Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés

A Volkswagen I.D. R Pikes Peak: elektromos mobilitással egészen a csúcsig

2018-04-25

Új időszak köszöntött be a Volkswagen számára a motorsportban. A márka bemutatta tisztán elektromos szuper sportautóját, az I.D. R Pikes Peak modellt. Az 500 kW (680 LE) teljesítményre képes, mindössze 1 100 kilogramm súlyú versenyautó maximális forgatónyomatéka eléri a 650 Nm-t, amelyet biztosan be kell vetnie 2018. június 24-én a Colorado Springs-ben rendezendő ikonikus Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyen. A cél egyértelmű: megdönteni az elektromos autóval elért jelenlegi legjobb időt, a 8 perc 57,118 másodperces rekordot. Ennek eléréséhez az I.D. R Pikes Peak egyenesen a jövőbe repít minket, hiszen álló helyzetből 100 km/óra sebességre mindössze 2,25 másodperc alatt gyorsul fel, ami gyorsabb a Forma-1 és a Formula-E sorozatban szereplő versenyautóknál is. Az I.D. R Pikes Peak a franciaországi Alès városában mutatkozott be mielőtt első alkalommal debütálna a versenypályán.

"A Volkswagen célja, hogy az elektromos mobilitás élére álljon az I.D. családdal. Így a Volkswagen részvétele a Pikes Peak-i versenyen nem csupán a motorsport területén bír meghatározó szereppel a jövőben, de szimbolikus jelentősége is óriási." - nyilatkozta a Volkswagen igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja, Dr. Frank Welsch. "Az ügyfelek mindig is profitáltak a motorsport területén megszerzett tapasztalatainkból. Szeretnénk ezt a tudást hatékonyan felhasználni, hogy lendületet adhassunk a jövő I.D. modelljeinek fejlesztéséhez. A Pikes Peak-i hegyi felfutó valódi próbatétel lesz az elektromos hajtás számára."

"Az autó fantasztikusan néz ki és az elmúlt néhány hétben elképesztő érdeklődést tapasztaltunk iránta a média részéről és a közösségi oldalakon keresztül." - tette hozzá Jürgen Stackmann, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának az értékesítés, marketing és az értékesítés utáni szolgáltatások területéért felelős tagja. "Ez a projekt újabb bizonyíték arra, hogy a Volkswagen jó úton jár e-mobilitási stratégiájával és az I.D. család bevezetésével. Az I.D. R Pikes Peak bemutatkozása és az ikonikus hegyi felfutón való részvétele nagyszerű lehetőséget biztosít a Volkswagen számára, hogy az elektromos mobilitás témakörét érzelmi és sport oldalról megközelítve közelebb hozza az emberekhez."

Az elsődleges cél a Volkswagen I.D. R Pikes Peak kifejlesztésénél az energia kapacitás és a súly közötti ideális egyensúly megtalálása volt. A hagyományos versenyautókkal szemben itt a középpontban nem a maximális teljesítmény állt. A Pikes Peak-i versenyre szánt Volkswagen prototípus nevében két jelzés is szerepel. Az "R" a nagyteljesítményű autókat jelöli, az "I.D." pedig a Volkswagen intelligens elektromos technológiájának a szimbóluma.

"A Volkswagen márka szériagyártású járműveihez hasonlóan a motorsport részlegen belül is egyre fontosabb szerephez jutnak a jövőben a tisztán elektromos autók." - véli Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport igazgatója. "A csoporton belüli együttműködés nagy segítség volt számunkra, különösen a szűkös határidő miatt. Segítséget kaptunk például a Volkswagen braunschweigi akkumulátorgyártó üzemétől és szintén együtt dolgozhattunk a műszaki fejlesztésért felelős részleggel Wolfsburgból."

A szenzációs duplamotoros Golf modellhez hasonlóan - amely 1985-ben, 1986-ban és 1987-ben is részt vett a hegyi felfutón - a mérnökök most is a kettős erőforrásos megoldásra szavaztak. Az I.D. R Pikes Peak két elektromos motorja összesen 500 kW (680 LE) rendszerteljesítményre képes.

Az elektromos hajtású szériagyártású modellekhez hasonlóan az energiatároló rendszert itt is lítium-ion akkumulátorok biztosítják. Nagy munka vár ugyanakkor az akkumulátorokra, hiszen energiasűrűségük nagysága meghatározó a rendszer számára a nagyfeszültség előállításánál. A sorozatgyártású modellektől eltérően a motorsport mérnökök célja itt nem a maximális hatótávolság elérése volt, hanem a lehető legnagyobb teljesítmény előállítása a Pikes Peak csúcsára vezető úton.

A 20 kilométer hosszú pályán a szükséges elektromos energia közel 20 százalékát képes az I.D. R Pikes Peak visszanyerni, így a kulcsszó jelen esetben a rekuperáció. Fékezésnél az elektromos motorok generátorként működve a fékenergia egy részét elektromos energiává alakítják és visszatáplálják az akkumulátorba.

A Pikes Peak-i hegyi felfutó az egyik legkülönlegesebb kihívás. A 19,99 kilométer hosszú hegyi úton való tesztelésre igen kevés lehetőség van és csupán néhány meghatározott szakaszon lehetséges. Így a tesztelések java nem magán a konkrét úton, hanem más versenypályákon történik. A Volkswagen Pikes Peak-i programjának legújabb állomása az autó leleplezése a franciaországi Alès városában.

Világklasszis pilótaként és Pikes Peak-i bajnokként a Volkswagen I.D. R Pikes Peak volánjánál Romain Dumas foglal helyet. A 39 éves francia versenyző célja, hogy az elektromos autók jelenlegi rekordját megdöntse június 24-én. Romain Dumas szereti az ehhez hasonló kihívásokat, hiszen háromszoros Pikes Peak-i győzelme mellett kétszer szerepelt a 24 órás Le Mans-i verseny győztes csapatában. A francia pilóta - aki a motorsport legenda Jacky Ickx-et tekinti példaképének - éppen Alès városában született.

A tengerszint felett 2 862 méteren induló verseny során 1 440 méter szintkülönbséget és 156 kanyart tesznek meg a versenyzők. A végig aszfaltozott úton zajló versenyen egyetlen lehetőség van arra, hogy a pilóta feljusson a csúcsra. Ahhoz, hogy 2018. június 24-án új rekord szülessen az elektromos autók között nem csupán a technológiai háttérnek és a pilótának kell a legjobb formáját hozni, de a külső tényezők szintén szerepet játszanak majd. Pikes Peak 4 302 méteres csúcsán, ahol a befutó lesz, ugyanis nem ismeretlen a fagypont alatti hőmérséklet sem június végén.