A Cross Coupé GTE világpremierje Detroitban
• Markáns SUV-tanulmány
• Az ötszemélyes Cross Coupé plug-in hibrid hajtásláncú
és összkerék hajtású, rendszerteljesítménye 265 kW (360 LE)
Az új év kezdetén az autós szakma képviselői hagyományosan a North American
International Auto Show-n (NAIAS, Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállítás)
találkoznak Detroitban. A Volkswagen márka idei szereplésének középpontjában a
markáns Cross Coupé GTE áll. Az ötszemélyes SUV-tanulmány világpremierjével a
wolfsburgi autógyártó újabb kitekintést nyújt a legújabb szabadidőautó-családjára,
amelyet első ízben láttak el sportos, ugyanakkor takarékos V6-os plug-in hibrid
hajtáslánccal.
Nagyfokú hatékonyságot és erőteljes dizájnt egyesít a "Grand Pacific-gleccser" kék
árnyalatra fényezett Cross Coupé GTE. Mindez különösen külső formatervében érhető
tetten, amelyet a hosszú motorházfedél precíz élei és az igen magas frontrész
jellemeznek. A jármű sziluettjét a jócskán hátratolt A-oszlop, valamint a markánsan
meredek szögű C-oszlop határozza meg. Ezek a részletek is jól mutatják, hogy a
jármű megjelenésének fókuszában a sportos exkluzivitás áll, de egyúttal
kihangsúlyozzák a nagy szabadidő-autó robusztusságát is.
Az új formanyelvezet a Cross Coupé GTE utastérben is visszaköszön: a következetesen
vízszintes elrendezésű műszerfal jól átlátható, nagyvonalú és egyúttal progresszív
atmoszférát teremt. A fuga nélkül beépített képernyők és króm elemek az interaktív
gesztusvezérlés jóvoltából az információ és a kezelés minőségének új dimenzióját
nyújtják. Az ülések kétszínű nemes nappa bőr kárpitozással készültek. Vizuálisan a
sötétebb "Tintakék" árnyalat emeli ki a kényelmes sportülések jó oldaltartását, míg
az ülések középső része perforált bőrből készült. Az első fejtámlák hátsó részén
tartókat alakítottak ki tabletek számára. A Volkswagen "Media Control" alkalmazás
segítségével a hordozható eszközök vezeték nélküli hálózaton keresztül elérhetik az
infotainment rendszer különböző funkcióit.
A SUV-koncepció hajtásáról egy 3,6 literes, V6-os benzinmotor és két elektromos
motor gondoskodik. A hathengeres közvetlen befecskendezéses (FSI) erőforrás 206
kilowatt (280 lóerő) teljesítményt ad le, legnagyobb forgatónyomatéka 350
newtonméter. Az elektromos motorokat 40 kW és 220 Nm, illetve 85 kW és 270 Nm
jellemzi. A teljes rendszerteljesítmény 265 kilowatt (360 lóerő). Amennyiben a
rendszer teljes potenciálját kihasználják, akkor az akár 209 km/h tempóra is képes
Cross Coupé GTE 6,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 60 mérföld/óra (97
km/h) sebességre. A "kardánalagútba" telepített lítium-ion akkumulátornak (14,1 kWh
kapacitás) köszönhetően a Cross Coupé GTE akár 32 kilométert is megtehet tisztán
elektromos üzemmódban.
GTE-kapcsoló segítségével válthat a vezető a GTE-üzemmódba, így keltheti életre a
tanulmány kiemelkedően agilis oldalát. A gázpedál, a váltó és a kormány ilyenkor
még sportosabban reagál utasításaira. Ezenkívül a GTE-profil aktiválása esetén az
FSI és az elektromos motorok gyorsításnál együtt dolgoznak a teljes
rendszerteljesítmény és -forgatónyomaték elérése érdekében.
A Cross Coupé GTE tanulmány - a korábban szintén Detroitban bemutatott Cross Blue
után - egy újabb kitekintést nyújt a Moduláris Keresztmotoros Padlólemezre
(Modularer Querbaukasten - MQB) épülő új, közepes méretű SUV-családra. A Cross Blue
koncepción alapuló sorozatgyártású modell a Volkswagen chattanoogai gyárában készül
majd, bemutatója a következő évben várható.