Így segíti a Polo a sávváltást és a parkolást

Holttér-érzékelő rendszer

Már a tanulóvezetők is jól ismerik azt a bizonyos váll feletti hátrapillantást, amellyel az épp a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járművek is észlelhetők. Kívánságra immár a holttér-érzékelő rendszer (Blind Spot Sensor) is rendelkezésre áll a Polo modellekhez. Amikor a rendszer járművet észlel, külső visszapillantó tükrébe épített LED-fénnyel figyelmeztet a potenciális veszélyre.¹ Amennyiben Ön mégis működtetné az irányjelzőt, az említett lámpa villogni kezd, így jelezve a fokozódó veszélyt. A holttér-felügyelet extrafelszerelésként rendelhető rendszere már 15 kilométer/órától aktív és a hátsó keresztirányú forgalom-asszisztenssel együtt kapható.
A kiparkolás asszisztens a tolatásos kiállások során segíti Önt.¹ A hátsó lökhárítóba épített érzékelőivel a jármű mögötti keresztirányú forgalmat figyeli, s ha oldalirányból kritikus módon jármű közelít az Ön autója mögött, hanggal és a rádió vagy a navigációs rendszer képernyőjén megjelenő jelzéssel figyelmeztet. Amennyiben Ön nem reagálna időben, a rendszer fékezési beavatkozással mérsékelheti a küszöbön álló ütközés erejét, optimális esetben pedig meg is előzheti azt.

 

¹ A rendszer működési határain belül

 

„Távolságtartó” a forgalomban

ACC

Különösen a sűrű forgalomban fontos folyamatosan reagálni a többi jármű mozgására, amelyben a követési távolság extrafelszerelésként kínált távolságtartó automatika (ACC) segíthet. Az Ön által megadott sebesség és a követési távolság teljesen automatikus tartásával jóval kényelmesebbé teszi a vezetést.¹ Gombnyomásra az autó elejébe épített radarérzékelő méri az elöl haladó járművek távolságát, s ennek változásai szerint fékez, illetve gyorsít. Az opcionális kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) esetében akár megállásig is önállóan fékezheti a járművet. A rendszer kikapcsolásához elegendő a fékre lépni vagy megnyomni a multifunkciós kormánykerék megfelelő gombját.

 

¹ A rendszer működési határain belül

A Polo az Ön tempójához igazodik

Sebességszabályzó automatika

A hosszú utak során - például autópályán - egyre nehezebbé és nehezebbé válik a láb a gázpedálon, ám a sebességszabályzó berendezés célzottan tehermentesítheti. Amint elérte kívánt utazási sebességét, kapcsolja be a rendszert, amely ezután automatikusan tartja a kívánt tempót, míg Ön a gázról levéve pihentetheti lábát. Emelkedőn és lejtőn szintén a beállított érték szerint alakul az autó sebessége. Az maximális sebességhatároló működése éppoly egyszerű, mint hasznos: a kívánt maximális sebesség megadását követően a rendszer ennek megfelelően korlátozza a motor üzemanyag-ellátását¹, így például a lakott területek sebességkorlátozása is könnyebben betartható. A sebességszabályzó berendezés extrafelszerelésként rendelhető.

 

¹ A lejtők a beállított maximális sebesség átlépését eredményezhetik.

Így nem győzheti le a fáradtság

Fáradtságérzékelő rendszer

Képzelje el, amint egy hosszú túra egyenes, monoton szakaszán lassan fáradni kezd. Mereven tartja a volánt és csupán szaggatott mozdulatokkal kormányoz. A fáradtságérzékelő rendszer azonnal reagál e szokatlan viselkedésre¹, s hangjelzéssel, illetve a multifunkciós kijelzőn megjelenő üzenettel hívja fel figyelmét pihenő tartására.
A fáradtságérzékelő rendszer azt javasolja, hogy csak pihenő után folytassa ismét frissen útját, s biztonsággal érjen haza. A rendszer a Polo alapfelszereltségéhez tartozik.

 

¹ A rendszer működési határain belül
 

Bezárás
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés