A Volkswagen márka tovább dolgozik a termelékenység növelésén – a vezetőség körében is

2017-06-29

A Volkswagen márka folyamatosan vezeti be a vezetés és a szakszervezetek között létrejött megállapodás (Zukunftspakt) intézkedéseit a vállalat minden egységénél. A 2017-es év termelékenységi céljainak elérése illetve a dolgozói létszám csökkentése és a humán erőforrás struktúra optimalizálása a menetrendnek megfelelően halad. Jelentős hatással bír majd az 1955 és 1960 között születettek részleges előnyugdíjazási programja, amely a vezetőséget is érinti. "Arra számítunk, hogy az egyes vezetőségi szintek fiatalabbak és karcsúbbak lesznek." - nyilatkozta Dr. Herbert Diess, a Volkswagen márka vezérigazgatója.

"A Volkswagennek átfogó előkészületeket kell tennie az autóipart érintő kihívások és a versenykörnyezet kapcsán. Éppen ezért szükséges a termelékenység növelése, amelyhez továbbfejlesztett munkafolyamatok és a vállalat minden szintjén és területén megvalósuló, nagy teljesítményre képes, karcsú és rugalmas struktúrák szükségesek. Ez ugyanúgy érvényes a márka menedzsmentjére is." - nyilatkozta Diess, majd hozzátette: "Ebben az esetben a nagyobb termelékenységet karcsúbb felépítéssel, laposabb szervezeti struktúrával és offenzív, vállalkozói szempontú megközelítéssel kívánjuk elérni."

A menedzsment tagjainak részleges előnyugdíjazási tervezetével a Volkswagen számos célt fogalmazott meg saját maga számára. A vezetőségen belüli létszámcsökkentésnek arányban kell állnia a teljes dolgozói létszám csökkentésével. Ezen kívül - a menedzserek részleges előnyugdíjazásával párhuzamosan - a vállalat felülvizsgálja az egyes menedzseri funkciók megszűntetésének vagy összevonásának, a feladatkiosztás hatékonyabbá tételének lehetőségét, emellett a hierarchikus felépítés nélkülözhető elemeit is gyorsan ki kívánja szűrni. Dr. Herbert Diess szerint: "a vállalat vezetése egyre inkább egy folyamatosan fejlődő, karcsúbb és fiatalabb menedzsmentté válik. Ez még gyorsabbá, ugyanakkor még hatékonyabbá teszi a Volkswagent, a fiatal menedzserek számára pedig új motivációs forrást jelent."

Mindent egybevéve a Volkswagen azon dolgozik, hogy egy olyan vállalati kultúrát honosítson meg, amely a vezetésen belül is inkább a siker és teljesítmény orientációt támogatja. A jövőben biztosan idejétmúlt hozzáállás lesz a felsőbb vezetőre várni a célok meghatározását illetően. "A vezetés formálást, alakítást jelent, nem csupán igazgatást." - véli Diess.

Középtávon a fiatal menedzserek kiválasztása is szerepet játszik a Volkswagen márka vezetésének átalakításában. A legnagyobb hangsúly a mindennapi munkában sikerrel megvalósuló gyakorlati tapasztalaton lesz. Azok az értékelő központok (Assessment Center), amelyek a menedzserek teljesítményéről csupán egy pillanatképet képesek készíteni, el fognak tűnni. Helyette a junior menedzserek kapnak lehetőséget a bizonyításra egy speciális vezetői feladat teljesítésével az első, bemutatkozó évükben. Ennek végrehajtásával kaphatják majd meg végleges menedzseri kinevezésüket.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés