Zárja be a menüt
Bezárás

Hírek

Újdonságok a Volkswagen világából

 

2021.4.1 Jelentősen nő az üzemek áramellátásán belül a megújuló energia aránya

A Volkswagen Csoport jelentős lépést tett 2020-ban a gyártási helyszínek elektromosáram ellátásának megújuló forrásból történő fedezése felé. A megújuló elektromosáram aránya egy éven belül 80 százalékról 95 százalékra emelkedett az Európán belüli gyártási egységeknél. A Kínán kívüli üzemek esetében világszerte hasonlóan jelentős emelkedés volt tapasztalható, esetükben 76 százalékról 91 százalékra emelkedett ez az arány. 2023-ra az európai gyárak 100 százalékban megújuló forrásból származó elektromos árammal üzemelnek majd. 2030-ra ugyanez a cél a Kínán kívül található összes gyártási helyszín esetében.

Bővebben
 

2021.3.30 Átadta az első ID.4 modelleket Németországban a Volkswagen

Március 26-án az első németországi vásárlók átvehették tisztán elektromos hajtásrendszerű Volkswagen ID.4 gépkocsijukat, mégpedig egyidejűleg a drezdai Üvegfalú Gyár átadóközpontjában, illetve a wolfsburgi Autostadtban. Több ezer további ügyfél követi majd őket, a vállalat ugyanis tervei szerint mintegy 150 ezer példányt kíván világszerte kiszállítani e modelljéből az idén. Február végéig – a számos zárva tartó márkakereskedés ellenére és a németországi piaci bevezetést is megelőzve – máris 23 500 megrendelés érkezett e modellre Európában.

Bővebben
 

2021.3.30 Új modell a Volkswagen márkánál: érkezik a Taigo!

Az új Taigo rajtra készen áll! A modell hivatalos európai bemutatója előtt a Volkswagen felfedi hamarosan érkező crossover modelljének nevét. A Taigo új beszállóként a Volkswagen SUV kínálatát erősíti a kisautók kategóriájában. Az új modell dinamikus és érzelemgazdag formatervével hódít és vezetéstámogató rendszerek széles választékát illetve a legkorszerűbb hálózatba kapcsolhatósági megoldásokat vonultatja fel.

Bővebben
 

2021.3.26 Új mércét állít az új Golf R teljesítménye

Az új Golf R, amely év elején jelent meg a piacon, minden eddigi Golf R modellt túlszárnyal elképesztő 235 kW / 320 LE teljesítményével és 420 Nm nyomatékával. Ahhoz hogy ez az erő a lehető leghatékonyabban kerüljön továbbításra, a Volkswagen mérnökei kifejlesztették az új 4MOTION összkerékhajtási rendszert, amely nyomatékvektor-szabályozást használ a hátsó tengelyen. Ez az alapja a Golf R tovább javított kezelhetőségének, amely mércéül szolgál a modell kategóriájában.

Bővebben
 

2021.3.23 Tarolt a Volkswagen az Év Magyar Autója versenyen

A Volkswagen számára több értékes elismeréssel ért véget az Év Magyar Autója verseny 2021-es évada. Nagy példányszámú online és print lapok elismert autós újságíróiból álló, független szakmai zsűri a márkának három díjat és egy oklevelet ítélt oda.

Bővebben
 

2021.3.18 A Volkswagen-csoport platform modellt alkalmaz a jövő eredményeinek eléréséhez

A Volkswagen-csoport felgyorsítja átalakulását annak érdekében, hogy az elektromos mobilitás és a digitális korszak vezető mobilitási szolgáltatójává váljon. Ennek érdekében a Csoport szisztematikusan fejleszti sikeres platform stratégiáját. A jövőben a Csoport márkái által gyártott járműveknek és szolgáltatásainak nagyrészt szabványosított műszaki alapokra kell épülniük. A Csoport új platform ütemterve a következő négy elemből áll: hardver, szoftver, akkumulátorok és töltés, melyeket természetesen mobilitási szolgáltatások egészítenek ki. A Volkswagen-csoport ennek révén csökkenti a bonyolult megoldások számát, kihasználja a méretgazdaságosságot és a márkák közötti szinergiákat, és felgyorsítja a Csoport már megkezdett átalakulását. A jövőbeni technológiákba történő befektetések biztosítása érdekében a Csoport továbbra is fő tevékenységére összpontosít, és megerősíti pénzügyi alapjait.

Bővebben
 

2021.3.16 Power Day – A Volkswagen bemutatta 2030-ig szóló akkumulátor- és töltéstechnikai ütemtervét

Első Power Day rendezvénye alkalmával a Volkswagen Csoport március 15-én bemutatta az akkumulátor- és a töltéstechnika szakterületeire kidolgozott, 2030-ig szóló ütemtervét. A tervezet célja az akkumulátorok összetettségének és költségeinek jelentős csökkentése, hogy a lehető legtöbb ember számára válhassanak vonzóvá és megfizethetővé az elektromos autók. Mindemellett a vállalatcsoport a 2025 után is biztosítani kívánja akkumulátorcella-ellátását. A tervek szerint egyedül Európában összesen 240 GWh kapacitással hat gigagyár létesül az évtized végéig, de a Volkswagen emellett a nyilvános gyorstöltő hálózat globális bővítését is intenzíven elő kívánja segíteni. Ennek érdekében a vállalat Európában a BP (Nagy-Britannia), az Iberdrola (Spanyolország) és az Enel (Olaszország) energiaszolgáltatókkal állapodott meg együttműködésről.

Bővebben
 

2021.3.11 Volkswagen Power Day – Ez nem egy egyszerű autóbemutató lesz

Március 15-én nem mindennapi bejelentéssel készül a Volkswagen Csoport: nagy titkolózás övezi, de biztos, hogy nem egy megszokott online rendezvény kerül megrendezésre hétfőn. A Volkswagen Power Day egy olyan esemény lesz, amire garantáltan érdemes lesz figyelni, hiszen a német márka egy olyan forradalmi újdonsággal készül, ami igazi mérföldkőnek számít majd az elektromos autózás történetében.

Bővebben
 

2021.3.10 Trinity projekt: nagy hatótávolság, rendkívül rövid töltési idővel és forradalmi gyártási folyamattal – az új limuzin 2026-ban érkezik

A Volkswagen most először enged bepillantást a Trinity projekt formatervébe: az elektromos hajtással rendelkező limuzin 2026-tól készül a wolfsburgi üzemben és új mércét állít hatótáv, töltési sebesség és digitalizáció tekintetében, továbbá képes lesz 4-es szintű önvezetésre is.

Bővebben
 

2021.3.6 A Volkswagen felgyorsítja szoftverorientált mobilitási szolgáltatóvá alakulását

Felgyorsítja szoftverorientált mobilitási szolgáltatóvá alakulását a Volkswagen. A most bemutatott ACCELERATE stratégiával a vállalat idejekorán és következetesen igazodik a járműipar mélyreható változásaihoz. Így ahogyan a Volkswagen eltökélten utat mutatott a globális elektromos offenzívájával, ugyanúgy gyorsítja most fel a vállalat a többi nagy jövőtémát is: a szoftver járműbe történő integrációja és a digitális ügyfélélmény fontos és alapvető kompetenciává válik. Az adatalapú üzleti modellekkel a Volkswagen új ügyfélcsoportokat kíván megszólítani és további bevételi forrásokat teremt. Ezenkívül a Volkswagen még ebben az évtizedben sokaknak elérhetővé teszi az önvezető járműveket. „Az e-mobilitás csak a kezdetet jelentette, az iparági igazi áttörés még előttünk áll. Az ACCELERATE segítségével fokozzuk a tempónkat a digitális jövő irányába” – mondta Ralf Brandstätter, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának elnöke. „A Volkswagen márkát az elkövetkező években minden eddiginél nagyobb mértékben átalakítjuk.”

Bővebben
 

2021.3.3 Egy ikon születésnapjára emlékezünk: a Volkswagen bemutatja az exkluzív Golf GTI Clubsport 45 modellt

1976. nyarán a Volkswagen egy feltűnő, sportos Golf modellel jelent meg a piacon, amely a GTI jelölést kapta. Ekkor a Volksagen márkánál még senki sem gondolta, hogy a Golf GTI később a világ legsikeresebb kompakt sportautójává válik majd. Pedig éppen ez történt: az eredetileg tervezett 5 000 darabos gyártási terv mára bőven meghaladta a 2,3 millió darabot. A Volkswagen pedig egy jubileumi modellel ünnepli ikonikus autójának 45. születésnapját: bemutatkozik a Golf GTI Clubsport 45, a 221 kW (300 LE) teljesítményű Golf GTI Clubsport exkluzív változata. Széleskörű személyre szabhatóságával a Clubsport 45 már új modellként is gyűjteménybe illő darab. Az első előrendelési lehetőség március 1-jén indult, meghatározott európai országokban. Németországban a különlegességért 47 790 eurót kérnek.

Bővebben
 

2021.2.19 A Volkswagen-csoport az automatizált vezetés fejlesztésének felgyorsításához összefog a Microsofttal

A Volkswagen-csoport tovább erősíti képességeit az automatizált vezetési (AD) megoldások fejlesztése terén. A Csoport Car.Software Organisation szoftvercége együttműködik a Microsofttal, hogy felhő alapú Automatizált Vezetési Platformot (ADP) építsen a Microsoft Azure-on, és számítástechnikai és adatátviteli képességét kihasználva még gyorsabban nyújtson automatizált vezetési élményt globális szinten. Az Azure-on futó ADP-vel a Car.Software Organisation növeli a fejlett vezetést támogató rendszerek (ADAS) és a személygépkocsik AD-funkcióinak fejlesztésének hatékonyságát a Volkswagen Csoport összes márkájában. A Volkswagen és a Microsoft 2018 óta stratégiai partnerek a Volkswagen Automotive Cloud szolgáltatásban, amely kiterjed a Volkswagen összes jövőbeli digitális szolgáltatására és mobilitási kínálatára.

Bővebben
 

2021.2.10 Még nagyobb lendületben a Volkswagen elektromos offenzívája: az ID.4 már úton van a világpiacra

A Volkswagen elektromos offenzívája továbbra is lendületben van: az ID.4 1ST már lezajlott előértékesítését követően további ID.4 változatok előrendelése is elkezdődik február közepéig mintegy 30 európai országban, köztük Németországban, illetve az Egyesült Államokban is. Az ügyfeleknek történő kiszállítások márciusban kezdődnek meg az európai, a kínai és az amerikai piacon.

Bővebben
 

2021.2.2 EURO 2020: átvette az első Volkswageneket az UEFA

A koronavírus miatt 2020 helyett 2021 lesz a labdarúgó Európa-bajnokság éve. A szervezés javában zajlik, a Volkswagen, amely a rangos sportesemény hivatalos szállítója, Koppenhágában átadta használatra az első járműveket az UEFA helyi irodájának.

Bővebben
 

2021.2.2 Megkezdődött az ID.3 sorozatgyártása: A drezdai Transparent Factory a Volkswagen ID. otthona lesz

A drezdai Transparent Factory pénteken megkezdte a teljesen elektromos ID.3 sorozatgyártását. Ez az ID.3 második gyártási helye, és már a negyedik helyszín a világon, amely a Modular Electric Drive Toolkit (MEB) alapján gyártott Volkswagen-modelleket gyártja. Ugyanakkor, a Volkswagen új fejezetet nyit a szászországi fővárosban: az elkövetkező években a korábbi „Center of Future Mobility” folyamatosan átalakul „Home of the ID.” -vá.

Bővebben
 

2021.1.26 A Volkswagen-csoport 2020-ban megerősítette piaci pozícióját, és az e-offenzíva útjára lépett

A Volkswagen-csoport 2020-ban 9 305 400 járművet adott át az ügyfeleknek világszerte, ami 15,2 százalékos csökkenést jelent éves összehasonlításban a Covid-19 miatt. Decemberben a szállítások csupán 3,2 százalékkal csökkentek az előző év azonos hónapjához képest, míg a negyedik negyedévben összesen 5,7 százalékkal csökkentek. Ez azt jelentette, hogy a Csoport 2020-ban kissé növelte a személygépkocsik esetében globális piaci részesedését a teljes piac csökkenése mellett. A Covid-19 járvány ellenére a Csoport nagy számú új modellel indított e-offenzívája az ügyfeleknél élénk érdeklődést mutatott a most lezárult évben, és mintegy 231 600 teljesen elektromos jármű szállításával, több mint háromszoros forgalmat eredményezett. A plug-in hibridek szintén nagyon népszerűek voltak az ügyfelek körében, akik 190 500 darabot (+175 százalék) vásároltak. Nyugat-Európában az elektromos járművek aránya így a teljes szállítás 10,5 százalékára nőtt (2019: 1,9 százalék).

Bővebben
 

2021.1.25 A Volkswagen ID.3 bekerült az Év Autója 2021 díjra jelöltek közé

Az Év Autója döntőjébe került a Volkswagen stílusteremtő, korszakalkotó és környezetbarát kompakt autója, a hazai villanyautó-piacon is egyre népszerűbb ID.3.

Bővebben
 

2021.1.22 Teljesítette a 2020-as európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat a Volkswagen Személyautók márka

A Volkswagen Személyautók márka az előzetes számadatok alapján a 2020-as évre kitűzött ambiciózus európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat teljesítette, és a törvényileg megadottnál körülbelül hatmillió grammal kevesebb szén-dioxidot okozott. Az új személyautók flottája az Európai Unióban 92 gramm/kilométer átlagos szén-dioxid-kibocsátási értéket ért el – a törvényileg meghatározott cél a márka esetében 97 gramm/kilométer volt. Így az előző évhez képest 22 százalékkal csökkent a szén-dioxid-kibocsátás.

Bővebben
 

2021.1.20 A Golf 2020-ban ismét a németek és az európaiak kedvenc autója

A Volkswagen Személyautók márka ikonja, a Golf teljes sebességgel robog előre, miután 2020. őszétől mind a nyolc modellváltozat elérhető vált az ügyfelek számára. A tavalyi évben ismét ez a modell volt a legkeresettebb Európában összesen közel 312 000 kiszállítással. A wolfsburgi ikon volt 2020-ban Németország legnagyobb darabszámban értékesített autója, amikor is közel 133 900 kiszállítást teljesített a márka. „2020-ban a Golf továbbra is az őt megillető helyen van.” – nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen Személyautók márka vezérigazgatója.

Bővebben
 

2021.1.13 Megháromszorozta tisztán elektromos autói kiszállításait 2020 folyamán a Volkswagen márka

Tovább gyorsította az elektromos mobilitás felé vezető átalakulását a Volkswagen Személyautók márka. „A 2020-as év fordulópontnak számított a Volkswagen számára és áttörést jelentett az elektromos mobilitás témakörében” – hangsúlyozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. Az elmúlt év során a márka minden eddiginél több elektromos autóját szállította ki világszerte, összesen több mint 212 ezer legalább részben elektromos hajtásrendszerű gépkocsit (+158 százalék 2019-hez képest), köztük csaknem mintegy 134 ezer (+197 százalék 2019-hez képest) tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművel. Ralf Brandstätter így folytatta: „Jó úton haladunk azon célkitűzésünk megvalósítása felé, hogy piacvezetővé váljunk a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású gépkocsik körében. Minden más vállalatnál jobban képviseljük a vonzó és megfizethető elektromos mobilitást.”

Bővebben
 

2021.1.5 A Volkswagen adta el a legtöbb villanyautót Magyarországon

2020 az elektromos forradalom éve a Volkswagennél, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy tavaly a világ vezető autógyártójának zászlós márkája, a Volkswagen adta el a legtöbb villanyautót Magyarországon.

Bővebben
 

2021.1.4 A mobil töltőrobot – egy jövőkép bemutatása

A Volkswagen Group Components első bepillantást enged mobil töltőrobotjának prototípusaira. Ez az egyik elképzelt töltési koncepció, amely a Volkswagen reményei szerint az elkövetkező években kibővíti a töltési infrastruktúrát. Feladata: a járművek teljesen önálló feltöltése korlátozott parkolóhelyeken, például földalatti parkolókban. „A mindenütt jelen lévő töltési infrastruktúra kulcsfontosságú tényező az elektromos mobilitás sikerében. Töltőrobotunk csak egy a számos megközelítés közül, de kétségtelenül az egyik leglátványosabb”- magyarázza Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója.

Bővebben
 

2020.12.28 75 évvel ezelőtt kezdődött a Volkswagen Beetle sorozatgyártása Wolfsburgban

1945. december 27-én megkezdődött a Volkswagen Limousine (Type 1) sorozatgyártása. Ez volt a valódi kezdete a Volkswagen sikertörténetének. A modellt eredetileg a nemzeti szocialisták presztízs projektjeként tervezték, de 1939-től a wolfsburgi üzem járművek helyett fegyverzetet gyártott. A második világháború végéig az 1938-ban „KdF-Wagen” névre keresztelt modellből csak 630 darab hagyta el a Volkswagen gyárát. Csak a brit gondnokság alatt Ivan Hirst őrnagy stratégiai elképzelésének köszönhetően kezdődött meg a VW Beetle egyedülálló sikertörténete Wolfsburgban.

Bővebben
 

2020.12.17 Fékezés vagy vitorlázás? - Az ID.4 intelligens energiavisszanyerési koncepciója

Fékenergia rekuperáció, más szóval lassításkor történő energia visszanyerés, amely nagyban növeli minden elektromos jármű hatótávolságát. Az új Volkswagen ID.4 esetében ez a koncepció maximális hatékonysággal társul.

Bővebben
 

2020.12.15 Az erők összevonása az elektromos offenzíva érdekében: a Volkswagen Motorsport GmbH integrálása a Volkswagen AG-be

A Volkswagen márka a mobil elektromos korszakra való áttérés érdekében egyesíti erősségeit. A márka a vállalat átalakításának és további fókuszálásának részeként beszünteti motorsport tevékenységét. A Volkswagen Motorsport GmbH munkatársai beépülnek a Volkswagen AG-ba.

Bővebben
Hoppá!
Úgy tűnik, hogy böngészője nem naprakész. Talán webhelyünk nem működik optimálisan. A legtöbb böngésző (de az MS Internet Explorer 11 vagy annál régebbi nem) továbbra is jól működik.

Javasoljuk, hogy frissítse a böngészőt!
A legújabb verzió biztosítja a jó élményt bárhol az interneten.

Köszönjük látogatását és jó szórakozást,
Az Ön Volkswagen csapata