A legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel végzett az új Tiguan az Euro NCAP szigorított töréstesztjén
• A legjobb eredménnyel zárt a Volkswagen sokoldalú
SUV-modellje
• Baleset során maximális védelem a bennülők és a
gyalogosok számára
Az új Tiguan június 22-én a legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel zárta az
Euro NCAP független európai fogyasztóvédelmi szervezet szigorított töréstesztjét. A
kedvelt SUV-modell legújabb generációja kiváló eredménnyel teljesítette az NCAP
komoly követelményeket támasztó vizsgálatait, s Európa legbiztonságosabb autói közé
tartozik.
Az új Tiguan által megszerzett, átfogó ötcsillagos összesített minősítés négy
részterület eredményéből adódott: felnőtt- és gyerek-utasvédelem, gyalogosvédelem
és vezetői segédrendszerek. Az új Tiguan kiváló teljesítménnyel zárta az Európai
Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programm; Euro NCAP)
tesztjeit, nem utolsósorban továbbfejlesztett karosszériaszerkezete, biztonsági
övei, ülései és légzsákjai hatékony együttese és innovatív vezetői segédrendszerei
alkotta, elsőosztályú biztonsági kvalitásainak köszönhetően.
Az Euro NCAP immár 1997 óta szolgál a járműbiztonság egyik legjelentősebb mércéjéül
Európában, amelynek tesztkövetelményei az idén még szigorúbbá váltak. A felnőtt
utasok védelmére vonatkozó átfogó vizsgálatok alkalmával az új Tiguan kiváló
teljesítménnyel a maximális elérhető érték 96 százalékát szerezte meg. Ennek során
a következő biztonsági vizsgálatoknak vetették alá:
• Frontális ütközés alumínium akadállyal, 64 kilométer/óra
sebességgel és 40 százalékos átfedéssel
• Frontális ütközés merev akadállyal, 50 kilométer/óra
sebességgel és 100 százalékos átfedéssel
• Oldalirányú ütközés 50 kilométer/óra sebességgel a jármű
oldalsó szerkezetének
• Oldalirányú oszlopnak csapódás 32 kilométer/óra
sebességgel
• Ostorcsapás-jellegű mozgás okozta sérülések elleni védelem
hátsó ütközés esetén
• Automatikus vészfékezés járművek és gyalogosok előtt, az
ütközés illetve gázolás megelőzése érdekében
Ugyancsak kiváló eredménnyel, a megszerezhető pontszám 84 százalékával zárta az új
Tiguan a gyermek-utasvédelem vizsgálatát is, amelyhez az idén első ízben új
gyerek-tesztbábukat használtak. A szériafelszereltséghez tartozó ISOFIX és felső
hevederes (Top Tether) gyerekülés-rögzítési pontok, valamint a második üléssor
biztonságiöv-előfeszítői révén frontális és oldalirányú ütközés esetén a gyermekek
is magas fokú védelmet élvezhetnek.
A gyalogosvédelem kategóriájában az új Tiguan 72 százalékos eredményt ért el. Itt
elsősorban olyan konstruktív megoldásait értékelték, amelyek a gyalogosok sérülési
kockázatának mérséklésért felelősek. Ilyen például az úgynevezett aktív
motorházfedél, amely gázoláskor a súlyos fejsérülések veszélyét hivatott
csökkenteni. A népszerű SUV-modell emellett vészfék-rendszerrel, illetve - a Tiguan
kínálatában újdonságként - gyalogosfelismerő funkcióval is rendelkezik, amely a
közlekedés e védtelen résztvevőire reagál.
A biztonsági segédrendszerek területén az új Tiguan az alapfelszereltségét bővítő
elektronikus menetstabilizáló rendszerrel (ESC), a hátsó biztonsági övek
becsatolására is figyelmeztető jelzéssel, a Front Assist vészfék-berendezésével és
az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő Lane Assist technikával
bizonyult meggyőzőnek. A lehetséges pontok 69 százalékát megszerezve az új Tiguan e
területen is bőven túlteljesítette az elvárásokat.
Az új Tiguan február óta rendelhető Magyarországon és már alapkivitelben széles
körű biztonsági felszereltség jellemzi. Ennek része egyebek mellett a vezető- és
utasoldali légzsák (utóbbi kikapcsolható), a vezető térdlégzsákja, az első-hátsó
fejlégzsák-rendszer és az első oldallégzsákok. Mindezeken túl biztonsági fejtámlák
- amelyek hátsó ütközés esetén a nyakcsigolyák sérülésének veszélyét csökkentik -
és minden üléshelyen a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is
rendelkezésre áll. Az új Tiguan emellett olyan fejlett berendezésekkel is
rendelkezik, mint az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC), az
ellenkormányzás-támogatás, blokkolásgátló (ABS) vészfék-asszisztenssel, a
másodlagos ütközésvédelem és a gumiabroncs-nyomásellenőrző berendezés.
Számos országban a proaktív utasvédelem is (Magyarországon extra) az
alapfelszereltség része, amely a fokozott balesetveszélyt jelentő kritikus
menethelyzeteket felismerve még időben előfeszíti a bekapcsolt első biztonsági
öveket, a nyitott ablakokat, illetve a tolótetőt automatikusan keskeny résig zárja.