Lendületesen halad a Volkswagen észak-amerikai átszervezése
Észak-Amerikában is lendületesen folytatja a Volkswagen márka az egyes
régiók megerősítését szolgáló globális stratégiáját. Az új Jetta bemutatásával a
Volkswagen e régióban legsikeresebb volumen modelljének hetedik nemzedékét mutatta
be a Detroiti Autószalon (North American International Auto Show; NAIAS)
előestéjén. Az új Jetta formavilágát pontosan az észak-amerikai ügyfél igények
szerint alakították ki a tervezők.
"A Golf, a Passat és a Beetle mellett a Jetta az egyik legnépszerűbb modellünk -
egyben az első számú Volkswagen az Amerikai Egyesült Államokban. Teljes egészében
átdolgoztuk, így immár új szintet képviselve számít egyesült államokbeli sikereink
kulcsfontosságú tényezőjének. 2020-ig évente két-két további új Volkswagen jelenik
meg az Amerikai Egyesült Államok piacán" - hangsúlyozta Dr. Herbert Diess, a
Volkswagen márka igazgatótanácsának elnöke.
A Jetta bemutatója a Volkswagen igen sikeres 2017-es évét követi Észak Amerikában:
mintegy 592 ezer eladott járművel (+1,9 százalék, 2016: 580 600 gépkocsi) e régió
is hozzájárult a Volkswagen márka új kiszállítási rekordjához. Amint a márka a
Detroiti Autószalont megelőzően közzétette, 2017-ben világszerte 6,23 millió
Volkswagen személygépkocsit adtak át az ügyfeleknek, nagyjából 250 ezerrel többet,
mint a megelőző év során.
Hinrich Woebcken, a Volkswagen North America vezérigazgatója kiemelte: "2017
folyamán sikerrel újult meg a Volkswagen az Amerikai Egyesült Államokban. Új
középkategóriájú SUV-modellünket, az Atlast, óriási érdeklődés fogadta az ügyfelek
körében. A teljes piac visszaesése közepette mi sikerrel növeltük értékesítésünket
és további piaci részesedést szereztünk." A Volkswagen emellett a dízel témakör
terén is jelentős előrelépést produkált, s az Amerikai Egyesült Államokban érintett
540 ezer gépkocsi immár több mint 80 százalékának átalakítása vagy visszavásárlása
is megtörtént.
Új, kimondottan az amerikai piac igényei szerint kialakított modelljeivel a
Volkswagen új offenzívát indít a térségben, amelynek célja, hogy Észak-Amerikában
is meghatározó volumen márkává lépjen elő. Ennek érdekében a vállalat összesen több
mint 3,3 milliárd dollárt (2,8 milliárd euró) kíván invesztálni Észak-Amerikában az
elkövetkező három év során, ebből mintegy 1,2 milliárd dollárt (egymilliárd eurót)
az amerikai egyesült államokbeli projektjeire. A Volkswagen márka célja 2020-ig a
nullszaldós működési eredmény Észak-Amerikában.
Az új Jetta a Volkswagen észak-amerikai modell offenzívájának meghatározó eleme, de
a Volkswagen chattanoogai gyárában készülő Atlas mellett a Tiguan Allspace és az
e-Golf2 piaci bevezetésére is sor került. A tervek szerint 2020-ig
évente két-két további új modell jelenik meg az Amerikai Egyesült Államok piacán.
Az idén az új Jetta mellett az Arteon is megérkezik Amerikába, 2019-ben pedig az új
Passat és egy további SUV-modell következik, egyaránt az MQB-technika műszaki
alapjain.
2020-tól mindezt az első tisztán elektromos hajtásrendszerű járművek egészítik majd
ki, amelyek az új fejlesztésű, modulrendszerű E hajtásrendszer-koncepcióra (MEB)
épülnek. Amerikában egy SUV lesz az első MEB-modell.
"TRANSFORM 2025+" stratégiája keretében a Volkswagen a márka történetének
legnagyobb modelloffenzívát indította el. Jelenleg több mint 50 jármű áll
fejlesztés alatt és a Volkswagen egyedül 2018-ban több mint tíz új modellel,
illetve modellváltozattal jelenik meg világszerte a piacon, tovább erősítve vezető
volumengyártói pozícióját.
1) Ez a modell egyelőre nem kapható kereskedelmi
forgalomban, így nem tartozik az 1999/94/EG irányelv hatálya alá.
2) e-Golf (100 kW/136 LE) - elektromosáram-fogyasztás (kWh/100km): 12,7
(kombinált); szén-dioxid-kibocsátás (g/km): 0 (kombinált); gazdaságossági
besorolás: A+