A világ leghíresebb hegyiversenyére fejleszt elektromos versenyautót a Volkswagen

2017-10-19

Új kihívás a versenysportban, immár a holnap technikájával: a Volkswagen tisztán elektromos hajtásrendszerű versenyautót fejleszt a világ legismertebb hegyiversenyére. Az összkerékhajtású prototípus 2018. június 24-én állhat fel a Pikes Peak International Hill Climb (Colorado/Amerikai Egyesült Államok) rajtvonalára, hogy a 4300 méter magasságban fekvő célba érkezve az elektromos autók új rekordját állítsa fel. Az új versenysport-projekt a Volkswagen elektromos járművek vezető gyártójává való átalakulásának része, amelynek keretében a márka 2025-re a tervek szerint már 23 elektromos hajtásrendszerű modellt kínál majd.

A Pikes Peak hegyiversenye a világ egyik leghíresebb futama. Óriási kihívás, amely így kiválóan alkalmas a holnap technikái teljesítőképességének igazolására" - emelte ki Dr. Frank Welsch, a Volkswagen személyautók igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. "Elektromos versenyautónk innovatív akkumulátor- és hajtástechnikával készül. A Pikes Peak extrém terhelése fontos ismeretekkel szolgál majd számunkra a további fejlesztéshez, egyben kitekintést kínál termékeinkre, illetve technikáinkra."

Az autót a Volkswagen Motorsport a wolfsburgi műszaki fejlesztéssel szoros együttműködésben készíti. "A Pikes Peak versenye egyfajta új kezdet számunkra. Első ízben fejlesztünk tisztán elektromos hajtású versenyautót" - mutatott rá Sven Smeets versenysport-igazgató. "A projekt emellett versenysport-tevékenységünk átalakításának is fontos mérföldköve. Csapatunkat valósággal 'felvillanyozza' e hatalmas kihívás." A Volkswagen 1987-ben indult utoljára a Pikes Peak hegyiversenyén, mégpedig egy igencsak látványos, két motorral felszerelt Golf versenygéppel, amely épp csak nem tudott célba érni. "Legfőbb ideje a revansnak" - tette hozzá Sven Smeets.

A Pikes Peak - szakmai körökben "Race to the clouds" néven is emlegetett - nemzetközi hegyiversenyét 1916 óta rendezik meg a Sziklás-hegységben, Colorado Springs közelében. A 19,99 kilométeres táv 1440 méteres tengerszint feletti magasságból indul, s vezet az egészen a 4300 méteren fekvő célig. Az elektromos prototípusok kategóriájának rekordját 8:57,118 perces idővel 2016 óta az amerikai egyesült államokbeli Rhys Millen (e0 PP100) tartja.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés