A jövő gyártási folyamata a Volkswagen-csoportnál – digitális, online hálózatokba szervezett és hosszú távon fenntartható

2017-07-04

•    A Volkswagen-csoport termelése is következetesen készül a jövőre
•    Alapok: márkákon átívelő termelési stratégia
•    Vállalatcsoport-szintű konferencia a digitális gyárról: tíz márka több mint 400 szakértője egyeztet a digitális fejlesztésekről

A digitalizáció, az automatizált vezetés és az elektromos mobilitás nem csupán az autókat, hanem előállításuk módját is alapvetően változtatja meg. Új technológiák és trendek nyitnak új távlatokat, minden még inkább digitálisan és internetes hálózatba szervezve működik majd. E kihívásokra egyesített erőkkel készül a Volkswagen-csoport: termelési stratégiájának alapjain az egyes márkák és termelési helyszínek közösen tervezik meg az átalakulást, konszernszinten segítve a tudás és az innováció közvetítését. Jó példa erre a "Digitális gyár" munkacsoport éves konferenciája, amely során több mint négyszáz szakértő tart eszmecserét a digitális termeléstervezés fejlődéséről.

Dr. Holger Heyn, aki a jövőbeni technológiák szakterületének vezetője a Volkswagen-csoport termelésében, így fogalmazott: "Az embereket, a márkákat és a gépeket egyaránt intelligens hálózatba szeretnénk szervezni a Volkswagen-csoporton belül, együttesen tervezve meg a jövő termelését." Az odavezető utat a vállalatcsoport termelési stratégiájának négy fő sarokpontja határozza meg: jövőbe mutató munkastruktúrák, megnövelt hatékonyság, intelligens folyamatok és a változásokra nyitott, rugalmas termelési hálózat.

"A digitalizáció és az innovatív technológiák különösen fontos szerepet játszanak mindebben, mivel a hatékonyságnövelés, a hálózatba szervezés és a hosszú távú fenntarthatóság tekintetében egyaránt nagy lehetőségeket rejtenek" - fejtette ki Dr. Heyn. Ennek érdekében egyesítik a vállalatcsoport termelésében az egyes márkák erőit és potenciálját, a teljes konszern versenyképességének és jövőorientáltságának fejlesztésére aknázva ki az így születő szinergia-lehetőségeket.

Példaértékű a digitalizáció témakörében folytatott, márkákon átívelő együttműködés, a "Digitális gyár" munkacsoport, amelyben a különböző márkák szakértői, illetve mind a 120 termelési helyszín képviselteti magát, közösen munkálkodva a gyártástervezés új, digitális megoldásain. A munkacsoport június 27-28-i éves konferenciája alkalmával 18 országból tíz márka szakértői tájékoztatták a tervezés, a termelés, az IT, a fejlesztés, a minőségbiztosítás (QS), a beszerzés és személyügy területeiről érkezett kollégákat a legújabb ismeretekről.

Amint Frank Jelich, a "Digitális gyár" munkacsoport vezetője kiemelte: "Az egy-egy új üzem vagy gyártósor tervezése során alkalmazható digitális megoldások kérdése már jó ideje központi téma számunkra. Tizennyolcadik vállalatcsoport-szintű konferenciánk mindenekelőtt a folyamatok még magasabb szintű hálózatba szervezéséről, valamint a legújabb fejlesztések alkalmazásáról szól munkatársaink körében. Ennek során a teljes vállalatcsoport legjobb szakértőinek szoros együttműködéséből profitálhatunk."

Teljes egészében a "TOGETHER - Stratégia 2025" szellemiségének megfelelően, a vállalatcsoport-szintű konferencia nem csupán márkákon, szakterületeken és termelési helyszíneken ível át, hanem a Volkswagen-csoporton túlra is mutat: a Siemens PLM-mel együttműködésben szervezett Start-up Challenge keretében hat start-up vállalkozás kutatta 24 órán át az aktuális digitalizációs projektek három konkrét esetét. Frank Jelich a Start-up Challenge társkezdeményezőjeként így fogalmazott: "A Start-up Challenge keretében új és kreatív vállalkozásokat hoztunk össze a Siemens és a Volkswagen szakértőivel. Különösen sikeresnek bizonyult a start-up cégek innovációs erejének és a Siemens PLM szoftver technológiai szaktudásának ötvözése. Mindez nagyban segít minket abban, hogy a kis cégek megoldásait egy világméretű vállalatcsoportba integrálhassuk."



*A járművek egymás (Car-to-Car), illetve a közlekedési infrastruktúra közötti (Car-to-X) információcseréjének feltétele, hogy mind a járművek, mind pedig a közlekedési infrastruktúra rendelkezzen a pWLAN technikával, és ugyanazon üzenetformátumot alkalmazza.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés