A lehető legjobb weboldal élmény érdekében
Ez a weboldal cookiekat használ a lehető legjobb felhasználói élmény érdekében. A webhely további használatával elfogadja a cookiek (alapvető cookiek) használatát. A hozzájáruláson alapuló cookiek (analitikus cookiek, funkcionális cookiek, személyre szabott tartalom cookiek) csak aktiválásuk után kerülnek használatra. Ha hozzájárul a cookiek használatához, az azonosító adatokat partnereink (cookie-szolgáltatók és IT-szolgáltatók) dolgozzák fel. A weboldalért és a cookiek ért a Porsche Hungaria Kft. a felelős. További információ a használt cookiekról és azok kikapcsolásáról az
Minden cookie aktiválása
Zárja be a menüt

2019.10.29 Visszaszámlálás a gyártás kezdetéig: 2018-ban kezdődött a zwickaui üzem elektromos autógyárrá való átalakítása

Elindult a visszaszámlálás: néhány nap múlva a Volkswagen megkezdi a teljesen elektromos ID.3 sorozatgyártását. Dr. Angela Merkel szövetségi kancellár és Dr. Herbert Diess, a csoport vezérigazgatója 2019. november 4-én személyesen lesznek jelen, amikor az első autó legördül a zwickaui gyár szerelőszalagjáról. A szövetségi kancellár részt vesz a hivatalos ünnepségen, és meglátogatja a gyártósort is. Az ID.3 a legújabb generáció első modellje, mely a Volkswagen globális elektromos offenzívájából az utakra gördül. A Volkswagen az első volumengyártó, amely egy nagy autógyárat teljes egészében átalakított a belső égésű motorok gyártásáról az e-mobilitásra. A gyár szakaszos átalakítása már 2018-ban megkezdődött, és 2021-ben teljes mértékben befejeződik. Ezzel Zwickau lesz Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromos autógyára.

"Az ID.3 gyártásának kezdete olyan új korszakot jelent a Volkswagen számára, mely az első Bogárhoz vagy az első Golfhoz hasonlítható. Zwickau az autóipar ezen új korszakának vezető üzemévé válik: az üzem szakaszos átalakításon megy keresztül a 100% -ban belső égésű motorok gyártásától a 100%-ban elektromos hajtásokig. Ezzel olyan rendszerváltást kezdeményezünk az autóiparban, amelynek eredményei az elkövetkező egy-két évtizedben bontakozik majd ki. "- mondta Thomas Ulbrich, a Volkswagen márka e-mobilitásért felelős igazgatósági tagja.

Átalakítás Európa legnagyobb elektromos autógyárává
A zwickaui üzem átalakítása szakaszokban, és a normál üzemmenet közben zajlik. Alig több mint két évvel ezelőtt kezdődött meg az átalakítás, és azóta a karosszéria üzemet, a festéküzemet és az infrastruktúrát nagymértékben modernizálták és felújították. Többek között a teljes szállítószalag technológiát hozzá kellett igazítani az elektromos járművekhez, így a két összeszerelő sor közül az elsőt már átalakították, és az első ID.3 néhány napon belül elhagyja majd ezt a gyártósort. Megközelítőleg 1.700 robot, vezető nélküli szállítási rendszerek és teljesen automatizált gyártási folyamatok révén Zwickau betekintést nyújt az előremutató, nagy volumenű elektromos autók gyártási rendszerébe.

Ugyanakkor a klasszikus Golf Variant gyártása még 2020 közepéig folytatódik. A második szerelősort ezután, azaz 2020 nyarától állítják át elektromos járművekre, ugyanúgy, mint az elsőt, és még ugyanazon évben üzembe is helyezik. A gyárban az átalakítási munka jól halad, teljes mértéken tartják az ütemtervet. A 2021-től befejeződő bővítési szakasz után a zwickaui csapat évente 330.000 teljesen elektromos járművet gyárt majd. Onnantól kezdve az üzem hatféle MEB alapú modellt fog előállítani a Volkswagen-csoport három márkája, a Volkswagen, az Audi és a SEAT számára, ez teszi majd Zwickaut a legnagyobb és leghatékonyabb elektromos autógyárrá Európában.

Tizenkét új csarnok és épület
A gyártósorok átalakításán kívül összesen tizenkét új csarnokot és épületet építenek a zwickaui üzemben a napi gyártási kapacitás tervezett, 1.350-ről 1.500-ra történő növelése érdekében. A legnagyobb egyedi projekt a présmű kibővítése: 2021-től a Zwickauban gyártott autókhoz szinte minden préselt alkatrészt a helyszínen gyártanak majd. A présüzembe történő beruházás mintegy 74 millió eurót tesz ki, mely költségek nagy részét az új nagy kapacitású prés teszi ki. Újszerű a teljesen automatizált folyamat az acéllemez kész alkatrészekké történő átalakítására is. Összesen 50.000 négyzetméter új csarnok terület épül, és körülbelül 50 partnervállalat támogatja az átalakítást.

Hoppá!
Úgy tűnik, hogy böngészője nem naprakész. Talán webhelyünk nem működik optimálisan. A legtöbb böngésző (de az MS Internet Explorer 11 vagy annál régebbi nem) továbbra is jól működik.

Javasoljuk, hogy frissítse a böngészőt!
A legújabb verzió biztosítja a jó élményt bárhol az interneten.

Köszönjük látogatását és jó szórakozást,
Az Ön Volkswagen csapata