4MOTION összkerékhajtással és Offroad üzemmóddal: az új Passat Alltrack a közúti és a terepjárós világ legjavát egyesíti
Passat Alltrack terepjárós megjelenéssel és szériában 4MOTION
összkerékhajtással
Ideális vontatójármű 2200 kilogramm vontatási kapacitással és innovatív Trailer
Assist vontatmány-asszisztens rendszerrel
Tíz fontos tény a Passat Alltrack világpremierjével
kapcsolatban:
1. Szériafelszerelése a 4MOTION összkerékhajtás és a Front Assist rendszer városi
vészfékező és gyalogosfelismerő funkcióval.
2. Egyedülálló terepjárós megjelenés új lökhárítókkal, alsó védőelemekkel, valamint
a küszöbök és a kerékjárati ívek burkolataival.
3. 174 milliméteres szabadmagasság (plusz 27,5 milliméter) az optimális terepjáró
képességért.
4. Offroad üzemmódban egy sor segédrendszer támogatja a vezetést terepen.
5. A Passat Alltrack a kimagasló terepjáró képességet egyesíti a kiváló
menetkényelemmel.
6. Nyomatékos motorok (akár 500 newtonméter) 110 kilowatt / 150 lóerő és 176
kilowatt / 240 lóerő közötti teljesítményszintekkel.
7. A Passat Alltrack jelentős, akár 2200 kilogramm össztömegű utánfutót is
vontathat (fékezett utánfutó 8 és 12 százalékos emelkedőn).
8. Az innovatív Trailer Assist vontatmány-asszisztens rendszer jelentősen
megkönnyíti a tolatási manővereket lakókocsival vagy bármilyen utánfutóval.
9. A személyre szabást biztosító rendszer eltárolja a vezető egyéni
beállításait.
10. A Volkswagen kínálatában két összkerékhajtású crossover jármű szerepel, a Golf
Alltrack és a Passat Alltrack.
A Volkswagen azoknak a magán-, illetve üzleti céllal sokat vezető
autósoknak fejlesztette ki az új Passat Alltrack modellt, akik autójukkal nem csak
aszfaltozott utakon közlekednek (plusz 27,5 milliméter szabadmagasság, Offroad
üzemmód, Area View környezetfigyelő rendszer), akik időnként hajó- vagy lószállító
utánfutót húznak (2200 kilogramm vontatható tömeg, Trailer Assist
vontatmány-asszisztens rendszer), akik közvetlenül a sípálya menedékháza előtt
szeretnének leparkolni (4MOTION állandó összkerékhajtás), akik játszi könnyedséggel
szeretnének nagy távolságokat megtenni (150-től 240 lóerőig, innovatív
segédrendszerek), akik értékelik a hálózathoz csatlakozás legmagasabb szintjét
(okostelefon- és táblagép-csatlakoztatás az "App-Connect" és a "Media Control"
rendszeren keresztül), akik az életük mindennapjaihoz szükséges holmikat szállítják
(akár 1769 literes csomagtér) és akik az autójukkal jó kiállást szeretnének elérni
(oldalsó küszöbburkolatok, kiszélesített kerékjárati ívek, egyedi lökhárítók). Ez
egy előremutató formatervezésű, akadályokat nem ismerő mindenes, egy kombi és egy
szabadidő-autó keresztezése.
Minden terepre megfelelően építették. Az új Passat Alltrack egy
olyan autó, amelynek tulajdonságai beváltják azt, amit a megjelenése ígér: a
módosított lökhárítók az alsó védőelemekkel, a szintén alsó védőelemekkel
kiegészített küszöbszélesítések és a kerékjárati ívek robusztus szélesítései
együttesen ellenállóbbá teszik a karosszériát, miközben egyedülálló stílussal
ruházzák fel a járművet. A különleges Offroad üzemmódnak köszönhetően - amely
módosított futóművet (174 milliméteres szabadmagasság) és állandó összkerékhajtást
foglal magában - a Passat Alltrack könnyedén boldogul olyan terepeken is, amelyek
egyébként a szabadidő-autók kiváltságai. Ugyanakkor a Passat Alltrack kényelmes és
gyors utazóautó is egyben.
Nyomatékóriások 340-500 newtonméterrel. A turbófeltöltős
benzinmotor (TSI) és a három turbódízel (TDI) mindegyike megfelel az Euro 6-os
környezetvédelmi normának. A TSI 162 kilowatt / 220 lóerő teljesítményt és
erőteljes, 350 newtonméter nyomatékot szolgáltat. A TDI-k esetében 110 kilowatt /
150 lóerő és 340 newtonméter értékekkel kezdődik a paletta; amelyet 140 kilowatt /
190 lóerő (400 newtonméter) és 176 kilowatt / 240 lóerő (500 newtonméter) követ a
sorban. A 240 lóerős motor a legnagyobb nyomatékú, amelyet valaha is beépítettek a
Passat típusba. A stop-start rendszer és a fékenergia-visszanyerés minden Passat
Alltrack modellben alapfelszerelés. A 150 lóerős TDI motort hatfokozatú kézi
sebességváltóval kínálja a Volkswagen. Az összes többi változathoz
szériafelszerelés a kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltó (DSG).
Állandó összkerékhajtás. A Passat Alltrack, ahogy feljebb már
szerepelt, 4MOTION összkerékhajtással készül. Normális esetben csak az első kerekei
hajtottak az üzemanyag-takarékosság érdekében. Azonban amint felmerül a
vonóerővesztés veszélye, a hátsó tengely a másodperc töredéke alatt, mégis lágyan
bekapcsolódik a hajtásba. A hosszirányú differenciálzárként viselkedő Haldex
tengelykapcsoló mellett az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) részét
képező elektronikus differenciálzárak (EDS) minden keréknél ellátják a
keresztirányú zárás szerepét. Ráadásul a 220 lóerős TSI és a 240 lóerős TDI
motorral hajtott Passat Alltrack modelleket mindkét tengelyen XDS+ kiegészítő
funkcióval is ellátják. Ez a többi Passat Alltrack modellhez extraként elérhető
rendszer kanyarból kigyorsításkor optimalizálja a kormányzás közbeni
viselkedést.
Offroad üzemmód. A Passat Alltrack szériafelszerelése a vezetői
profilválasztó. A már jól ismert "Eco", "Comfort", "Normal", "Sport" és
"Individual" üzemmódok mellett (a "Comfort" és az "Individual" adaptív
futóműszabályzással (DCC) társul) az "Offroad" üzemmód az Alltrack modellek
kizárólagos sajátossága. E program kiválasztásakor egyetlen gombnyomással a terepes
használathoz igazítható az összes érintett vezetési és segédrendszer, a futómű és a
motor-, illetve a váltóvezérlés.
2200 kilogramm vontatható tömeg. Az EDS, az XDS+ és a 4MOTION
együttesével a Passat Alltrack jelentősen nagyobb biztonságot és jobb
menetdinamikát kínál. Emellett vontatójárműnek is ideális: 8 és 12 százalékos
emelkedőn akár 2200 kilogramm össztömegű utánfutót (fékezettet) is vontathat
motorosan lehajtható vonóhorga segítségével. Az utánfutóval manőverezést az új
Trailer Assist vontatmány-asszisztens rendszer könnyíti meg; amelynek használata
esetén a jármű saját magát kormányozza tolatáskor.
Külső felszereltség. A rendkívül jól felszerelt Passat Alltrack
egy önálló modell. Külső szériafelszerelései közé tartozik az új fejlesztésű,
különösen kis tömegű alsó motorvédő burkolat, az áttervezett lökhárítók (elöl
egyedi ködfényszóróval, hátul beépített trapéz formájú kipufogócsővégekkel), a
külső visszapillantó tükrök "matt króm" háza, az Alltrack feliratok, az ezüstszínű
eloxált tetőkeretek, az egyedi 17 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint a küszöbök
és a kerékjárati ívek "antracit" színű, masszív burkolatai (az oldalküszöbök
alumíniumhatású díszbetétekkel).
Belső felszereltség. A Passat Alltrack külső megjelenéséhez
hasonlóan a belsőterét is egyedileg az önálló karakteréhez igazították. A
módosítások itt a szövet/Alcantara kárpitozású komfortülésektől az elegáns
dekorbetéteken és a rozsdamentes acélból készülő küszöbléceken át a duplavarrású
lábszőnyegekig terjednek. A masszív kinézetű pedálok polírozott rozsdamentes
acélból készülnek. Továbbá az információs és szórakoztató rendszer menüjét is a
Passat Alltrack modellre szabták (terepinformációkkal).
Mindenes jármű csúcstechnikával. Mindemellett a Passat Alltrack
modellhez a kényelmi, az információs és szórakoztató, valamint a vezetői
segédrendszerek példamutatóan széles választéka áll rendelkezésre. Ez olyan
technológiákat foglal magában, mint az új rádió/navigációs rendszerek, a
műszerfalból kiemelkedő Head-up kijelző, az "App-Connect" (Apple "CarPlay™", Google
"Android Auto™" és "MirrorLink™"), a "Media Control" (táblagép-csatlakoztatás), a
"Car-Net" "Guide & Inform" funkcióval (online szolgáltatások) és a Passat
Alltrack fedélzetén szériafelszerelésnek számító, a környező forgalmat figyelő
Front Assist rendszer városi vészfékező és gyalogosfelismerő funkcióval
kiegészítve.