Ready to Roc! – az új T-Roc világpremierje
Történelme legnagyobb modelloffenzívájának keretében a Volkswagen a
kínálatát egy alsó-középkategóriás crossover modellel bővíti: ez az új T-Roc. A
Volkswagen új modellje friss lendületet hoz a kompakt szabadidő-autók
kategóriájába. Ugyanis az új T-Roc maximálisan személyre szabható, innovatív módon
digitalizált, tökéletesen hálózatba kapcsolt, valamint a legmodernebb vezetői
segédrendszerekkel és dinamikus motorokkal bír, ám legfőképpen modern, kifejező
formaterv jellemzi. Egy olyan autó, amely a városok világában éppúgy otthonosan
érzi magát, mint az úttalan utakon.
Dr.
Herbert Diess, a Volkswagen márka igazgatótanácsának elnöke az olaszországi premier
kapcsán a következőket mondta: "A T-Roc új mércét állít a szabadidő-autók rendkívül
nagy növekedést megélő kategóriájában. Funkcionalitásával, menetdinamikájával és
technikájával az összes jó Volkswagen-értéket megtestesíti. Szabadidő-autós
offenzívánk mérföldköve a T-Roc."
A szabadidő-autók eladásai kapcsán főként az alsó-középkategóriában láthatunk
ugrásszerű növekedést. A szakértők becslése szerint ez a szegmens a következő tíz
évben közel duplájára nő majd. Éppen ezért a Volkswagen a kompakt SUV-k (sports
utility vehicle, szabadidő-autó) kategóriájába a Tiguan alá egy újabb vonzó modellt
vezet be. Csomagolásával mércét állít, s egyaránt vonzó minden különböző életkorú
ügyfél számára az egyedülállóktól az "üres fészkes" szülőkig (a gyermekek
kirepülése utáni időszak). Sportosan modern formatervével a Volkswagen új,
érzelemdús formai nyelvezetének első képviselője, s ezzel nemesíti a márka
kínálatát.
Lendületes vonalak és sportos méretek kívül, kimagasló funkcionalitás belül - ez az
új T-Roc. Az elsőkerék-hajtással vagy összkerékhajtással választható mindenes egy
szabadidő-autó szuverenitását egy sportos alsó-középkategóriás autó agilitásával
ötvözi. Ennek kapcsán nevéhez méltóan valóban megmozgatja a kategóriát -
felszereltsége és főként különleges színkombinációi függvényében különböző
mértékben. A T-Roc a Volkswagen márka első szabadidő-autója, amely kétszínű
fényezéssel is rendelhető majd - kontrasztárnyalatú tetővel, A-oszlopokkal és külső
tükörházakkal.
Több formai részlet is meghatározza az új ötülésest: Elöl ilyen a széles hűtőrács
az integrált kettős fényszórókkal és a módosított világítási képpel, amely a T-Roc
modelleket még éjszakai is összetéveszthetetlenné teszi. A hosszúra nyújtott
sziluett vonalvezetését egy különösen markáns krómelem díszíti, amely oldalt a
tetővonal teljes hosszában végigfut az A-oszloptól a C-oszlopig, és formájában egy
kupéra emlékeztet. A terepjárós megjelenést körbefutó sötét színű műanyagbetétek
fokozzák, amelyek védik a karosszériát a kerékjárati íveknél, a küszöböknél,
valamint a jármű elejénél és hátuljánál.
A belső igazodik a külső formatervhez: robusztus szabadidő-autós érzést kelt,
valamint modern felületkezelés jellemzi. Az Active Info Display digitális
műszeregység és a választott infotainment rendszer együttese új, digitális és
interaktív műszerfalat eredményez. Egy okostelefon és a Volkswagen Car Net
jóvoltából online szolgáltatások és alkalmazások széles körét használhatja a
tulajdonos, s integrálhatja telefonját vagy médiagyűjteményét az autó rendszerébe.
Ezenkívül a Volkswagen az új T-Roc modellben is kínálja a Security & Service
(biztonság és szerviz) szolgáltatáscsomagot, amely többek között a Segélyhívás, az
Automatikus Baleseti Jelentés és a Műszaki Segélyhívás szolgáltatásokat
tartalmazza.
Az új T-Roc modellt a Tiguan alá pozícionálja a gyártó, s akárcsak a Tiguan és az
Atlas/Teramont, ez is a Moduláris Keresztmotoros Platformra épül (Modularen
Querbaukasten, MQB). Amennyiben mind az öt ülőhely foglalt, akkor a hátsó ülések
háttámlájának felső pereméig pakolt csomagtartó befogadóképessége 445 liter. A
hátsó üléstámla 60:40 arányban osztva dönthető le, így akár 1290 literre bővíthető
a csomagtér kapacitása. E kategóriában kevés másik szabadidő-autó kínál ilyen
nagyvonalú teret és hatékony csomagolást.
Már a T-Roc nevű alapkivitel fedélzetén is megtalálhatók az olyan csúcstechnikájú
rendszerek, mint a Front Assist környezetfigyelő rendszer, amely City vészfékező
funkciót is és gyalogosfelismerést is kínál, a másodlagos ütközésvédelem, valamint
a Lane Assist sávtartó rendszer. Az alapfelszereltségbe ezenkívül beletartozik még
a légkondicionáló, a Composition Colour infotainment rendszer, a LED-technikájú
hátsó lámpatestek, az alsó védőlemezre hasonlító karosszériaelem (fekete színben)
és a lökhárítóba integrált LED-technikájú nappali menetvilágítás.
Vezetői segédrendszerei jóvoltából kategóriájában egy külön, saját ligában játszik
a T-Roc. Minden T-Roc esetében alapfelszerelés a másodlagos ütközésvédelem, a Lane
Assist sávtartó és a Front Assist környezetfigyelő rendszer, amely
gyalogosfelismerést és City vészfékező funkciót is kínál. Opcionálisan a
szabadidő-autó tíz további vezetői segédrendszerrel specifikálható. Ezek között
megtalálhatjuk az ACC adaptív sebességszabályzót, a Rear View tolatókamerát, a
sávváltást segítő rendszert a Rear Traffic Alert hátsó keresztirányú forgalomra
figyelmeztetéssel együtt, a Blind Spot Monitor holttérfigyelő rendszert, a
torlódásasszisztenst és az Emergency Assist vészhelyzeti asszisztenst. Ezenkívül a
T-Roc e kategóriában szokatlanul széles kínálatot nyújt a kényelmi rendszerek
tekintetében, így könnyedén az egyéni igényekhez igazható a jármű felszereltsége. A
DCC lengéscsillapítás-szabályzás és a progresszív kormányzás mellett ezek között
megtaláljuk a csomagtérajtó motoros működtetését és a Keyless Access kulcsnélküli
ajtónyitás és indítás rendszerét is.
Akárcsak a nagyobb Tiguan, az új T-Roc is hatékony turbófeltöltéses motorokkal -
három benzinmotorral (TSI) és három dízelmotorral (TDI) - kerül piacra. Ezeket
részben elsőkerékhajtással és manuális váltóval kínálja a gyártó, részben pedig
elsőkerékhajtás vagy 4Motion összkerékhajtás (szériafelszerelésként tartalmazza a
4Motion meghajtás az Active Control üzemmódválasztót) és hétfokozatú DSG
kettős tengelykapcsolós automatizált váltó kombinációjával.
T-Roc - A jármű kereskedelmi forgalomban még nem elérhető, így nem esik a 94/1999/EK rendelet hatálya alá.