Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés

Újdonságok a Volkswagen világából

„Le a tetővel!” – az új T-Roc Cabriolet

15.08.2019

Az új T-Roc Cabriolet világpremierjével a Volkswagen új színt hoz a SUV kategóriába. A nyitott tetejű változat a népszerű crossover modellsorozatot bővíti, és új stílust hoz a bővülő SUV-piacra. Az új T-Roc Cabriolet hivatalos bemutatóját szeptember 12–22. közt a Frankfurti Autószalonon (IAA) tartják, piaci bevezetésére 2020 tavaszán kerül sor.

Rekord a „Zöld Pokolban” - a Volkswagen ID.R Nordschleife köre számokban

13.08.2019

A közismert Nordschleife versenypálya elektromos rekordja figyelemre méltóan alacsony energia felhasználásával jött létre. Két hónappal ezelőtt a Volkswagen újabb e-mobilitási mérföldkövet ért el az ID.R-rel, hiszen a teljesen elektromos versenyautó mindössze 6:05,336 perc alatt, 204,96 km / h átlagsebességgel tette meg a „Zöld Pokol” 20,8 kilométeres körét, és ezalatt mindössze 24,7 kWh energiát fogyasztott. Ez egyrészt azt jelentette, hogy az ID.R nemcsak jelentősen gyorsabb volt, mint egy GT3 sportautó, hanem azt is, hogy mindössze negyedannyi energiát használt fel egy kör alatt. Az ID.R az ID.R család sportos előfutára és prototípusa, amellyel a Volkswagen 2020-tól mindenki számára elérhetővé teszi az e-mobilitást. A ID.R-rel végzett rekordkísérletek során sikeresen használt technológiák a sorozatgyártású modellekbe is bekerülnek.

A töltőinfrastruktúra bővítésében működik együtt a Volkswagen és a has•to•be szoftverspecialista

08.08.2019

Tovább bővíti tevékenységét a Volkswagen a töltőinfrastruktúra területén és a jövőben szorosan együttműködik a has•to•be GmbH, vagyis az elektromos mobilitás üzemeltetési rendszerei vezető szállítójának szakembereivel. A konszern ennek keretében leányvállalatán keresztül kisebbségi részesedést vásárol a cégben, s a Volkswagen és a has•to•be közösen segítheti elő az európai töltőhálózat kiépítését, illetve részesedhet a töltési megoldások gyorsan bővülő piacából. A vállalatcsoport saját töltőállomásai részben már a has•to•be szoftverével üzemelnek, az egységes és integrált töltő-ökoszisztéma részét képezve.

Egymillió Touareg: a Volkswagen elegáns extrákkal felszerelt különleges modellel ünnepli ezt a mérföldkövet

02.08.2019

Első osztályú, kiváló és kifinomult – a Volkswagen a különleges kivitelű „ONE Million” modellel ünnepli az eddig legyártott egymillió Touareget. Az exkluzív felszereléseket tartalmazó jubileumi kivitellel tovább bővül a zászlóshajó kínálata.

A Volkswagen Csoport növelte árbevételét és nyereségét az első félévben

01.08.2019

A Volkswagen Csoport összességében megerősítette az ezévre vonatkozó, különleges tételek korrekciója előtti célszámait. A folyó pénzügyi év első hat hónapjában a Volkswagen Csoport árbevétele 4,9 százalékkal 125,2 (119,4) milliárd euróra nőtt 2018 első félévéhez képest. A volumencsökkenés ellenére az árbevételt különösen a személygépkocsik mixe és az ár pozícionálásban tapasztalható javulása, valamint a Pénzügyi Szolgáltatási Divízió és a TRATON üzletfejlesztése lendítette fel. A különleges tételek korrekciója előtti működési nyereség 1,9 százalékkal, 10,0 (9,8) milliárd euróra emelkedett, az árbevétel-arányos működési megtérülés pedig 8,0 (8,2) százalékos volt. A mix és az árpozícionálás javulása, valamint a tavalyihoz képest alacsonyabb mértékű különleges tételek több mint elegendőnek bizonyultak a magasabb állandó költségek, a valuták negatív árfolyammozgásai és az alacsonyabb mértékű gépjárműértékesítés kompenzálásához. Ennek eredményeképpen a Volkswagen Csoport 2019 első félévi, 9,0 (8,2) milliárd euró összegű működési nyeresége 10,3 százalékkal volt magasabb, mint 2018 első félévében. Az árbevétel-arányos működési megtérülés 7,2 (6,8) százalékra nőtt. A kínai vegyesvállalatok nyeresége, amely a tőkemódszerrel elszámolt befektetések közé tartozik, csupán kis mértékben csökkent a szűkülő általános piacon. Az adózás előtti nyereség 6,5 százalékkal 9,6 (9,0) milliárd euróra emelkedett. A Gépjármű Divízió nettó likviditása 15,9 milliárd euró összegre rúgott. Frank Witter, a Volkswagen AG pénzügyekért felelős igazgatósági tagja a következőket nyilatkozta: „A Volkswagen Csoport az első félévben nagyon jól teljesített az általánosságban gyengülő összpiacon. Az első hat hónapban tapasztalható árbevétel- és nyereségnövekedés örömteli fejlemény. Megerősítjük továbbá a Volkswagen Csoporttal kapcsolatos, egész évre vonatkozó kilátásainkat.”

Újabb kihívással néz szembe a Volkswagen ID.R

01.08.2019

A legendás Pikes Peak hegyi felfutó verseny, a híres Nürburgring-Nordschleife, az ikonikus Goodwood Festival of Speed – pusztán nevük hallatára végigfut a hideg bármely autórajongó hátán. A teljesen elektromos Volkswagen ID.R azonban nem retten meg a kihívásoktól, és látványos rekordokkal büszkélkedhet a motorsport nagy presztízsű helyszínein. A Volkswagen szeptemberben újabb feladatra vállalkozik, s az elektromos versenyautó ezúttal egy teljesen új terepen, a kínai Tianmen hegyen írhatja be magát a történelemkönyvekbe. A különleges távol-keleti kirándulás fontos mérföldkő lehet az elektromos autók gyártásában, egyúttal támogatást nyújthat a Volkswagen kínai e-stratégiájában, amely már idén is látványos növekedést mutatott. A wolfsburgi márkavezetés tervei alapján Kínában 2035-re 50 százalékos arányt érhetnek el az elektromos autók az értékesítésben.

A Ford - Volkswagen kiterjeszti globális együttműködését az autonóm vezetés, az elektrifikáció és az ügyfelek jobb kiszolgálása érdekében

12.07.2019

A Ford Motor Company és a Volkswagen AG ma bejelentette, hogy globális szövetségüket az elektromos járművekre is kiterjesztik - és együttműködnek az Argo AI-vel az autonóm járműtechnológia bevezetésében az Egyesült Államokban és Európában - az ügyfelek jobb kiszolgálása érdekében miközben mindkét vállalatnál javul a versenyképesség valamint a költség és tőke hatékonyság.

Gyorsabb, mint a Forma 1: a Volkswagen ID.R új rekordja Goodwoodban

09.07.2019

Az első elektromos versenyautó, amely legyőzte a Forma 1-et: a Volkswagen ID.R újra történelmet írt az autóversenyzésben a Goodwood Festival of Speed idei eseményén felállított új időrekorddal. Romain Dumas az Anglia déli részén lévő 1,86 kilométeres pályát mindössze 39,9 másodperc alatt tette meg. Ennek során az 500 KW-os (680 lóerős) elektromos versenyautó 1,7 másodperccel megdöntötte a 20 évig érvényben levő rekordot. Az előző rekordot a híres hegymeneten Nick Heidfeld érte el 1999-ben egy 574 KW (780 lóerős) McLaren-Mercedes MP4 / 13-as, belső égésű motorral hajtott autóval.

Vezető szerepre tör Kínában a Volkswagen az elektromos mobilitás területén

05.07.2019

A Volkswagen át kívánja venni a vezető pozíciót Kínában az elektromos mobilitás témakörében – ezt erősítette meg Dr.Herbert Diess, a Volkswagen-csoport igazgatótanácsának elnöke a dél-kínai Boao városában a World New Energy Vehicle Congress (WNEVC) alkalmával. Ennek megfelelően a Volkswagen célja, hogy 2035-re éves kínai kiszállításaiban 50 százalékra növelje az elektromos autók részarányát, ami megfelel a kongresszus zárónyilatkozatában a világpiac vonatkozásában 2035-re prognosztizált elektromosautó-részaránynak. Kína ezzel központi szerepet játszik a Volkswagen-csoport szénmentesítési programjában. A Volkswagen már ebben az évben 14 elektromos hajtásrendszerű modellt tervez kínálni kínai ügyfeleinek, a vállalatcsoport által 2028-ig előirányzott 22 millió elektromos autónak pedig több mint a fele Kínában készülne majd. Ezzel egyidejűleg a Volkswagen még intenzívebbé kívánja tenni fejlesztőmunkáját, több mint 4500 mérnök dolgozik az országban a jövő technikáin.

A Volkswagen IT-központot nyit a drezdai Gläserne Manufakturban

03.07.2019

A Volkswagen új informatikai fejlesztési központot nyitott Drezdában, a Gläserne Manufakturban. A Software Development Center Production-ben (SDC Production) akár 80 újonnan felvett informatikai szakember dolgozhat a Volkswagen Industrial Cloud-on, azaz az Ipari Felhő szolgáltatáson. A jövőben az Ipari Felhő kapcsolja össze a 122 Volkswagen-csoporthoz tartozó gyártóüzemet. A cél az összes adat összevonása, és ennek során következetesen a termelés és a logisztika digitalizálása.

A Volkswagen Berlinben elindította WeShare elektromos autómegosztó szolgáltatását

27.06.2019

A Volkswagen belép az egyre növekvő autómegosztási szektorba. A WeShare a mai napon kezdi meg működését Berlinben. Az 1500 e-Golf járművel a Volkswagen márka 100% -os elektromos flottát állít az utakra, és az összes járművet zöld árammal üzemelteti. Ezeket további 500 e-up! autó fogja követni a jövő év elején és a Volkswagen új, teljesen elektromos ID.3-as első darabjai, melyet 2020 közepén vezetnek be. A WeShare egy „free-floating” rendszer bérleti állomások nélkül, és digitálisan működtethető egy alkalmazáson keresztül. A WeShare, kezdetben Prágába, a ŠKODA-val, majd Hamburgba történő bővítését 2020-ra tervezik.

Új Volkswagen szoftver részleg alakul

21.06.2019

A Volkswagen AG több, mint 5000 digitális szakértőt kíván összefogni az új „Car.Software” egységben, mely a Csoportban az autós szoftverek fejlesztésért lesz felelős. A vállalat sokkal több szoftver fejlesztését tervezi az autóban és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokban, és a szoftver fejlesztés házon belüli részének növelését a jelenlegi 10%-ról legalább 60% -ra kívánja növelni 2025-re. A jövőben egy egységes szoftver platform jön létre, amely minden alapvető funkcióval rendelkezik, és rendelkezésre áll a Csoport összes járműve számára. Ez a „vw.os” jármű operációs rendszerből, és a Volkswagen Automotive Cloudból áll majd. 2025-ig a Csoport minden új modellje ezen a szoftver platformon fog futni. Az első, ezen a szoftver platformon alapuló jármű az ID.3 lesz, amely az idei IAA Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be, és jelenleg több mint 20.000 potenciális ügyfél regisztrált erre a modellre.

A Volkswagen Csoport növelte piaci részesedését májusban

17.06.2019

A Volkswagen Csoport májusi kiszállításai - 2018. májusával összehasonlítva – csökkentek, de a 3,6 százalékos visszaesés alacsonyabb volt, mint a korábbi hónapokban tapasztalt csökkenés. Világszerte összesen 918 900 ügyfél vehette át a Volkswagen Csoport valamely márkájától autóját. Néhány kulcsfontosságú európai piacon (Németország +4,6 százalék, Franciaország +2,7 százalék, Olaszország +2,7 százalék) illetve Észak-Amerika (+4,3 százalék) és Dél-Amerika (+5,8 százalék) térségében bővülést regisztrált a konszern. Azonban ez a növekedés nem volt elég ahhoz, hogy teljesen ellensúlyozza a többi régióban, különösen az ázsiai és csendes-óceáni térségben (-9,4 százalék) tapasztalt csökkenést. Dr. Christian Dahlheim, a Volkswagen Csoport értékesítési vezetője így nyilatkozott az eredményről: „A márkáink májusban egy csökkenő összpiacon erősítették meg pozícióikat és kismértékben növelték világszintű piaci részesedésüket. A különböző piacokon igen eltérően alakultak a kiszállítások. Európában szinte hoztuk az előző év igen magas eredményeit és néhány kulcsfontosságú piacon, köztük Németországban, növeltük kiszállításainkat. Pozitív eredmények érkeztek Észak- és Dél-Amerikából is, de ez nem tudta teljesen kiegyenlíteni a legnagyobb piacunk, Kína elhúzódó összpiaci gyengélkedését. Örömteli azonban, hogy sikerült ismét jelentősen növelnünk piaci részesedésünket Kínában.”

A Volkswagen 36.000 töltőpontot tervez az elektromos autók számára Európában

12.06.2019

A Volkswagen gyors áttörést kíván elérni az elektromos mobilitás terén, és megduplázza erőfeszítéseit a töltési infrastruktúra kiépítésében. Európa-szerte 2025-ig a Csoport összesen 36.000 töltőpontot telepít; ezek közül 11.000-et a Volkswagen márka fejleszt. Ezeket a Volkswagen üzemekbe, és a nagyvárosokban működő mintegy 3.000 Volkswagen márkakereskedésbe telepítik. A Csoport töltési infrastruktúrára szakosodott cége, az Elli (Electric Life) által nyújtott „We Charge” töltő szolgáltatással a Volkswagen újabb, a töltéssel kapcsolatos jövedelmező üzleti területekre lép be. Összességében a Csoport mintegy 250 millió eurót fektet be európai telephelyeibe. Ezzel egyidejűleg a csoport további intézkedések bevezetését sürgeti, hogy Németországban több töltőállomás kezdje meg működését.

6:05.336 perc - A Volkswagen ID.R új elektromos rekordot állított fel a Nürburgringen

04.06.2019

A Volkswagen újabb mérföldkövet ért el az elektromobilitásban: A két elektromos motor által működtetett ID.R 6:05,336 perc alatt teljesítette a Nürburgring-Nordschleife kört - gyorsabban, mint bármelyik elektromos jármű korábban. Romain Dumas (F) 40,564 másodperccel javította meg Peter Dumbreck (GB, NIO EP9) 2017-ben felállított korábbi rekordját. Az ID.R átlagsebessége 204,96 km / h, ami ismét megmutatta a Volkswagen elektromos hajtásának lenyűgöző teljesítményét. Ez az 500 kW-os (680 LE) kibocsátás-mentes versenyautó a Volkswagen jövőbeli, teljesen elektromos ID. termékcsaládjának versenyzésre épített zászlóshajója.

GTI találkozó a Wörthi-tó partján: mindössze három betű, amely történelmet írt

29.05.2019

Az év során Reifnitz festői városa békés és idilli hangulatot áraszt. Azonban évente egyszer a Wörthi-tó partján fekvő városka óriási nyüzsgő autós játszótérré változik. Idén május 29. és június 1. között rajongók ezrei lepik el ezt az alpesi kisvárost a nagy hagyományokkal bíró GTI találkozó alkalmával. A világ Volkswagen rajongóinak közössége, a jelenlegi modellkínálaton belüli nagy teljesítményű újdonságok és a motorsport részleg modelljei szerepelnek az idei esemény legjelentősebb témái között.

Jelentős kedvezmény a 7 személyes Volkswagenekre

24.05.2019

A Volkswagen alaposan felkészült a plusz keresletre, mely a családvédelmi program keretében gépkocsi beszerzéséhez igényelhető 2,5 millió forintos támogatásnak köszönhető. Az akcióhoz csatlakozva a Volkswagen egyedi ajánlatokkal jelentkezik: a rendelet által érintett 7 személyes modelljeire kidolgozott speciális csomagok a 2,5 millió forintos támogatás mellett további 1,5 millió Ft kedvezményt jelentenek. A Volkswagen személyautói közül a Touran, a Tiguan Allspace és Sharan modellek rendelhetőek 7 személyes kivitelben – ami alapvető feltétele a támogatásnak –, így ezen modellek vásárolhatóak meg most 4 millió Ft összkedvezménnyel.

A Felügyelő Bizottság és az Igazgatóság fontos döntéseket hozott a Volkswagen Csoport jövőjére vonatkozóan

15.05.2019

A Volkswagen AG Felügyelő Bizottsága és Igazgatósága fontos döntéseket hozott a Volkswagen Csoport jövőjéről. Az elektrifikációs offenzíva részeként a Volkswagen-csoportnak partneri együttműködés keretében egy akkumulátor üzem létesítését kell megcéloznia Európában. E célból a Felügyelő Bizottság ülésen közel egy milliárd eurós beruházást hagyott jóvá. A tervek szerint az akkumulátorcella gyártó üzemet Alsó-Szászországba (Salzgitter) tervezik létrehozni. Úgy döntöttek, hogy a tervezett új multibrand üzemről a fennmaradó potenciális helyekkel is konkrét tárgyalásokat kezdenek Európában. Ezenkívül a Felügyelő Bizottság felkérte az Igazgatóságot, hogy indítson el egy folyamatot, amely a MAN Energy Solutions (ES) és a RENK AG számára előretekintő, iparilag jelentőségteljes megoldásokat fejleszt. A hangsúly a Csoport gépgyártásában a jövőbeni növekedési perspektívák megnyitására irányul, például közös vállalkozás, partnerség illetve teljes vagy részleges eladás keretein belül. Továbbá úgy döntöttek, hogy a TRATON SE elsődleges részvénykibocsátását a 2019. évi nyári szünet előtt indítják el, további piaci fejleményeknek megfelelően.

Idén új közösségi kezdeményezéseket támogat a Volkswagen Magyarországon

08.05.2019

A Volkswagen évek óta azon dolgozik, hogy az autózást közösségi élménnyé tegye és a márka rajongóinak teret adjon arra, hogy részesei legyenek a Volkswagen-élménynek. Az elmúlt hét évben ennek egyik eleme volt az őszi Volkswagen-találkozó, amely idén az eddig megszokott formájában nem kerül megrendezésre a Hungaroringen, helyette viszont új kezdeményezéseket indít a márka.

Nemzetközi marketing kampányt indít a Volkswagen az e-mobilitás népszerűsítésére

07.05.2019

Wolfsburg - Az új, teljesen elektromos típus, az ID. előjegyzési időszakának május 8-ai kezdetével -mely Magyarországon 80 regisztráló számára lesz elérhető - a Volkswagen nagyszabású nemzetközi marketing kampányt indít az elektromos közlekedés népszerűsítésére. A kampány már egy évvel az ID. piaci bevezetése előtt kezdetét veszi. A nagyobb kampányok általában a piaci bevezetéssel együtt szoktak elkezdődni. Ezúttal azonban több mint 600 önálló kommunikációs elemet hoznak létre, amelyeket különböző csatornákon tesznek majd elérhetővé.

Árbevételét és eredményét is növelte a Volkswagen-csoport az első negyedévben

03.05.2019

Megerősíti a Volkswagen-csoport az egész évre kitűzött céljait az ügyfelek felé teljesítendő kiszállítások, az értékesítés árbevétele és a működés különleges hatások nélküli árbevétel-arányos nyeresége tekintetében. A folyó pénzügyi év első három hónapjában a Volkswagen-csoport forgalma az előző év azonos időszakához képest 3,1 százalékkal, 60,0 milliárd euróra nőtt. A kiszállítások mennyiségének csökkenése ellenére elért növekedés oka főként a modellek közötti jobb megoszlás, valamint a konszern pénzügyi szolgáltatási üzleti területének jó üzleti eredménye. A 11,7 milliárd euró (2018 azonos időszakában: 11,6 milliárd euró) bruttó eredmény az előző év szintjén maradt. A működési eredmény a különleges hatások nélkül 0,6 milliárd euróval, 4,8 milliárd euróra növekedett. A működés árbevétel-arányos nyeresége a különleges hatások nélkül 8,1 százalékra (7,2 százalék) emelkedett. A pozitív hatások – bizonyos származtatott ügyletek valós értéken történő értékelése, a modellek közötti jobb megoszlás, a jobb árpozicionálás, valamint az előnyös árfolyamhatások – könnyedén pozitívba fordították a mérleget a megnövekedett állandó költségekkel, illetve a járműértékesítések csökkenésével szemben is. A jogi kockázatokból származó negatív különleges hatások egymilliárd euróval terhelték a működési eredményt, amelynek 3,9 milliárd euró értéke 0,3 milliárd euróval elmaradt a tavalyi év azonos időszakához képest. A tőkemódszer alapján elszámolt részesedésekből származó eredmény – és a kínai vegyesvállalatok ezekben szereplő eredménye – 800 millió euró, amely az előző év szintje alatt maradt. Az adózás előtti eredmény 4,1 milliárd euró (4,5 milliárd), ami kevesebb az előző évinél. Az autóipari üzletág nettó likviditása 16,0 milliárd euró.

A Volkswagen ID. R első tesztje a Nordschleifén

29.04.2019

Egy nappal az új ID. R a Nürburgringen tartott világpremierjét követően Romain Dumas a Nordschleifén máris teljesítette az első tesztköröket a tisztán elektromos hajtásrendszerű versenyautóval. A 20,832 kilométer hosszú pályaszakaszon a francia pilóta átfogó tesztprogramot hajtott végre, a rendelkezésre álló idő optimális kihasználása érdekében felváltva futva az ID. R két példányával. Ezzel kezdetét vette a Volkswagen Motorsport felkészülésének végső szakasza, amelynek célja, hogy az 500 kW (680 LE) teljesítményű versenyautóval az elektromos járművek új körrekordját állítsa fel az Eifel-vidék nagymúltú pályáján.

Április utolsó hétvégéjén indul a Volkswagen IQ.DRIVE roadshow

26.04.2019

Országos roadshow keretében mutatja be a Volkswagen az IQ.DRIVE egyedi felszereltségű modelljeit. Az április 26-án induló eseménysorozaton október végéig két flotta járja be az országot, és összesen 23 helyszínre látogatnak el a jövőbe mutató asszisztensrendszerekkel felszerelt autók. A márkakereskedéseknél nyolc modellt és bennük számos innovatív vezetéstechnikai rendszert tehetnek próbára az érdeklődők.

A Hungaroringen rendezik a túraautó világkupa második futamát

26.04.2019

A Sébastien Loeb Racing Team négy Golf GTI TCR versenyautója is rajthoz áll április 27-28-án a WTCR FIA Túraautó Világkupa magyarországi állomásán. A tíz versenyből álló sorozat második helyszíne a Hungaroring, ahol két nap alatt három versenyfutamot láthat a közönség. A Volkswagen Motorsport által fejlesztett pályaautó 350 lóerős, de a modell utcai változata is elérhető már bizonyos országokban 2.0 literes, 290 lóerős benzinmotorral.

A T-Cross és Cara Delevingne – #MoreThan1Thing

24.04.2019

Európai kampányt indít a Volkswagen legújabb SUV-modellje, a T-Cross piaci bevezetése kapcsán, így május elején már Magyarországon is találkozhatunk a hirdetésekkel. Az integrált 360 fokos kampányban TV-szpot, nyomtatott hirdetés, illetve digitális és közösségi média tartalmak is szerepet kapnak. A T-Cross kampány arca és a modell nagykövete Cara Delevingne. A „#MoreThan1Thing” szlogen pedig egyszerre utal az autó és a terméket ajánló személy sokoldalúságára.