Végleges jóváhagyást kapott a Volkswagen a 2.0 TDI motorokra vonatkozó egyezség az Amerikai Egyesült Államokban
Nyilvánosságra hozza a mai napon a Volkswagen AG, a Volkswagen Group of
America, Inc., valamint meghatározott leányvállalataik (a továbbiakban
"Volkswagen"), hogy Charles R. Breyer bíró (United States District Court for the
Northern District of California, az Amerikai Egyesült Államok Kerületi Bírósága
Kalifornia Északi Kerülete Számára) megadta a végleges jóváhagyást a Volkswagen és
a felperes magánszemélyek közötti egyezségre. A felpereseket a bíróság által
kijelölt Felperesek Irányítótestülete (Plaintiffs' Steering Committee, PSC)
képviselte a Volkswagen és az Audi márkák kapcsán, az Amerikai Egyesült Államokban
értékesített, 2,0 literes TDI-motorral felszerelt járművekre vonatkozó polgári jogi
perben. Ezenkívül Breyer bíró jóváhagyta a Consent Decree-t (a bűnösség elismerése
nélküli egyezségi kérelem), amely a Volkswagen és a Környezetvédelmi Hivatalt
(Environmental Protection Agency, EPA) képviselő Amerikai Egyesült Államok
Igazságügyi Minisztériuma (United States Department of Justice), valamint a
kaliforniai államügyész és a Kaliforniai Levegő Erőforrás Bizottság (California Air
Resources Board, CARB) képviseletével és közvetítésével Kalifornia állam
részvételével jött létre. Emellett Breyer bíró jóváhagyta a Volkswagen és az
Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (United States Federal
Trade Commission, röviden FTC) között létrejött Consent Decree-t egyezséget is.
Mindhárom egyezséget korábban hivatalosan bejelentették.
"A 2.0 TDI egyezség végső jóváhagyása fontos mérföldkő az Amerikai Egyesült
Államokban a dízeltéma lezárásának útján, ezért nagyra értékeljük minden érintett
munkáját e folyamatban. A Volkswagen elkötelezett aziránt, hogy a programot
érintett ügyfeleink számára a lehető leginkább zökkenőmentes folyamatként vezessük
le, jelentős forrásokat és személyzetet különített el a vállalat annak érdekében,
hogy az ügy eredményesen lezárható legyen" - mondta Hinrich J. Woebcken, a
Volkswagen Group of America, Inc. elnök-vezérigazgatója.
A Volkswagen a jövőben is arra koncentrál, hogy tisztázza az Amerikai Egyesült
Államokban még továbbra is nyitott kérdéseket, és azon munkálkodik, hogy egy
megfelelő és elfogadható megoldást találjon az érintett 3.0 TDI V6 motorral
felszerelt járművekkel rendelkező ügyfeleknek.
MEGJEGYZÉS A SZERKESZTŐNEK
A 2.0 TDI egyezségi program megvalósítása azonnal kezdetét veszi. Az érintett
járművekkel rendelkező ügyfelek igényüket papíralapú űrlapon (amely elérhető a
www.VWCourtSettlement.com oldalon
vagy a +1-844-98-CLAIM telefonszámot tárcsázva) vagy a www.VWCourtSettlement.com online portálon
keresztül nyújthatják be. Amint egy ügyfél igénylését elfogadták, akkor az ügyfél
időpontot foglalhat a kijelölt kiegyezési specialistákkal, akiket a
márkakereskedésekbe kiküldött a cég.
A 2.0 TDI egyezségi megegyezések feltételei értelmében az érintett tulajdonosok és
lízingbe vevők választhatnak: vagy visszavásárolja járművüket a Volkswagen, illetve
lízingszerződésüket megszüntetik, vagy az elfogadott károsanyag-kibocsátási
átalakítást elvégeztetik majd járművükön (ha és amikor az elérhetővé válik). A
Volkswagen ezenkívül készpénzkifizetéseket is foganatosít majd az érintett
jelenlegi és bizonyos korábbi tulajdonosok és lízingelők számára.
A Volkswagen beleegyezett abba, hogy a következő három év során összesen 2,7
milliárd dollárt fizet be egy környezetvédelmi alapba, amelyet a bíróság által
kijelölt megbízott kezel majd. Az alap célja, hogy az Amerikai Egyesült Államokban
a 2.0 TDI járművek által kibocsátott többlet nitrogénoxid-mennyiséget (NOx)
ellensúlyozza. Emellett a Volkswagen kötelezettséget vállalt arra, hogy a következő
tíz évben összesen 2,0 milliárd dollárt fektet a zéró károsanyag-kibocsátású
járművek (zero emissions vehicle, ZEV) infrastruktúráját bővítő, illetve
elérhetőségét és ismertségét fokozó kezdeményezésekbe.
A 2.0 TDI kiegyezési program hatálya alá az alábbi 2,0 literes TDI-motorral
felszerelt járművek tartoznak:
VW Beetle VW Golf
VW Jetta VW Passat
Audi A3
2013-2015 2010-2015 2009-2015
2012-2015 2010-2013;
2015
A rendelkezéseiknek megfelelően ezek az egyezségek nem érvényesek és nem
befolyásolják a Volkswagen kötelezettségeit az Amerikai Egyesült Államokon kívüli
jogrendszerek törvényei és rendelkezései kapcsán. Az Amerikai Egyesült Államokban
lényegesen szigorúbbak a járművek nitrogénoxid-kibocsátásának határértékeire
vonatkozó előírások a világ többi részéhez képest, és ezért az itteni
motorváltozatok is jelentős mértékben eltérnek. Emiatt az Amerikai Egyesült
Államokban értékesített járművek számára a megfelelő műszaki megoldások kidolgozása
jóval nagyobb kihívást jelent, mint az Európába vagy a világ más részére szánt
járművek esetében, ahol a TDI-motorral szerelt, érintett járműveknek az ENSZ-EGB
szabványoknak és az európai előírásoknak teljes mértékben megfelelővé alakítására
kidolgozott, és az illetékes hatóságok által jóváhagyott program megvalósítása már
elkezdődött.