A Volkswagen Group Future Center Európában: egy sokoldalú csapat a jövő mobilitásáért

2017-03-06

A Volkswagen Csoport a németországi Potsdamban nyitotta meg a Future Center Europe központot, amellyel digitalizációs stratégiájában újabb fontos lépést tett a jövő mobilitásának alakítása felé. A 2016-os Genfi Autószalon keretében bemutatott, innovatív szervezeti struktúrával működő központ már megkezdte a munkát, az első ötletek és koncepciók pedig már láthatóak is.

Matthias Müller, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke és Johann Jungwirth, digitalizációs igazgató már a 2016-os Genfi Autószalonon a nagyközönség elé tárta a jövő mobilitásáról alkotott elképzelését. A Volkswagen úgy kívánja összekötni az autóipart a digitális világgal, hogy abból az ügyfelek, a társadalom egésze és a gazdaság is profitáljon, hozzásegítve ezzel a Volkswagen Csoportot ahhoz, hogy 2025-re a világ vezető mobilitási szolgáltatójává váljon.
 
Éppen ezért a Future Center célja messze túlmutat a hagyományos termékfejlesztésen. Az európai Future Center a Kaliforniában és Ázsiában található központokkal karöltve kívánja a Volkswagen Csoport járműveit a felhasználói élmény, az interfészdizájn, a kezelési logika, az új utastér-koncepciók, valamint az infotainment és a szórakoztatás területén a legjobbak közé emelni.
"Tervezőkből és digitalizációs szakemberekből álló sokoldalú csapataink a jövő mobilitásán dolgoznak és a márkákkal szoros együttműködésben fáradoznak az autó, mint jármű újragondolásán. Célunk, hogy egy alapvetően hardver - jármű - gyártásával foglalkozó vállalatból egy hardvereket, szoftvereket és szolgáltatásokat kínáló vállalattá fejlődjünk." - nyilatkozta Johann Jungwirth, a Volkswagen Csoport digitalizációs igazgatója.

A világ minden részén működő, globálisan pozícionált vállalatként a Volkswagen Csoport 37 kompetenciaközpontot és IT laboratóriumot üzemeltet Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában. A több, mint 2 000 szakember által végzett kutatómunka fókuszában a mesterséges intelligencia, az integrációs megoldások, a virtuális valóság és az igény szerinti mobilitás áll. Ez a megközelítésmód nagyfokú rugalmasságot biztosít a Csoport stratégiájának megvalósításában. A teljesen önvezető üzemmód alapvetően változtatja meg az emberek mobilitási elvárásait és a járművek használatát illetve funkcióját. "Ha az utasoknak nem kell többé a vezetésre figyelniük, lehetőség nyílik teljesen új járműkoncepciók kidolgozására. Minden fejlesztés egy felhasználói történettel kezdődik. Azt kérdezzük: milyen életet élnek azok az emberek, akiknek ezt az autót építjük? Milyen mobilitási elvárásokkal rendelkeznek, és hogyan tudnánk a lehető legjobban kiszolgálni az igényeiket?" - írta le Michael Mauer, a Volkswagen formatervezői részlegének vezetője a Future Centerben végzett munkát. Amint a jármű vezetése kikerül a figyelem középpontjából, a kezelőfelületek kialakítása, a kezelési logika, az új utastér-koncepciók, valamint az infotainment és a szórakoztatás területén radikális változások jöhetnek.

"Az új koncepciók kialakításánál a Future Center központok fókuszában a felhasználói élmény áll. Gondolkodásmódunk, tevékenységünk és döntéseink középpontjában mindig a felhasználó áll." - tette hozzá Ulrike Müller, a Future Center Europe központ felhasználói tapasztalat (UX) tervezésért felelős vezetője. "Éppen ezért a Volkswagen következetesen épít a járműtervezés és a felhasználói tapasztalat (UX) tervezés csapatmunkájára." -nyilatkozta Peter Wouda, a Future Center Europe központ járműtervezésért felelős vezetője. Sokoldalú, több területen is jártas csapatok dolgoznak kéz a kézben, hogy kifejlesszék a felhasználót körbevevő újdonságokat. Már a Future Center belső kialakítása is azonnal megmutatja, hogyan történik a fejlesztés új útjainak felfedezése. Hatalmas terem, benne virtuális valóság szemüvegekkel szerelt szimulátorok. Az íróasztalok között elhelyezett ülőszigetek aligha hasonlítanak autóülésekre vagy műszerfalra. A felszerelt képernyők és érzékelők lehetővé teszik a dolgozók számára, hogy azonnal kipróbálják a fejlesztéseket.

"A Future Center lapos szervezeti struktúrája és pragmatikus csoportkultúrája tetten érhető a nyitott irodai (open office) kialakításban, a közösségi irodai elemek és az átlátható dizájn alkalmazásában. Kivételesen kreatív és erős csapatunk van, akik eddig soha nem látott módon képesek figyelembe venni a felhasználók és ügyfelek igényeit mind a tervezés, mind a fejlesztés során. Röviden szólva, egy kreatív start-up légkör megteremtése volt a cél, amely a megfelelő embereket vonzza hozzánk. Ez a megközelítés abszolút úttörővé tesz bennünket a teljes vállalatcsoporton belül." - nyilatkozta Jungwirth. Globális vállalatként a Volkswagen Csoport világszerte 37 kompetenciaközpontot és IT laboratóriumot üzemeltet Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában. Több, mint 2 000, a mesterséges intelligencia, az összekapcsolhatóság, a virtuális valóság és az igény szerinti mobilitás területén dolgozó szakember biztosítja a vállalati stratégia igazán dinamikus megvalósítását.

A Volkswagen Group Future Center Europe működéséről az alábbi linken található további információ illetve videó:
https://www.volkswagen-media-services.com/web/guest/future_mobility_en

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés