azaz megújuló forrásokból - szél-, nap- és vízenergiával, illetve biomasszából - előállított, metánalapú szintetikus sűrített földgázzal (CNG) is üzemeltethetők.

A 1.5 TGI Evo motor gyártása még ebben az évben megkezdődik. A jelenlegi Golf-sorozat5/6 kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) szerelt modelljeire becsült, 100 kilométerenként mindössze 3,5 kilogramm CNG-átlagfogyasztással az agilis turbómotor éppoly takarékos, mint gazdaságos erőforrás. Földgázüzemben ennek megfelelően 490 kilométer hatótáv adódik, ami a benzin- és a gázüzem közötti automatikus váltással további 190 kilométerrel bővül (minden adat a vonatkozó NEFZ-ciklus szerint). Az új motor kivételes gazdaságossága mellett is dinamikus teljesítmény- és forgatónyomaték-értékekkel szolgál: már 1400-as percenkénti fordulatszámnál 200 newtonméter áll a vezető rendelkezésére (egészen 4500-as percenkénti fordulatig).

Világpremier III. - a 2.0 TDI (EA288 evo) dízelmotor: a Volkswagen dízeltechnikáját is felkészíti a jövőre, s Bécsben az EA288 evo sorozat teljes egészében új fejlesztésű, 2,0 literes TDI-erőforrásain mutatta be, mekkora potenciált rejt még a dízelhajtás. A Volkswagen-csoport négyhengeres TDI-motorjai első ízben készülhetnek hibridtechnikával, az EA288 evo pedig már eleve 12 voltos szíjhajtású indítógenerátorral szerelt mild-hibrid hajtásrendszerrel mutatkozik be. A lítiumion-akkumulátorral közösen a mild-hibrid rendszer jelentősen mérsékli az üzemanyag-fogyasztást, illetve növeli a kényelmet. Az új TDI-motorokat minden menetciklus során rendkívül alacsony károsanyag-kibocsátás jellemzi, s természetesen a WLTP/RDE szerinti minden jelenlegi és jövőbeni kipufogógáz-emissziós előírásnak megfelelnek. Teljesítménypalettájuk 100 kW/136 LE és 150 kW/204 LE között ível. A Volkswagen fejlesztésében készülő új TDI-erőforrásokat először a hosszirányban beépített motorral szerelt Audi-modellekbe építik, a jövőben pedig a Volkswagen és a vállalatcsoport további márkáinak MQB-modelljeiben (MQB: modulrendszerű keresztmotoros platform) is megjelennek.

Új EA288 evo motorcsaládjával a Volkswagen olyan TDI-programot fejlesztett ki, amely technikailag vezető pozíciót biztosít számára vetélytársai körében. A motorok átdolgozott égésfolyamata a gazdaságosság és károsanyag-kibocsátás terén egyaránt kedvezőbbnek bizonyul, emellett nőtt a turbófeltöltő hatásfoka és érzékenyebb gázadási reakciók jellemzik. A kipufogógáz-utánkezelő rendszer komponenseit - a dízel-részecskeszűrővel (DPF) és az SCR-rendszerrel (a nitrogén-oxidok (NOx) emissziójának csökkentése szelektív katalitikus redukció (SCR) útján) - egyaránt újraméretezték, s fokozott hatékonyság, illetve öregedésállóság jellemzi őket. A súrlódási veszteségek, a hőveszteségek és a motor saját tömege egyaránt csökkent. A Volkswagen emellett kilométerenként akár 10 grammal is mérsékelte az EA288 evo erőforrások szén-dioxid-kibocsátását az előző generációhoz képest. E megoldásokkal az új TDI-aggregátok károsanyag-kibocsátási paraméterei a jelenlegi emissziós előírások alatt alakulnak, akár kilenc százalékkal megnövelt teljesítmény- és forgatónyomaték-szint mellett.


1)          NEFZ: Golf 1.5 TSI ACT BlueMotion (96 kW/130 LE) - üzemanyag-fogyasztás (l/100 km): városban 6,2 / városon kívül 4,0 / kombinált 4,8; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 110; gazdaságossági besorolás: B
2)         NEFZ: Golf 1.5 TSI ACT BlueMotion DSG (96 kW/130 LE) - üzemanyag-fogyasztás (l/100 km): városban 6,1 / városon kívül 4,1 / kombinált 4,8; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 110; gazdaságossági besorolás: A
3)         NEFZ: Golf Variant 1.5 TSI ACT BlueMotion (96 kW/130 LE) - üzemanyag-fogyasztás (l/100 km): városban 6,3 / városon kívül 4,1 / kombinált 4,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 113; gazdaságossági besorolás: A
4)         NEFZ: Golf Variant 1.5 TSI ACT BlueMotion DSG (96 kW/130 LE) - üzemanyag-fogyasztás (l/100 km): városban 6,1 / városon kívül 4,1 / kombinált 4,8; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 110; gazdaságossági besorolás: A
5)         A jelen sajtóinformációban szereplő üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek, illetve hatótáv- és menetteljesítmény-adatok egyaránt a 2018 áprilisi állás szerinti előrejelzett értékek.
6)         Ez a modell egyelőre nem kapható kereskedelmi forgalomban, így nem tartozik az 1999/94/EG irányelv hatálya alá.